tank duc. monst. lek, losmaken en lassen - welk metaal?

doemaarwat

MF'er
24 dec 2006
65
0
amsterdam
goedendag waarde heren,

Ik ben in het bezit van een Ducati Monster 900 i.e. uit 2002. Hij is incontinent en dat veroorzaakt onaangename geurtjes. Toen hij uit de fabriek kwam was hij nog niet lek, in tegenstelling tot wat sommige mensen denken hoort hij niet te lekken. :')

Hij lekt waar wel meer monsters lek zijn. Bij het scharnier waar de tank aan het frame vast zit. Hij is door een vorige eigenaar gerepareerd met vloeibaar staal zoals de dealer waar hij zijn grote beurt kreeg het noemde.
Dit keer laat ik hem lassen. :9

Heeft iemand enig idee waar de tank van is gemaakt? Ik denk aluminium maar ik moet echt precies weten van wat voor soort. Dit is van belang omdat een willekeurig lasding geen stand houd en hij na een tijdje weer lekt.

Ik baal als een stekker. Ik wil gewoon rijden zonder bang te zijn in een raket te veranderen. -O-

p.s. suggestie over waar ik misschien meer informatie over die staalsoort kan vinden zijn natuurlijk net zo welkom.
 
alu of staal ontdek je gewoon met een magneetje ;)
in beide gevallen kan je hem dan het best laten tig lassen of misschien autogeen.

Maar waarom niet gewoon kneedbaar metaal of 2-componenten metaal? ik heb mijn tank ook met 2 componenten metaal gerepareerd (van bison uit zo'n dubbele spuit) en dat is ook trillings en schok bestendig :)
 
nou, het is dus al eens gerepareerd met van dat spul. Hij is een tijdje terug omgegooid en de tank heeft toen een zware klap gekregen van het stuur. Ik denk dat dat spul toen echt weer is gaan barsten. Daarvoor lekte het echter ook al maar minder.
repareren met dergelijke middeltjes is gewoon niet duurzaam. Het probleem speelt zich onder het zadel af, uit het zich dus als de verf en dat spul eraf word geslepen en de boel word gelast dan maakt niet niet zoveel uit als je niet dezelfde verf erop smeert.

Ik heb er foto's van. Even kijken of ik ze hierop kan krijgen.

edit:
Je ziet dat als die hele tank recht op staat en heen en weer wiebelt er veel kracht komt te staan op dat lullige bevestigingspunt. Daar zal die ook lekken.
full

full
 
Laatst bewerkt:
Als ik tankcure in mn tank wil gooien moet ik eerst het filtertje bij de uitgang voor de benzine en metertje dat meet of de benzine bijna op is eruit slopen. Daar begin ik niet aan.

Kent iemand toevallig nog een adresje waar ik mn tank vakkundig kan laten lassen?
Heb er al 1 maar keuzemogelijkheden zouden welkom zijn.
 
Als ik tankcure in mn tank wil gooien moet ik eerst het filtertje bij de uitgang voor de benzine en metertje dat meet of de benzine bijna op is eruit slopen. Daar begin ik niet aan.

Kent iemand toevallig nog een adresje waar ik mn tank vakkundig kan laten lassen?
Heb er al 1 maar keuzemogelijkheden zouden welkom zijn.
En jij denkt dat je dat wel kunt laten zitten als je het laat lassen????
dan moet de tank ook kaal aangeleverd worden hoor.
 
Ik heb ook een keertje een tank laten lassen bij een "mannetje" :+
Ik heb hem nog niet geprobeerd maar hij heeft hem toen getest door hem onder druk tezetten
Nadeel van het lassen is dat hij warm wordt en dus dat de verf daar niet van houdt
Maar dat is eigenlijk alleen de onder kant en een stukje van het gedeelte waar het zadel tegen aan zit
Tank is van plaatstaal ,als de jouwe van Aluminium is wil ik hem gelijk overkopen
 
Waarom gooi je er niet een nieuwe tank op? Want lassen moet kaal, dus daarna moet (dat gedeelte) weer gespoten worden + de kosten van het lassen...

Denk dat je niet ver af zit van een andere goede tank ! ;)
 
Je kan beter in keer lassen of hardsolderen

Heb 1 maal tankcure ofzo gebruikt, heeft 1 sezioen stand gehouden, en kon toen alsnog lassen maar dat was het ergste niet, toen moest ik ook weet spuiten (9 liter tankje op mijn eigenbouw hardtail Honda Goldwing)
 
Waarom gooi je er niet een nieuwe tank op? Want lassen moet kaal, dus daarna moet (dat gedeelte) weer gespoten worden + de kosten van het lassen...

Denk dat je niet ver af zit van een andere goede tank ! ;)

Jij weet vast niet wat een nieuwe tank kost
Ik heb trouwens voor dat lassen 25€ betaald en spuiten is vooral de onderkant en stukje waar de zitting tegen zit
En is prima tedoen met een spuitbusje matzwart
 
Jij weet vast niet wat een nieuwe tank kost
Ik heb trouwens voor dat lassen 25€ betaald en spuiten is vooral de onderkant en stukje waar de zitting tegen zit
En is prima tedoen met een spuitbusje matzwart

Ik weet dondersgoed wat een nieuwe tank kost ;)

Dus eerst nadenken tegen wie je het zegt voor je het zegt ;)

Nieuw 1457,- ex btw
Nieuw (2e hands) 375,-
Gebruikt (2e hands) 275,-

Dus ja ikw eet wat ze kosten ;) En het zou niet de eerste tank zijn die ik verkoop omdat de eigenaar een lekke tank heeft...
Voor wat betreft het spuiten met een busje mat zwart kan het misschien nog maar armoeiïg is het wel

De tanks die ik verkoop zijn vaak in kleur waardoor de lasvlek vaak beter zichtbaar is en bijvlekken practisch onmogelijk is door verkleuren van de lak, dus dan een nieuwe of 2e handse tank.
 
Ik weet dondersgoed wat een nieuwe tank kost ;)

Dus eerst nadenken tegen wie je het zegt voor je het zegt ;)

Nieuw 1457,- ex btw
Nieuw (2e hands) 375,-
Gebruikt (2e hands) 275,-

Dus ja ikw eet wat ze kosten ;) En het zou niet de eerste tank zijn die ik verkoop omdat de eigenaar een lekke tank heeft...
Voor wat betreft het spuiten met een busje mat zwart kan het misschien nog maar armoeiïg is het wel

De tanks die ik verkoop zijn vaak in kleur waardoor de lasvlek vaak beter zichtbaar is en bijvlekken practisch onmogelijk is door verkleuren van de lak, dus dan een nieuwe of 2e handse tank.

Kijk je hebt er wel verstand van maar kun je hem ook een nieuwe leveren voor 375€ die geschikt is voor een ie monster ,ik weet dat die carb tanken in de uitverkoop zijn gegaan (ik zie er tegenwoordig regelmatig verkocht worden op ebay)
En wie zegt dat die ook niet binnenkort gaat lekken (is echt een fabrieksfoutje van ducati)
 
Kijk je hebt er wel verstand van maar kun je hem ook een nieuwe leveren voor 375€ die geschikt is voor een ie monster ,ik weet dat die carb tanken in de uitverkoop zijn gegaan (ik zie er tegenwoordig regelmatig verkocht worden op ebay)
En wie zegt dat die ook niet binnenkort gaat lekken (is echt een fabrieksfoutje van ducati)

Jawel, 375 kosten ze ongeveer voor een injectiemodel... Afhankelijk van de kleur...

Maar de tanks op ebay zijn echt overpriced ! Daar vragen ze echt de hoofdprijs voor die tanks.
De carb tanks zouden niet meer mogen kosten dan 200,- !

Maar heb eigen import uit Duitsland en Italie en daardoor krijg ik gewoon onderdelen voor goede prijzen.
In ieder geval beter dan die schrapers die op Ebay aanbieden.

Voor wat betreft de fout met de tank ben ik het zeker met je eens, het is een bekend probleem en ook met een nieuwe tank is het niet te garanderen dat het goed of fout zal gaan.
Ik heb motoren binnen gehad die na 3 jaar al lekkerij hadden en heb machines van 10 jaar oud die nog steeds niks hebben. Dus het is heel relatief.

Het foute hieraan is echter dat Ducati NL het probleem dus niet erkend, net als zoveel andere zaken. Het is pure arrogantie.
Ze zeggen gewoon dat er te weinig meldingen van zijn om er een coulance regeling voor te starten terwijl wel degelijk heel veel mensen er last van hebben.

ZO staan de nieuwe SS types bekend met afbladderende koplampspiegels door vochtopslag in de koplamp (zelf ook last van gehad).
Is zelfs zo bekend bij Ducati dat ze een nieuw model koplamp hebben ontwikkeld maar de huidige eigenaren kunnen een nieuwe aanschaffen als ze problemen hebben want het probleem is "niet" bekend bij Ducati NL...

0,0 coulance !

Het is heel rot maar verwacht van een Ducati NL geen backup...
 
Ik heb ook een keertje een tank laten lassen bij een "mannetje" :+
Ik heb hem nog niet geprobeerd maar hij heeft hem toen getest door hem onder druk tezetten
Nadeel van het lassen is dat hij warm wordt en dus dat de verf daar niet van houdt
Maar dat is eigenlijk alleen de onder kant en een stukje van het gedeelte waar het zadel tegen aan zit
Tank is van plaatstaal ,als de jouwe van Aluminium is wil ik hem gelijk overkopen

Mooi, jij heb je tank laten lassen voor 25 en hij heeft het goed gedaan?
Kun je mij dat adresje (tel of www) ff geven dan ga ik hem daar ff heen brengen.

edit: is niet sarcastisch bedoeld :)

Ik weet dondersgoed wat een nieuwe tank kost ;)

Dus eerst nadenken tegen wie je het zegt voor je het zegt ;)

Nieuw 1457,- ex btw
Nieuw (2e hands) 375,-
Gebruikt (2e hands) 275,-

Dus ja ikw eet wat ze kosten ;) En het zou niet de eerste tank zijn die ik verkoop omdat de eigenaar een lekke tank heeft...
Voor wat betreft het spuiten met een busje mat zwart kan het misschien nog maar armoeiïg is het wel

De tanks die ik verkoop zijn vaak in kleur waardoor de lasvlek vaak beter zichtbaar is en bijvlekken practisch onmogelijk is door verkleuren van de lak, dus dan een nieuwe of 2e handse tank.

Ik kan bij jou een nieuwe tank (2ehands / nieuw ?? ) kopen? (matzwart) voor 375?
Met stickers en weetikveel wat er alemaal op en in zit? of is ie dan helemaal kaalKAAL op de lak na?

Ik moet zeggen dat mijn motor me iets teveel kost, veel meer dan mij lief is. (komt ook door vandaal)
Zit erover te denken om een rijstkoker of Buell te kopen. Buell is duur, (te) klein maar heel mooi, volgens mij met ducati te vergelijken. Rijstkokers zijn suf maar goedkoper en praktischer. Oh, en hebben hogere top maar dat is misschien meer een argument om het bij zo'n 2pitter te houden.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb je goed !

En ik weet niet wat je bedoel, maar ik lever complete tanks ex tankslot/deksel en pomp...

ok
Heb je een website?
Waar zit je gevestigd?
Hij is nieuw of gebruikt voor 375?
Heb je hem toevallig liggen in matzw,?
Hoe lang duurt bestellen?
Hoe lang doet een duc monteur ong. over het omzetten van de tanks?
Zitten de stickers erop?
Zo nee, kan ik ze bij jou bestellen? Wat kosten ze?

dank u zeer waarde heer.
 
Grappig, ik heb hier ook een duc staan maar dat lekprobleem is mij (nog) onbekend.

Wat je ook kiest, je moet het waarschijnlijk sowieso laten spuiten. Als je dat dan toch laat doen, mail maar even voor een leuke airbrush tekening. Ben zelf bijna klaar met m’n eigen monster en ben alweer opzoek naar een ander ‘proef’ project ;)

Succes in ieder geval

(oh en ik zou gewoon kiezen voor tankcure)
(het klinkt heel moeilijk maar eigenlijk een simpel karweitje, alleen een beetje smerig door dat kleverige spul)


PS. door dit forum ben ik er over na gaan denken: De mijne is ook al een tijdje oud. Zometeen heeft ie het misschien ook nodig. Dan kan ik het nu beter doen want ben nu toch bezig met het spuiten van de tank. Dus ga ik zo naar MotorXtra in Kockengen voor wat Tankcure ;) Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan