Tank lossen R6 2007 zonder Öhlins stuurdemper te verwijderen

Sutorimu

MF'er
3 sep 2010
67
0
Hallo,

Wie heeft ervaring met het losmaken van een R6 tank (2007) als er een Öhlins stuurdemper gemonteerd is?

Is het mogelijk om de tank te lossen zonder de stuurdemper helemaal te verwijderen?

Moet wat onderhoud doen onder de tank en wil zo min mogelijk aan de demper zitten.





 
Die stuurdemper demonteren is geen rocket science hoor. En ja, als de tank eraf moet, dan moet die stuurdemper er ook af.
 
Stuurdemper moet eraf, anders kom je er niet bij. Maar da's een eitje. Zie dat ie bij jou er zeer gemakkelijk op zit. Loshalen en daarna weer terugplaatsen. Geen punt!
Als je onderhoud aan de tank kan plegen, dan kan je dit ook. ;)
 
Ja, zie nu dat het eenvoudig te doen is.
Lang inbusbout los en dan die ring van de lager af halen.

Was even bezorgt dat ik de stuurdemper opnieuw moest instellen o.i.d. maar dat is dus niet nodig.

Na het werk maar eens aan de slag.
Bedankt voor de reacties!
 
De stuurdemper los was een makkie, maar nu krijg ik het gekke ding toch niet meer vast!!!

Ik heb de boel net zo geplaatst als op de foto's te zien is, maar de demper kan ik naar voor en achter bewegen. De bout klemt hem niet op z'n plek.

Ik heb de volgende volgorde gedaan:
1. Busje voor de tankbout.
2. Demper houder
3. Ringetje
4. Bout met ring die in het kogeltje past.

Wat ik ook doe, ik kan de demper steeds naar voor en achter bewegen.
Wie o wie kan me helpen en ziet wat ik verkeerd doe.

Groeten,
Ramon
 
ben bang dat je de bout er scheef hebt ingedraaid. zit er toevallig een schijfje onder de bout? zo ja, zit deze vast of los?
 
Ik ga de boel opnieuw loshalen en dan kijken hoe ver alleen de bout er in gaat.

Ik heb geen schijfje er onder.
Het is:

Tank
Tank rubber/spacer
Öhlins adapter
Ringetje
Öhlins stuurdemper
Speciaal ringetje wat in het kogeltje valt
Bout
 
Terug
Bovenaan Onderaan