Tandwiel verhouding Supermoto

Rico

MF veteraan
9 okt 2001
2.161
0
Het sprookjesbos :)
wie weet welke tandwielverhouding het meest toegepast is,

deze die ik nu rijdt loopt 170 top met een 21 voor en een 18 achter 15/41 dacht ik

straks :P met 2x 17# weiltjes wat zal ik met me tandwielen doen 130 km top is zat btw

wie o wie :?
 
Laatst bewerkt:
wie weet welke tandwielverhouding het meest toegepast is,

deze die ik nu rijdt loopt 170 top met een 21 voor en een 18 achter 15/41 dacht ik

straks :P met 2x 17# weiltjes wat zal ik met me tandwielen doen 130 km top is zat btw

wie o wie :?
lijkt me ook een beetje motor-afhankelijk, denkjeniet.... (kmoet hier vaak in herhaling vallen)
maarre... ik rij met 17:39, standaard is 17:38, vonnik net wat te lang, 16:38 (of 17:40) te kort.

Het gaat uiteraard niet om de top, het is meer of je lekker met je versnelling uit komt in de korte bochten.... BRAAAaaaaap!
 
misc.php


zo is ie geworden.... :P :P :P hij valt de bocht in wat een verschil o ja....

de tandwiel verhouding is 15-41 geworden, en hij gaat nu in zijn 2 prima omhoog :P

alleen het remmen valt me wat tegen maar ik denk dat ik dat met betere remblokken wel kan oplossen....

ik laat wat weten bedankt voor de info... maar ik vindt de tw verh. erg op snelheid ipv. trekkracht toegespitst (ik kan het mis hebben)

:)

Rico
 
misc.php


zo is ie geworden.... :P :P :P hij valt de bocht in wat een verschil o ja....
is toch een muz-baghira als ik het wel heb?

de tandwiel verhouding is 15-41 geworden, en hij gaat nu in zijn 2 prima omhoog :P
doet ie van mij met 17:38 ook hoor :P :P

alleen het remmen valt me wat tegen maar ik denk dat ik dat met betere remblokken wel kan oplossen....
full-floating schijf nemen en zorgen dat je een 4-zuiger-remklauw hebt. Binnenkort heb ik er een spiegler full-floater op zitten. Niet dat ie nu slecht remt, maar dan is ie nog beter te doseren.

ik laat wat weten bedankt voor de info... maar ik vindt de tw verh. erg op snelheid ipv. trekkracht toegespitst (ik kan het mis hebben)

:)
zoals je ziet heb je het mis... aan trekkracht heb ik echt geen gebrek. nog korter gearen en ik kan niet normaal meer gas geven... maar je mag het wel es komen vergelijken hoor ;)
Ik heb em hooguit wat korter gegeared om de korte bochten lekkerder in zijn 2 te kunnen nemen, maar kwa trekkracht zou 17:38 kort genoeg zijn.
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 31 januari 2002 21:52 schreef GuZ het volgende:
Guzis toch een muz-baghira als ik het wel heb?


Ricojep :) och jah, en Bridgestone Batlax SS banden, en ook nog een ultra korte kont en kleine dubbele achterlichtjes :P


Guzdoet ie van mij met 17:38 ook hoor :P :P


Ricohoe doe je dat dan :?

Guzfull-floating schijf nemen en zorgen dat je een 4-zuiger-remklauw hebt. Binnenkort heb ik er een spiegler full-floater op zitten. Niet dat ie nu slecht remt, maar dan is ie nog beter te doseren.


RicoIk ga ook voor een zwevende denk ik maar eerst ff goeie remschoenen proberen...

Guzzoals je ziet heb je het mis... aan trekkracht heb ik echt geen gebrek. nog korter gearen en ik kan niet normaal meer gas geven... maar je mag het wel es komen vergelijken hoor ;)
Ik heb em hooguit wat korter gegeared om de korte bochten lekkerder in zijn 2 te kunnen nemen, maar kwa trekkracht zou 17:38 kort genoeg zijn.


Rico\'kweet alleen niet hoe dat met die gearing werkt dat moet ik dus ook weer uitzoeken
(wat maak ik er weer een k*tzooi van...)

maar hij rijdt nu wel al als een droom hoor (bijna leuker als een supersport) ik zal de komende weken meer om me SM-etje rijden voor de fun als op me Duc\'s :P :P :P viel nice joh :)
 
Laatst bewerkt:
Rico [...]jep och jah, en Bridgestone Batlax SS banden, en ook nog een ultra korte kont en kleine dubbele achterlichtjes
je bedoeld zeker bt56ss banden?

Guz [...]
doet ie van mij met 17:38 ook hoor

Rico [...]hoe doe je dat dan
gas geven?
een goeie lichaams-houding is ook belangerijk.... en het lc4 blok is toch wel wat potenter dan een mz-blok.

Rico [...] Ik ga ook voor een zwevende denk ik maar eerst ff goeie remschoenen proberen...
remschoenen? je hebt toch geen trommels mag ik hopen?

Rico [...] \'kweet alleen niet hoe dat met die gearing werkt dat moet ik dus ook weer uitzoeken
ik heb het gewoon over de tandwielen hoor, daar vroeg je toch om?

maar hij rijdt nu wel al als een droom hoor (bijna leuker als een supersport)
bijna :?

ik zal de komende weken meer om me SM-etje rijden voor de fun als op me Duc\'s :P :P :P viel nice joh :)
ach, menig 996\'s en bimotas staan stof te vangen omdat hun baasje vreemd gaat.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan