Tank: lak weg en nu roest?

Spider

A dirty mind is a joy forever!
Donateur
17 aug 2001
98.214
243
Vlakbij Utrecht
Loop ik vanmiddag naar m'n Fazer toe en wat zie ik: een roestspoor! Ik dus denken, dat veeg ik even weg blijkt er op twee plaatsen een heel stuk van m'n lak weg te zijn '( ;( En wel aan de zijkant van de tank (langs de 'scherpe' rand bij het frame) 2 keer een smalle strook van een cm of 3. Het is een typisch Fazer 1998 probleem: daar schijnt slechte lak gebruikt te zijn |( .

Wat moet ik nu doen?
Kan ik dat voorzichtig opschuren, in de menie zetten en bijpunten, moet ik dat bij laten werken of moet ik m'n tank opnieuw laten spuiten? (Kan er wel meteen een special paint op :P )

[edit]
Heb idd een zwarte Fazer.
En wat kost het spuiten ongeveer?
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Voor sommige merken heb je van die speciale stiften, helaas niet voor Yamaha, wist m'n dealer me te vertellen. :(
Maar hij kon me wel een adresje geven waar ze voor weinig krassen e.d. bijwerken. Dus als het nog niet te ernstig is...
 
Nou, zoals ik gezien heb is je Fazer zwart... Dat lijkt me nou niet de meest moeilijke kleur :P

Je kunt proberen om hem bij te stippen of te bij te spuiten. Kben alleen wel bang dat als je hem bijwerkt dat je altijd kleurverschil zult blijven zien.

Geen menie gebruiken maar gewone metaal-grondverf.

Oh ja... als je het zelf wilt doen niet vergeten om het af te lakken met benzine-bestendige lak.
 
Laatst bewerkt:
ehh, een tank tas permanent gebruiken. Dan zie je er niets meer van en de plek bewerken met een zwarte stift?

Of nou de motor toch al aan het roesten is, alles matzwart spuiten en er een ratbike van maken. :+

Of rij ff naar de ruiter in de bilt, hij zal wel een goede oplossing hebben. Aangezien F. daar een FJR heeft gekocht zal hij wel iets kunnen regelen.
succes, Ik spreek je vrijdag wel op Y.
 
Terug
Bovenaan Onderaan