tank duc. monst. lek, losmaken en lassen - welk metaal?

doemaarwat

MF'er
24 dec 2006
65
0
amsterdam
goedendag waarde heren,

Ik ben in het bezit van een Ducati Monster 900 i.e. uit 2002. Hij is incontinent en dat veroorzaakt onaangename geurtjes. Toen hij uit de fabriek kwam was hij nog niet lek, in tegenstelling tot wat sommige mensen denken hoort hij niet te lekken. :')

Hij lekt waar wel meer monsters lek zijn. Bij het scharnier waar de tank aan het frame vast zit. Hij is door een vorige eigenaar gerepareerd met vloeibaar staal zoals de dealer waar hij zijn grote beurt kreeg het noemde.
Dit keer laat ik hem lassen. :9

Heeft iemand enig idee waar de tank van is gemaakt? Ik denk aluminium maar ik moet echt precies weten van wat voor soort. Dit is van belang omdat een willekeurig lasding geen stand houd en hij na een tijdje weer lekt.

Ik baal als een stekker. Ik wil gewoon rijden zonder bang te zijn in een raket te veranderen. -O-

p.s. suggestie over waar ik misschien meer informatie over die staalsoort kan vinden zijn natuurlijk net zo welkom.
 
ok
Heb je een website?
Waar zit je gevestigd?
Hij is nieuw of gebruikt voor 375?
Heb je hem toevallig liggen in matzw,?
Hoe lang duurt bestellen?
Hoe lang doet een duc monteur ong. over het omzetten van de tanks?
Zitten de stickers erop?
Zo nee, kan ik ze bij jou bestellen? Wat kosten ze?

dank u zeer waarde heer.

Tanks zijn 2e hands, maar vaak "nieuw" omdat ze in sommige gevallen maar enkele km gemonteerd zijn geweest vanwege ombouw van de machine naar race en dus carbon tank.
Of dat het schade motoren zijn die in onderdelen worden verkocht waarvan bv de tank nog helemaal gaaf is maar total loss wordt verklaard omdat de motor in de soep is gelopen of omdat het frame gescheurd is.

Mat zwart is moeilijk te krijgen maar andere kleuren als:

Rood,
Geel,
Oranje / zwart,
Parelmoer / Rood,
Rood / Wit,
Blauw / Wit,
Glans Zwart,

en

Metallic Grijs (Senna)


Ik denk zelf dat de laatste 2 een goede optie voor je zouden kunnen zijn. Echter een andere kleur is ook niet ondenkbaar want je verwisseld het voorspatbord en je bent klaar en als dat je te duur wordt, mat zwart past bij alles...

Bestellen duurt ongeveer 2 weken tussen het moment dat ik het bestel en het moment dat het wordt afgeleverd. (aangezien een vriend van me op de vrachtwagen zit richting Italie en de spullen zelf meeneemt om beschadiging via de post te voorkomen).

Stickers zijn inclusief, echter op sommige tanks verwijderd, maar zijn te bestellen en je moet uitgaan van rond de 20,- maar dit gebeurt enkel bij mat zwarte tanks.
De rest is gelakt en zitten de stickers dus onder de blanke lak.

Verder heb ik m'n eigen werkplaats incl gereedschap dus als je langs komt met je motor en auto dan wissel ik je de tanks om in een half uurtje en krijg je je oude tank mee in de auto.
Een monteur zal dus ook een half uurtje bezig zijn met:

- Overzetten slot en klepje
- Vastzetten tank
- Aansluiten pomp

Dus kind kan de was doen, eigenlijk kan je dat zelf ook nog !


Mail me eens op dklasen [at] home [punt] nl

Dat werkt effe wat makkelijker
 
Laatst bewerkt:
Verder is het zo dat als je er een glas tank erop zet de motor vaak iets meer waard wordt qua inruil...
Voor jou ook niet geheel onhandig aangezien je er over denkt om 'm weg te doen...

bv:

227.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zoals gezegd, zou je geen Senna grijs willen? Is ook heel mooi...

monsterSENNA03.jpg



Maar ik ga op zoek voor je voor een mat zwarte !

Ik gaf je alleen het assortiment wat ik heb liggen óf zeker kan krijgen...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan