Hoi motorvrienden,
ik wil mijn tandwielverhoudingen gaan veranderen. Ik heb een gsx-r 750 uit 98. Ik heb geen idee wat origineel is maar ik ben er wel achter dat het beter is om achter 2 a 3 tanden groter te gaan dan voor 1 tandje minder. Dit ook omdat het al een gebruikte ketting is en de slijtage dan tegroot zou zijn. Alleen vraag ik me dus af of mijn ketting hier lang genoeg voor is en wat nou zo'n tandwiel kost. Ook wat is de winst van 2 a 3 tanden groter achter, heeft iemand hier ervaring mee.
Ik wil dat mijn bak beter trekt en wat soepeler loopt. Verder heb ik ook gehoord dat de kilometer teller af gaat wijken als je met je tandwielen gaat kloten. Hoe kan ik dit tegengaan en wat is de afwijking dan?
Greetz,
Ride On
ik wil mijn tandwielverhoudingen gaan veranderen. Ik heb een gsx-r 750 uit 98. Ik heb geen idee wat origineel is maar ik ben er wel achter dat het beter is om achter 2 a 3 tanden groter te gaan dan voor 1 tandje minder. Dit ook omdat het al een gebruikte ketting is en de slijtage dan tegroot zou zijn. Alleen vraag ik me dus af of mijn ketting hier lang genoeg voor is en wat nou zo'n tandwiel kost. Ook wat is de winst van 2 a 3 tanden groter achter, heeft iemand hier ervaring mee.
Ik wil dat mijn bak beter trekt en wat soepeler loopt. Verder heb ik ook gehoord dat de kilometer teller af gaat wijken als je met je tandwielen gaat kloten. Hoe kan ik dit tegengaan en wat is de afwijking dan?
Greetz,
Ride On