Tandwielvragen

pinox

MF'er
8 sep 2012
89
7
Heren

Ik heb voortandwiel honda bol d'or 17 T 530
Achtertandwiel R6 2009 46T 525

nu wil ik voor en achter graag hetzelfde 530 of 525.Maakt mij niet uit welk tandwiel ik moet wisselen

Niet te vinden!! :(
wie kan mij helpen?
 
Noem dan aub geen tandwielen, want dan krijg je de taalnazi's van het forum over je heen!
 
Niet de taalnazi's, die maken zich druk om spellink.
De technische mensen ergeren zich aan het verkeerd gebruik van termen. Zo moeilijk is het toch niet om een kettingwiel en een naaf bij de naam te noemen?
 
Jossmit in haarlem even bellen, hebben vaak "alternatieve" tandwielen, kettingsets etc liggen.
Of ze kunnen het bestellen....

Anders tandwiel op maat laten maken, maar wordt je niet vrolijk van de prijs....
 
Niet de taalnazi's, die maken zich druk om spellink.
De technische mensen ergeren zich aan het verkeerd gebruik van termen. Zo moeilijk is het toch niet om een kettingwiel en een naaf bij de naam te noemen?
Zo moeilijk is het toch niet om zonder 1 mogelijkheid tot vergissing te begrijpen wat er bedoeld wordt?
 
Niet de taalnazi's, die maken zich druk om spellink.
De technische mensen ergeren zich aan het verkeerd gebruik van termen. Zo moeilijk is het toch niet om een kettingwiel en een naaf bij de naam te noemen?

Op de site van jos smit kan ik geen kettingwielen vinden....
Wel tandwielen....
En toch verkopen ze me wat ik hebben wil...
:P
 
Kettingwielen of tandwielen?

Maakt het wat uit dan voor je vingers als die daar onverhoopt tussen komen?
 
Kettingwielen zijn voor de ketting,tandwielen zijn voor oa een versnellingsbak. :P
 
Laatst bewerkt:
Ben er nog geen vogel, muis, rat of ander nest makend beest in tegen gekomen _O- *O* })

Mocht die er wel in komen dan is die binnen de kortste keer weer uit gezet of gesneuveld })
 
Waarom zou je niet gewoon de juiste benaming gebruiken?
Taal verandert. Dat hou je niet tegen. Onderhand weet iedereen wat er bedoeld wordt. Het is wat heel veel mensen betreft inmiddels al de juiste benaming. Nog even en we weten niet beter.
Slechts fossielen houden krampachtig vast aan oude benamingen.

Jij blijft een motor zeker ook hardnekkig motorfiets noemen en je verbetert iedereen? Want er kan toch gemakkelijk verwarring ontstaan?

Maar ook met dit woord weet iedereen wat er bedoeld wordt, zeker in samenhang met de context.
 
Laatst bewerkt:
Haha and here we go again... Het is zo verbasterd en geintegreerd dat zelfs webshops deze aanbieden als tandwielen, dus waar maakt men zich druk om.
 
Het is net zoiets als handvaten en handvatten,dat word ook door elkaar gehaald door
sommige taalverkrachters.
 
Terug
Bovenaan Onderaan