tank-tas-krassen :(

BertV

Hant ghemaect
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
Ik ben in het bezit van een hele handige tanktas, maar deze heeft de tank van mijn vorige motor al ondergekrast, met mijn huidige vind ik dat nog minder leuk.

Wie heeft tips?

Tank intapen voor lange tochten? Werkt dat?
 
Ligt er maar net aan wat voor soort tas je hebt ... Ennuh waarmee zijn de krasjes veroorzaakt :? Met de rits :? Of gewoon door het schuiven van de tas :?

Als ik op vakantie ga en dus twee weken lang tas erop tas eraf doe dan doe ik boeklon ( doorzichtige kaftfolie.) op mijn tank... Kheb dus nergens krasjes o.i.d. op mijn brommers :P
 
- roestige spijker onder de %$#@ tas (gewoon stom)
- zand op de tank (iets minder stom)
- misterieuze fijne krasje door de tas op een schone tank (vreemd)

dus gewoon een stuk plastic zou ook helpen, ik heb gewoon het id dat het materiaal aan de onderkant krast.

_________________
Just look outside your front window, Sparky. That's not the backstraight at Hockenheim, it's something called the Real World.
And for the Real World, the YZF600R is just about right.

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-01 14:29 ]
 

Wel eens gehoord van een zeempje? Gewoon ertussen en alles opgelost.
Dit was weer een gratis tip. :+

 
Je hebt ook van die dure plastic/lederen hoezen voor over je tank waaraan je je tanktas vast kan maken.

Zelf heb ik er een andere oplossing voor gevonden. Ik heb aluminium koffers gemaakt voor op mijn motor. Ze hebben reeds één vakantie overleefd, maar er deed zich wel een probleempje voor. Het subframe van m'n GSX was niet stijf genoeg en daardoor gingen de koffers schudden bij het vananderen van richting (in de bochten dus :) ). Krijg je een heel vaag gevoel van in je motor.
 
Loop gewoon binnen bij v/d Pol... Die heeft ze vast wel. Anders kan je ook naar Safe ( EHV.) Merk ach dat doet er niet zo veel toe... Behalve als je bijvoorbeeld perse een Suzuki tas wilt.... ( voor op je GS 500 E :P )
 
ik wil ook een tank tas heeft er iemand nog enkele tips of ervaringen. ze hoeven niet duur te zijn ;)

 
nou perse suzuki hoeft niet daar hebbik het geld niet voor ( over )
maar ik wel eentje die makkelijk te plaatsen en te verwijderen is. dit omdat ik mijn motor voor dagelijks woon werk vriendin verkeer gebruik. en hem dus dan weer wel dan weer niet nodig heb.
 
Die tip van helldesker lijkt mij de beste oplossing.
Ga je een zeempje krant of een gewoon stuk plastik onder je tanktas doen, kan er nog zand en rotzooi onder komen, lijkt me ;)
 
Die tip van helldesker lijkt mij de beste oplossing.
Ga je een zeempje krant of een gewoon stuk plastik onder je tanktas doen, kan er nog zand en rotzooi onder komen, lijkt me ;)

Ik heb bij Louis het volgende besteld
Beschermfolie
[knip/plak louis verhaaltje]
Nagenoeg onzichtbare, zelfklevende beschermfolie. Uiterst geschikt om tanks en/of andere gelakte delen tegen lakschades te beschermen die bijvoorbeeld door bagageriemen veroorzaakt kunnen worden. Afm. 20 x 30 cm. Fl13,95, bestelnummer 10026131

10026131_890_KL2.jpg


Mijns inziens lijkt dit me een goede oplossing, is dat vel op een gegeven moment te erg beschadigd trek je hem er met wasbenzine vanaf en plak je er een nieuwe op. :]
 
Mijns inziens lijkt dit me een goede oplossing, is dat vel op een gegeven moment te erg beschadigd trek je hem er met wasbenzine vanaf en plak je er een nieuwe op.

lijkt me idd wel werken, en hee, die fazer op die foto heeft een nog vierkantere achterband als ik... :}

_________________
http://www.2wf.com/html/bikes/latesttest/yzf600r/yzf600r.shtml (Yamaha YZF600R Thundercat) | getuned door Mobu | 105 PK | met z'n allen naar de TT-assen gassen!!! :}

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-27 10:25 ]
 
Ik ben van plan om in augustus op vakantie te gaan. Hiervoor wil ik een tanktas aanschaffen, aan welke prijzen moet ik dan denken voor een tanktas (gemiddeld). Welke zijn het makkelijkst. Ik heb namelijk gehoord van tanktassen met magneten, trekbanden etc.
 
meestal hebben magneettassen OOK riemen...

Ik heb ook zo'n magneettas en heb de riemen eraf geknipt...
De magneten kleven voldoende en die remmen krassen alleen maar, plus dat ze lastig vast te maken zijn.
 
Zijn die magneten weggewerkt of zoals al eerder verteld is, is daar ook bescherming voor nodig tegen krassen. Hoeveel betaal je eigenlijk voor een goede tanktas?
 
Zijn die magneten weggewerkt of zoals al eerder verteld is, is daar ook bescherming voor nodig tegen krassen. Hoeveel betaal je eigenlijk voor een goede tanktas?

Ja die magneten zijn goed weggewerkt.... uhm ik betaalde 169 piek voor mijn tanktas.
 
Zijn die magneten weggewerkt of zoals al eerder verteld is, is daar ook bescherming voor nodig tegen krassen.

die magneten gaan idd niet voor krassen zorgen... het is het zand wat tussen de tas en de tank kan zitten... genoeg om de glans van je tank na een jaartje intensief gebruik te "polijsten".

dus, de eerder genoemde oplossing: tank goed wassen en zo'n b*flapje erover... :+

_________________
http://www.2wf.com/html/bikes/latesttest/yzf600r/yzf600r.shtml (Yamaha YZF600R Thundercat) | getuned door Mobu | 105 PK | met z'n allen naar de TT-assen gassen!!! :}

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-27 23:07 ]
 
Mijn http://members1.chello.nl/m.linn/mijnmotor/divje.jpg (tanktas) kostte slechts 99 piekjes *D . Met de magneten zit de tas letterlijk vastge-"klonk"-en op de tank, de enige manier waarop de tas onvrijwillig loslaat is als de motor omkiepert :(

_________________
Motorrijexamen nieuwe stijl onderdeel bijzondere verrichtingen: wheelie, stoppie, kneedown en crashen...

Yamaha FZS 600 Fazer =
malelovies.gif


[ Dit Bericht is bewerkt door: soeptablet op 2001-06-28 13:21 ]
 
Kleine misterieuze krasjes kunnen van kleine metaaldeeltjes komen die aan de magneten vastgeplakt zitten. Je krijgt de magneten bijna nooit helemaal schoon. Dus altijd maar iets onder de tas leggen/plakken.
 
Kleine misterieuze krasjes kunnen van kleine metaaldeeltjes komen die aan de magneten vastgeplakt zitten. Je krijgt de magneten bijna nooit helemaal schoon. Dus altijd maar iets onder de tas leggen/plakken.

Tip: doe een boterhamzakje om de magneetjes heen indien je ze uit de voering kunt halen, op die manier kun je de magneet zelf heel makkelijk schoon maken van ijzerdeeltjes enzo
 
Terug
Bovenaan Onderaan