tandwielen r6

spannie

MF'er
11 nov 2004
200
0
vlissingen
moet voor mijn r6 2002 nieuwe tandwielen hebben, nu zag ik dat iemand voor zijn cbr 1000rr een groter achter tandwiel had besteld zijn deze er ook voor R zesjes
Wie heeft daar ervaring mee, moet ik dan ook een nieuwe ketting hebben wordt mijn voorste tandwiel dan kleiner,aan welk merk moet ik dan denken en hoeveel kost dat
 
moet voor mijn r6 2002 nieuwe tandwielen hebben, nu zag ik dat iemand voor zijn cbr 1000rr een groter achter tandwiel had besteld zijn deze er ook voor R zesjes
Wie heeft daar ervaring mee, moet ik dan ook een nieuwe ketting hebben wordt mijn voorste tandwiel dan kleiner,aan welk merk moet ik dan denken en hoeveel kost dat

volgens mij is het zowiezo verstandig om een hele nieuwe set te nemen, inclusief ketting, want dat slijt volgens mij op elkaar in?

maar het zal zeker voor een R6 te krijgen zijn....
 
Je kan voor de R6 voor 1 tandje groter gaan en achter standaard houden , dan trekt hij sneller op maar je top ( lekker belangrijk ) zal wat lager zijn .
Ook zal je km teller niet meer kloppen , dit kan je wel laten corrigeren maar is duur !
Ik zou het gewoon standaard houden .
En als je iets vervang doe het gewoon goed en vervang ketting En bijde tandwielen !
 
Je kan voor de R6 voor 1 tandje groter gaan en achter standaard houden , dan trekt hij sneller op maar je top ( lekker belangrijk ) zal wat lager zijn .
Ook zal je km teller niet meer kloppen , dit kan je wel laten corrigeren maar is duur !
Ik zou het gewoon standaard houden .
En als je iets vervang doe het gewoon goed en vervang ketting En bijde tandwielen !
Je bedoelt waarschijnlijk een tandje minder....
 
Je kan voor de R6 voor 1 tandje groter gaan en achter standaard houden , dan trekt hij sneller op maar je top ( lekker belangrijk ) zal wat lager zijn .
Ook zal je km teller niet meer kloppen , dit kan je wel laten corrigeren maar is duur !
Ik zou het gewoon standaard houden .
En als je iets vervang doe het gewoon goed en vervang ketting En bijde tandwielen !

Ik dacht altijd dat je snelheid gemeten wordt via je voorwiel :X
 
net als bij een fiets is een groter tandwiel van achter dat je lichter kan trappen en steeds een tandwiel groter betekend zwaarder trappen maar een grotere snelheid
 
Ik heb alleen mijn voortandwiel veranderd. 1 tandje kleiner, verschil merk je meteen. Fellere acceleratie, top ligt wel iets lager maar dat gebruik je toch haast nooit.
De teller wijkt wel af, omdat deze gemeten wordt aan de uitgaande as van de versnellingsbak. Als je tandwielen veranderd, klopt de overbrengingsverhouding van de kilometerteller niet meer. Dit kan je opvangen door een speedohealer, yellowbox etc (gebruik zoekfunctie).
Bij veranderen van de gearing zou ik wel een speedohealer kopen, heel irritant anders
 
Terug
Bovenaan Onderaan