tank brandstofdicht maken met epoxy ?

Fietsie

Die hard MF'er
14 aug 2003
439
117
Ergens in de buurt van Joure
Hoi

Mijn vriendin heeft een gemotoriseerde 2-wieler (eigenlijk mag dit hier niet, maarre.... 't is een snorscootertje...) met een lekke tank.

Het blijkt dat de persnaden waar de bevestiging (aan de onderkant) mee aan de tank zit doorlekken...
Nu wil mijn schoonpa hem afdichten door hem (bijna in zijn geheel) een jasje van glasvezel met epoxy te geven: werkt dit met benzine ?
Iemand hier al ervaring mee opgedaan ? Het beestje rijdt op euro 98.

Groeten, Martijn
 
Wat Laverda zegt kun je inderdaad doen. Er zijn meerdere van die afdichters in de handel.

Maarreh..... die tank is natuurlijk best wel zwak, bedenk je wel wat er kán gebeuren als je op je plaat gaat en die tank scheurt open.....
 
Ik zeg niet dat die epoxy werkt, maar ik ben nog geen epoxyhars tegengekomen die niet tegen benzine en olie kan. Moet lukken dus.

Maar een druppeltje (zilver)hardsoldeer, is dat geen oplossing?
 
Maar een druppeltje (zilver)hardsoldeer, is dat geen oplossing?

[me]Mafketel denkt dat er een plastik tank op het prrrrrrttt apparaat zit
[/me]


Jaaaa doen solderen met hardsoldeer. probleem opgelost klein gaatje is groter geworden en vriendin moet nieuwe tank hebben ;)

ps... plastik tank zou je ook eventueel weer kunnen "solderen" net als bij een kuip....

maar ik geef geen garantie dat het goed werkt en probeer het eerst op een ander plastiekje
 
Slechte stuk er uit snijden en een nieuw stuk er in lassen.

Met lassen kan dit zijn staal maar ook kunstof.

Kunstof is ook lasbaar.
Leuk als je dat thuis hebt staan.......snijbrander, roller, stuk plaatstaal en een lasapparaat.......
Of op je werk natuurlijk.
Niet iedereen werkt met dit soort apparatuur :N

Maar als het echt rot is, is het missschien een oplossing, maar dat is een andere tank ook....soms.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan