Tandwiel verhouding op R6 aanpassen

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
Den Hoorn
Rijden er hier misschien mensen met een andere tandwielverhouding op een R6 of soortgelijke motor?

Heb het idee dat ik in de 2e versnelling de koppeling nogal flink belast bij het maken van wheelies en aangezien ik toch nooit op zijn top rijd zit ik er over te denken om er andere tandwielen op te zetten.
 
Er BESTAAT geen soortgelijke motor...
( ik rijdt origineel aan mij heb je niks)

maar ik zou niet willen dat m'n actieradius nog kleiner wordt dan 200 km/u door een hoger brandstofverbruik
 
Mij lukt het sowieso niet :(
Aangenomen dat het voorwiel 20 cm van de grond gedurende 0,003 seconden niet tot de categorie wheelie behoort :?
Te voorzichtig/bang '(
 
Mij lukt het sowieso niet :(
Aangenomen dat het voorwiel 20 cm van de grond gedurende 0,003 seconden niet tot de categorie wheelie behoort :?
Te voorzichtig/bang '(
Kheb hetzelfde maar ik ga het ook niet verder proberen, kheb teveel filmpjes gezien waarbij het fout ging.
 
In zijn 1 kan het wel zonder koppeling maar ik doe het eigenlijk altijd met.....alleen in zijn 2 moet ik wel flink koppelen om hem goed om hoog te krijgen.

Ben een beetje bang dat ik hem daar mee sloop dus als ik het zo makkelijker voor mij en mijn motor kan maken dan doe ik dat natuurlijk.
 
gewoon voorste tandwiel vervangen door een exemplaar met 1 tandje minder, kan je het zelf testen, voortandwiel kost maar iets van € 12,-

1 tandje voor kleiner is ongeveer gelijk aan 3 tandjes achter groter.
 
heb originele r6 en bij het maken van wheelies in z,n 2 geen enkel probleem met koppeling. gewoon genoeg toeren en de koppeling een keer snel in en uit. net als in z,n 1 dus. je ktijgt al snel snelheden van 130 km/h op het achterwiel.
mijn theorie: er is echt wel over nagedacht bij de ontwikkeling wat voor tandwielen en die gasten zijn echt niet dom, en je rijd ook niet de hele dag op je achterwiel( al is het wel donders verslavend)
 
Nee maar ik rij nooit op zijn top dus als ik dat om kan zetten naar wheelie power ;) .

En dat je in zijn 2 hem zo ook omhoog krijgt tot over de 130 dat had ik ook al ondervonden. Ik heb het alleen over makkelijker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan