Tank schade

SanderB6

Die hard MF'er
19 aug 2003
297
1
Midden Nederland
Ik kan mezelf wel voor me kop slaan ;( ;(
Afgelopen zaterdag kom ik in de schuur, zie ik dat mijn topkoffer die in de schuur normaal gesproken boven de motor hangt, naast demotor ligt.
Vreemd denk ik nog, totdat ik zie waar hij is geland voordat ie op de grond is gevallen.
Jawel, precies op de tank. ;( :( Een fikse deuk is het gevolg !!
Het erge is dat ik de topkoffer zelf niet juist heb opgehangen.

Hebben jullie een adresje of tips om dit te laten repareren ? Ik zal er vanavond even een fotootje van maken (als het lukt), maar de deuk is niet gevouwen en de lak is ook niet kapot.
 
als de deuk van binnenuit (via de tankdop) redelijk bereikbaar is zou deze misschien van binnenuit gerepareerd kunnen worden.
wat je het beste kunt doen is naar een erkend carrosseriebedrijf met je motor stapppen en die mensen naar de tank laten kijken. je krijgt dan meteen te horen of het via die techniek kan (dat bespaart uitdeuken, schuren en plamuren en spuiten) en wat de kosten zijn
 
Bedankt voor de reacties, ga zeker even bellen.
Ik sprak een ander bedrijfje en die zei dat het meestal vanaf ongeveer 250 euro ex btw zou gaa kosten..

Hier trouwens de foto van de deuk:
misc
 
ergens in een ander forum gelezen:gooi je tank nokkie vol met droge split erwten,en giet er vervolgens heet water bij.
Of het werkt weet ik dus niet,maar als het lukt spaar je 250euries *D
 
Anders bij een gewone schadehersteller gaan anders, ziet er redelijk bereikbaar uit dus zal wel niet zo'n probleem worden. Succes ermee. Laat even weten hoeveel het je heeft gekost en het resultaat.
En natuurlijk :]
 
met erwten?? hm nog nooit gehoord, ze kunne dat ook uitzuigen in sommige gevallen, ma met perslucht uitblazen ook dacht ik,lijkt me veiliger voor verfschade, aangezien dit aan de binnenkant van de tank gebeurd,

of anders effe de motorsloop aflopen, misschien heb je geluk en staat daar eentje met een blutsvrije tank

succes
 
Jongens niet met je tank kutten!

Lees mijn topic daar maar eens over ..over die stofzuiger

Voor je het weet doet die boem! Je bent gewaarschuwd het zijn geen sprookje niet kutte kutte!

Hoe vaak moet ik het nog mededelen geen geklooi met je tank voor je het weet ben je invalide..die dampen zijn superlink!!
 
Ik ga zeker niet zelf emmeren met de tank op druk zetten of zo.
De schade bedrijven zelf zeggen ook allemaal dat dit niet (meer) werkt en je tank inderdaad vervormd of erger..Duurste is gewoon weer alles in lak zetten. Kost een hoop tijd, vandaar minimaal 200 Eurootjes voor zo'n schade.
Ik denk dat ik nog maar even wacht met laten repareren. Tenzij de lak zou gaan bladeren. Het enige is dat elke keer als ik de motor zie, weer baal dat ik die k*t koffer erboven had opgehangen. |( (Nu heb ik overigens alles weggehaald wat boven de motor hangt). Misschien probeer ik nog wel even de deuk iets minder te maken door via de tankdop van binnenuit wat te klooien.
 
een grandioos idee van mij:haal het rubbere stelvoetje met daaraan een stukkie schroefdraad onder je wasmachine vandaan,ga naar een bouwmarkt en haal daar een bijpassende moer met oog eraanvast,dat schroef je thuis op het voetje,en nou komt het :r neeem een kitspuit en kit het voetje midden in je deuk stevigvast :} geef het een dag om goed te harden,bind een eind van een koord om de steel van een moker en het andere eind aan het oog op je tank :P en sla je slag :}
mocht het voetje los komen,maak dan zelf een rond plaatje iets groter,en las er een trekoog op.
dit was er een voor in een gouden lijsie *D
 
hier al aan gedacht?......gat zagen in de bodem,met een stampertje deuk terug duwen,gaatje dichtlassen kost een drol! :Z

NOOIT aan een tank lassen...er zit altijd nog benzine-damp in en kan dus zo uitmekaar klappen...net als met een brander in een uitlaat lopen kutten, gaat heel lang goed en ineens een grote tyfusklap of een steekvlam tegen je harses...
 
Terug
Bovenaan Onderaan