tandwiel verhouding veranderen srad 750???

gorter

Die hard MF'er
27 mei 2003
364
0
leiden
Hoi motorvrienden,

ik wil mijn tandwielverhoudingen gaan veranderen. Ik heb een gsx-r 750 uit 98. Ik heb geen idee wat origineel is maar ik ben er wel achter dat het beter is om achter 2 a 3 tanden groter te gaan dan voor 1 tandje minder. Dit ook omdat het al een gebruikte ketting is en de slijtage dan tegroot zou zijn. Alleen vraag ik me dus af of mijn ketting hier lang genoeg voor is en wat nou zo'n tandwiel kost. Ook wat is de winst van 2 a 3 tanden groter achter, heeft iemand hier ervaring mee.

Ik wil dat mijn bak beter trekt en wat soepeler loopt. Verder heb ik ook gehoord dat de kilometer teller af gaat wijken als je met je tandwielen gaat kloten. Hoe kan ik dit tegengaan en wat is de afwijking dan?

Greetz,

Ride On :] :] :]
 
Ik ben net op mijn fazer 1000 naar 4 tanden achter groter gegaan.
En dit bevalt helemaal super. Hij pakt veel beter op in lage touren
Klimt veel soepeler in zijn touren.
Maar of je ketting dit haalt is natuurlijk maar de vraag.
Ik heb zelf ketting en tandwielen tegelijk veranderd

Mbt je vraag over km teller afwijking.
Mijn kilometer teller rekent zijn snelheid uit adv de touren welke mijn blok maakt..
Mocht je een km teller hebben welke zich gewoon aan het voorwiel meet, dan heb je dit probleem niet. Anders wel.

En ik zou toch eerst een kijken om alleen je achter tandwiel te vervangen.
Als je beide doet maakt dit xtreem veel verschil.
Bij mij was 4 tandjes achter groter al een wereld van verschil
 
Ook handig om te weten: 3 tanden achter staat gelijk aan 1 voor... optrekken wordt zeer lekker, snelweg rijden iets minder omdat je sneller door je toeren heen bent... als je daar een compromis tussen weet te vinden heb je het goed gedaan ;)
 
Yuuuu,
Ik vervoer mij ook op zo een ding en ik heb ondervonden dat je gewoon een kettingset van een gsxr600 98 moet steken deze heeft een tandje meer achter en de ketting is wat smaller maar voor de rest is het identiek.
Topspeed blijft hetzelfde teller geeft 10 km/u minder aan meer hij rijd veel leuker en gaat beter door zen toeren heen en in zen 6 gaat hij door tot aan het rood.
Dat de ketting smaller is is GEEN probleem deze is sterk genoeg.

Keep on burning rubber.
De groeten :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan