tank gedeukt, maar niemand die het gedaan heeft..

Weet je dit zeker?? (Lees mijn post eens) En wat bedoel je met 'hoede'?

Misschien heb ik de term 'bestuurder' iets te simpel gedefinieerd. Ik bedoel hiermee dat de bestuurder het voertuig met toestemming van de eigenaar bestuurt of onder zijn hoede heeft (op de manier zoals jij in jouw reactie aangeeft). Maar wellicht zitten hier ook allerlei semantische haken en ogen aan. De kleine lettertjes en hun uitleg.....

Ik vraag me overigens af hoe het verzekeringstechnisch zit als de bestuurder zich het voertuig wederrechtelijk heeft toegeëigend op het moment dat hij/zij schade veroorzaakt
 
AVP heb je in zo'n geval ook niet nodig omdat 't gewoon een standaard "zaakschade" is welke gedekt is.

Maar TS heeft hier allemaal niks aan omdat er niemand is die de schade veroorzaakt heeft....

Ik denk dat het de buurman is die zijn fiets niet goed op de standaard heeft gezet. Hij zou het vriendelijk aan hem kunnen vragen. :+
Verzekeringen zijn zo gemaakt, dat de meeste (a sociale) mensen die schade aanrichten, eerst links of rechts kijken, of niemand iets gezien heeft en dan er snel vandoor. Hoe weet ik dit: mijn zus heeft jarenlang boven een winkelcentrum gewoond, met uitzicht op parkeerplaats.
 
@ Martell,

Die afgewezen schade aan de auto toen jij met dat balkje aan het worstelen was, was dat toevallig een auto die je had geleend om dat balkje te gaan vervoeren?
Dan schijnt dat weer een ander licht op de zaak.
Nee, het is precies zoals ik zeg. Een auto, niet die van mij maar van iemand anders die ik niet ken, en een houten balk door het raam.

Schade aan voertuigen valt niet direct onder een AVP (tenminste, niet die van mij en van mensen die ik ken).

Stel je eens voor dat AVP schade gaat dekken. Denk je dan niet dat opeens heel veel ongelukken daarop geclaimd gaan worden?
Om dat te voorkomen hebben verzekeraars maatregelen genomen, stel ik me zo voor.
Als het een "random" auto was die je hebt geraakt had dat gewoon onder jouw aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren afgewikkeld moeten worden.
Als het een auto was die je had geleend; opzicht. In het verleden, en nu nog ooit, uitgesloten.

Opzicht is het met toestemming van de eigenaar gebruiken of "onder je hebben" van zaken die niet jouw eigendom zijn.
Omdat het met toestemming van de eigenaar gebeurt ligt het risico ook bij hem.
 
Er zijn afspraken over tussen alle verzekeringsmaatschappijen. In principe wordt alle verkeersschade/schade door voertuigen gedekt door de WAM verzekeringen en NIET door de aansprakelijkheidsverzekeringen.
Dat een verzekering bij wijze van uitzondering toch een keer een verkeersschade dekt doet niets af aan die afspraak.

Zo zijn er overigens wel meer verzekeringsafspraken, die niet altijd even logisch lijken. Een bezoeker gooit per ongeluk iets door een ruit. Dan wordt die schade in principe door je glasverzekering vergoed en niet door die persoon z'n aansprakelijkheidsverzekering.
 
Ter leering ende vermaeck?

Ervaringen delen en wellicht wat wijzer worden?

Wat is de zin van dit topic?
Wat is de zin van een forum?
Wat is de zin van het bestaan?

:+
TS heeft nooit de vraag gesteld..alleen een medeling gedaan.
Toch interessant dat daar een iemand een antwoord op een nooit gestelde vraag geeft, en er aantal mensen bovenop springen?

Dus ik ga voor optie een, in het oud-hollandsch :P
 
Er zijn afspraken over tussen alle verzekeringsmaatschappijen. In principe wordt alle verkeersschade/schade door voertuigen gedekt door de WAM verzekeringen en NIET door de aansprakelijkheidsverzekeringen.
Dat een verzekering bij wijze van uitzondering toch een keer een verkeersschade dekt doet niets af aan die afspraak.

Zo zijn er overigens wel meer verzekeringsafspraken, die niet altijd even logisch lijken. Een bezoeker gooit per ongeluk iets door een ruit. Dan wordt die schade in principe door je glasverzekering vergoed en niet door die persoon z'n aansprakelijkheidsverzekering.


Mooi verwoord.


En nou weer verder on topic, voor zover leuk of nuttig :)
 
@ Martell, en
@ Janb

Now I'm going to pull rank on you! :+

In de eenentwintig jaar dat ik in het verzekeringsvak zit heb ik nog niet meegemaakt dat een schade die je als particulier aanbrengt, niet in de hoedanigheid als bestuurder van een WAM-plichtig voertuig, dat zo'n schade wordt afgewezen.

Welke verzekering zou er uit moeten keren als ik met mijn fiets langs een geparkeerde auto af ga en een vette kras veroorzaak? Of als ik door het rood fiets en een snorfietser van zijn goggomobiel rijdt? Of, zoals mij afgelopen zomer overkwam :( je kinderen een mooie tekening maken op de motorkap van de auto van je overbuurman? :X

Eigen schuld, zelf betalen?


Ik zeg niet dat het je niet is overkomen maar op basis van mijn kennis en ervaring met een relatiebestand van meer dan 1200 gezinnen vind ik het vreemd.

Mijn klanten gebeurt dat in ieder geval niet, zo'n afwijzing, daar hebben ze mij voor O-)
 
Er wordt bedoeld dat de "dader" WA verzekerd dient te zijn (Wettelijk Aansprakelijk verzekerd zijn is verplicht in NL!!) en dit zó op zijn/haar verzekering kan verhalen.

Gewoon weg fietsen zonder te melden is gewoon nergens voor nodig.


Is dat zo? Toch niet voor aansprakelijkheids verzekering voor particulieren.
 
Laatst bewerkt:
@ Martell, en
@ Janb

Now I'm going to pull rank on you! :+

In de eenentwintig jaar dat ik in het verzekeringsvak zit heb ik nog niet meegemaakt dat een schade die je als particulier aanbrengt, niet in de hoedanigheid als bestuurder van een WAM-plichtig voertuig, dat zo'n schade wordt afgewezen.

Welke verzekering zou er uit moeten keren als ik met mijn fiets langs een geparkeerde auto af ga en een vette kras veroorzaak? Of als ik door het rood fiets en een snorfietser van zijn goggomobiel rijdt? Of, zoals mij afgelopen zomer overkwam :( je kinderen een mooie tekening maken op de motorkap van de auto van je overbuurman? :X

Eigen schuld, zelf betalen?


Ik zeg niet dat het je niet is overkomen maar op basis van mijn kennis en ervaring met een relatiebestand van meer dan 1200 gezinnen vind ik het vreemd.

Mijn klanten gebeurt dat in ieder geval niet, zo'n afwijzing, daar hebben ze mij voor O-)

:^

En zo heb ik het ook ooit geleerd voor assurantie A
 
Beste eigenaar van deze motor,

Door mijn eigen schuld ben ik met mijn zatte kop tegen die k*tmotor van je aangefietst.

De mensen die dat gezien hebben staan nu allemaal naar me te kijken en denken nu dat ik een briefje met mijn naam, adres en telefoonnummer aan het schrijven ben.

Nou, dat kun je dus mooi vergeten!!!






:+
 
full



Schelm! :N







:( :+ ;)
 
Er zijn afspraken over tussen alle verzekeringsmaatschappijen. In principe wordt alle verkeersschade/schade door voertuigen gedekt door de WAM verzekeringen en NIET door de aansprakelijkheidsverzekeringen.
Dat een verzekering bij wijze van uitzondering toch een keer een verkeersschade dekt doet niets af aan die afspraak.

Zo zijn er overigens wel meer verzekeringsafspraken, die niet altijd even logisch lijken. Een bezoeker gooit per ongeluk iets door een ruit. Dan wordt die schade in principe door je glasverzekering vergoed en niet door die persoon z'n aansprakelijkheidsverzekering.


Ik heb geen glasverzekering en als ik die had geld die alleen voor mijn eigen huis en niet voor die van een ander...

Elke schade die ik toebreng aan een ander of zijn goederen vallen in principe onder de algemene wa verzekering tenzij deze ergens anders onder gebracht kan worden!!!

Stel een vriend van TS stapt naar voren en zegt dat ie een stuk hout op zijn motor heeft laten vallen dan keert ie gewoon uit mits ie zo een verzekering heeft natuurlijk want die is nog steeds niet verplicht in Nederland Helaas!!!
 
@ Martell, en
@ Janb

Now I'm going to pull rank on you! :+

In de eenentwintig jaar dat ik in het verzekeringsvak zit heb ik nog niet meegemaakt dat een schade die je als particulier aanbrengt, niet in de hoedanigheid als bestuurder van een WAM-plichtig voertuig, dat zo'n schade wordt afgewezen.

Welke verzekering zou er uit moeten keren als ik met mijn fiets langs een geparkeerde auto af ga en een vette kras veroorzaak? Of als ik door het rood fiets en een snorfietser van zijn goggomobiel rijdt? Of, zoals mij afgelopen zomer overkwam :( je kinderen een mooie tekening maken op de motorkap van de auto van je overbuurman? :X

Eigen schuld, zelf betalen?


Ik zeg niet dat het je niet is overkomen maar op basis van mijn kennis en ervaring met een relatiebestand van meer dan 1200 gezinnen vind ik het vreemd.

Mijn klanten gebeurt dat in ieder geval niet, zo'n afwijzing, daar hebben ze mij voor O-)

Ah, dan ben ik mooi genaait door Centraal beheer. Twee keer :/

Och, gaan we gewoon alles opzeggen en naar een andere verzekeraar :)
 
Jij maakte tekeningen op de buurman z'n motorkap en moest het zelf betalen?

Nee, swiepert met net gehaald hout op parkeerterrein van Gamma en auto van iemand anders. Carglass heeft een nieuw ruitje gezet, ik heb betaald.

Overigens zit CB nu ook te kloten met het aantal jaren van mijn auto, want ik ben net overgestapt naar een andere maatschappij.

Ik ga woon, reis en vijf maal motor ook opzeggen, tis niet anders. Oh ja, en alsnog de schade claimen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan