tandwiel op achterwiel kapotgedraaid, en nu?

MotorMiel

Rookie
31 mei 2004
5
0
Amsterdam
Een paar weken terug is het tandwiel op het achterwiel van mijn HONDA CB250 NIGHTHAWK uit 1994 kapotgedraaid. Bij het optrekkken van een stoplicht sloeg alles vast en bleek het tandwiel niet meer vast te zitten op het achterwiel. Alle bouten hingen er een beetje zielig bij en de rubbers (die er van wat ik ervan begreep tussenzitten) zijn weg en gescheurd. Volgens mij zijn de plekken waar de bouten in moeten ook niet helemaal meer in orde.

Wat moet ik nu doen? is het mogelijk om zulke problemen te repareren of moet er een nieuw (ander) achterwiel in? En heeft iemand anders dit ook wel eens meegemaakt.

En verder ben ik ook wel benieuwd hoe zoiets kan gebeuren? heeft het evt met de kettingspanning te maken?

Ik heb verder wat gedetailleerde foto's toegevoegd

Alvast bedankt!

Bijlage: SIMG1090.JPG
 
Tsja, de brute power van zo'n 250 cc motor ook :+

ff je plaatje toegevoegd:

full
 
Dus als ik het goed begrijp is je naaf losgekomen van je tandwiel?

Is maar een remedie voor alles uit elkaar en na lopen. En vervolgens als je het probleem gevonden hebt. Wat dat nu precies is is een beetje lastig te zeggen.
Met deugdelijk materiaal weer in elkaar zetten.

Anders zou ik het ook niet weten.
 
Staan ze om bekend, zijn ook wel verhalen over kromme / gescheurde frames. Dingen zijn bijna niet onder controle te houden...

Je hebt nog mazl dat je achterbrug niet verbogen is..

:+
 
Staan ze om bekend, zijn ook wel verhalen over kromme / gescheurde frames. Dingen zijn bijna niet onder controle te houden...

Je hebt nog mazl dat je achterbrug niet verbogen is..

:+


Zit die jongen toch niet te stangen. hij is al helemaal hopeloos })

Emiel, je moet gewoon een nieuw tussenstuk, nieuwe rubbers en nieuwe lagers kopen. dat tussenstuk zou ik bij de sloop halen, de rest nieuw. ga voor de lagers wel naar een lager speciaal zaak, want anders wordt je een poot uitgedraait.
misschien is er nog wel een busje ofzo kapot maar dat zie je snel genoeg.

voor zover ik weet is het niet nodig om een nieuw achterwiel te kopen.
( forgive me if i am wrong )
 
Zit die jongen toch niet te stangen. hij is al helemaal hopeloos })

Emiel, je moet gewoon een nieuw tussenstuk, nieuwe rubbers en nieuwe lagers kopen. dat tussenstuk zou ik bij de sloop halen, de rest nieuw. ga voor de lagers wel naar een lager speciaal zaak, want anders wordt je een poot uitgedraait.
misschien is er nog wel een busje ofzo kapot maar dat zie je snel genoeg.

voor zover ik weet is het niet nodig om een nieuw achterwiel te kopen.
( forgive me if i am wrong )
Aaaaaah gossie wat zielig
 
Hoi, ik weet misschien nog iemand die ook zo'n brommert heeft staan. Volgens mij rijd hij niet meer. Kan eventueel vragen of hij hem wegdoet, of desnoods alleen het wiel.

Als je interesse hebt, mijn mail adres staat in me profiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan