Tank trekt vacuüm, waar zit de luchtslang?

seb86

Rookie
24 jul 2018
26
1
Breda
Beste MF'ers,

Sinds het loshalen en spuiten van mijn tank sta ik regelmatig stil, krijg ik vlammen uit de uitlaat, of slaat de motor af na het starten als ik gas geef.

Na heel lang zoeken weet ik inmiddels vrijwel zeker dat de tank vacuüm trekt maar moet ik nu nog zien uit te vogelen hoe deze normaal z'n lucht krijgt.
Wie o wie kan mij vertellen hoe de tank van een Yamaha dragstar 650 classic zijn lucht krijgt?

Bij het terugzetten van de benzine filter (die je onder aan de tank schroeft) viel het mij op dat er geen rubbertje tussen de tank en het benzine filter zat. Hoort deze er normaal wel te zitten?

Alvast mega bedankt!
 
full
 
Volgens mij is dat heel simpel..
De brandstofpomp hoor je lopen/tikken, en als de carburateur vol zit stopt deze...
hoor je de pomp tikken als hij stilvalt, dan krijgt hij geen benzine om naar de carbs te pompen...
Hoor je de pomp niet, dan is daar een probleem, dus electrisch of slang van pomp naar carbs verstopt geblokkeerd
 
Als het goed is, gaat ie um aftanken, losse benzineslang in jerrycan en laten stromen. Stopt de stroom is dat duidelijk.

Blijft ie stromen, benzinepomp doorlussen en rijden met nivo in tank ruim boven de vlotterbakken.

Bedenk me nu dat ie ook veel te rijk kan staan door verkeerd luchtfilter oid waardoor bougies gaan doorslaan.

wanneer dat het niet is, pulgevers enz.
 
Hi Mannen!

Gister even gebeld met Zot, heel prettig gesprek en super tof dat hij de tijd nam om mij opweg te helpen. Plan was inderdaad om tank vol te tanken en een slangetje aan te sluiten om die vervolgens in een jerrycan te laten stromen om doorstroom te controleren.
Gisteren wel over de 100 km gereden zonder enkel probleem.
Dus ik ga nu eerst kijken of het probleem "opgelost" is en ik dus weer probleemloos kan rijden. Ik hou jullie op de hoogte !Nogmaals allemaal bedankt voor jullie tijd en reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan