Tank uitdeuken zonder spuiten.....sprookje?

superb1

MF'er
13 mrt 2005
31
0
Dinxperlo
Je hoort wel eens van die verhalen dat men deuken uit plaatwerk kan halen zonder gebruik te moeten maken van die laspennetjes waarmee men dan de deuk "eruit trekt".
(Met als gevolg natuurlijk plamuren, spuiten, enz)
Is dit waar en waar wordt dit gedaan?
 
Je hoort wel eens van die verhalen dat men deuken uit plaatwerk kan halen zonder gebruik te moeten maken van die laspennetjes waarmee men dan de deuk "eruit trekt".
(Met als gevolg natuurlijk plamuren, spuiten, enz)
Is dit waar en waar wordt dit gedaan?
Lijkt hier niet thuis te horen missschien, maar vraag het eens bij een autoschadeherstelbedrijf.

Er zit inderdaad veel verschil in de een of andere deuk, maar niet geschoten is alijd mis. De motorkap en het dak van de auto van een maatje waren door een hagelbui erg beschadigd (Zijn passat leek wel een golf ... bal :X ). Dat hebben ze er inderdaad perfect uitgekregen zonder spuiten ...

Hij heeft dat laten doen bij Roks-Autoschade in Hoeven.

Edit: Ik zie nu in je profiel dat je helemaal niet hier uit de buurt komt ... maar andere schadeherstelbedrijven zullen het vast ook kennen.
 
Vaak lukt het niet in iedergeval niet bij de mijne het materiaal was te dik om de kleine deuk er uit te krijgen,ze lijmen er een dopje op waaraan een tang aan vast komt te zitten en doormiddel van te knijpen word de deuk er uit getrokken.
 
Als er een vouw in de deuk zit dan zal je deze er niet goed uitkrijgen zonder te spuiten.

En met een vouw bedoel ik dat er een knip in zit. Meestal zie je dan ookeen haarscheurtje lopen in de lak.
 
Kijk eens naar de grote beurt (vrijdagavond op veronica) daar zit ook een gedeelte in waar ze kleine schade's herstellen. Idd, dat kan, doen ze van binnenuit met bv "portierdeukjes" of andere kleine deukjes. Als er echt een "scherpe" deuk in zit, waarbij de lak geschadigd is, dan is dit niet mogelijk, omdat de lak er afbladderd als je het op zo'n manier doet.
 
Hoi Superb1
Kleine deukjes kunnen als de lak niet beschadigd is makkelijk "uitgedeukt"worden zonder te hoeven spuiten. Inderdaad alleen als er er Vouw/knip in de tank zit dan is dat niet mogelijk.
Kun je op wachten zelfs. Bij een kennis van mij 2 deukjes er uit gerold en als je het ziet geloof je je eigen ogen niet. Er wordt nog wat op getimmerd maar na het schuren en polijsten zie je er echt helemaal niets meer van. Ongeveer half uurtje werk-kosten 50 euro.Super gedaan. Woon in het zuiden maar ongetwijfeld zit er ook zo'n bedrijf bij jou in de buurt.
Sportieve groet-Cardanfreak.
 
Laatst bewerkt:
net wat bansai zegt, er is een techniek waarbij ze ipv die laspennetjes pennen gebruiken die ze er op lijmen. Dan trekken ze de deuk met een soortgelijke tang eruit, en door verwarming met een föhn lost de lijm weer op en worden de pennetjes verwijdert. Dan poetsen ze nog ff met een speciaal reinigingsmiddel de laatste lijmresten weg en klaar.

Gebruiken ze inderdaad vaak bij bijvoorbeeld hagelschade
 
Ik heb een keer een tank proberen uit te deuken met "explosiekracht"

Mijn idee was dat als je de bezinedampen aanstak, je zoveel druk in de tank krijgt, dat de deuk eruit schiet.

Zo gezegd zo gedaan.


Tank leeggieten,
vlammetje bij de opening.....
Hoooooooooooosssssssst
een enorme steekvlam blakerde mijn wenkbrouwen.

de deuk....
zat er nog in :(

Moraal:
Dit werkt dus NIET

(Kids, don't try this at home |(
 
Ik heb een keer een tank proberen uit te deuken met "explosiekracht"

Mijn idee was dat als je de bezinedampen aanstak, je zoveel druk in de tank krijgt, dat de deuk eruit schiet.

Zo gezegd zo gedaan.


Tank leeggieten,
vlammetje bij de opening.....
Hoooooooooooosssssssst
een enorme steekvlam blakerde mijn wenkbrouwen.

de deuk....
zat er nog in :(

Moraal:
Dit werkt dus NIET

(Kids, don't try this at home |(


Dit is toch logisch , de druk kan nog steeds snel ontsnappen en zal er dus geen druk opgebouwd worden die de kracht heeft om de deuk eruit tehalen :)
 
net wat bansai zegt, er is een techniek waarbij ze ipv die laspennetjes pennen gebruiken die ze er op lijmen. Dan trekken ze de deuk met een soortgelijke tang eruit, en door verwarming met een föhn lost de lijm weer op en worden de pennetjes verwijdert. Dan poetsen ze nog ff met een speciaal reinigingsmiddel de laatste lijmresten weg en klaar.

Gebruiken ze inderdaad vaak bij bijvoorbeeld hagelschade

Dan ben je nog wel even bezig om alle putjes eruit te halen -O-
Ze lijmen idd. die pennetjes en dat tooltje werkt als een omgekeerde hamer: je grijpt het pennetje vast en met een gewichtje wat over een as glijdt kun je trekkende tikken geven ....als u begrijpt wat ik bedoel.
 
Ummm, jaaahaa... maar ik had ook een hoofdrekensom gemaakt dat die tank dan wel eens uitelkaar zou kunnen klappen (of had ik dan de benzinekraan open moeten laten?)
:} :} :} Mhuhahaha prachtig expiriment :P

maar hoe moet je die bezine aansteken met de dop erop... Misschien had je het met een groot stuk vuurwerk kunnen proberen...


Jij gaat in ieder geval op voor de Darwin Award :} :}
 
Je hoort wel eens van die verhalen dat men deuken uit plaatwerk kan halen zonder gebruik te moeten maken van die laspennetjes waarmee men dan de deuk "eruit trekt".
(Met als gevolg natuurlijk plamuren, spuiten, enz)
Is dit waar en waar wordt dit gedaan?

Een flauwe deuk uit autoplaat (0,7 mm) is te doen, maar een tank is van dikker staal gemaakt en de deuken zijn meestal ook veel heftiger. Dus de lak gaat er altijd aan.

Gr,
Henk
 
Ik heb een keer een tank proberen uit te deuken met "explosiekracht"

Mijn idee was dat als je de bezinedampen aanstak, je zoveel druk in de tank krijgt, dat de deuk eruit schiet.

Zo gezegd zo gedaan.


Tank leeggieten,
vlammetje bij de opening.....
Hoooooooooooosssssssst
een enorme steekvlam blakerde mijn wenkbrouwen.

de deuk....
zat er nog in :(

Moraal:
Dit werkt dus NIET

(Kids, don't try this at home |(

Volgens mij mag jij blij zijn dat je nog leeft... |(

Een flauwe deuk uit autoplaat (0,7 mm) is te doen, maar een tank is van dikker staal gemaakt en de deuken zijn meestal ook veel heftiger. Dus de lak gaat er altijd aan.

Gr,
Henk

Het staal van een tank is vaak zelfs dunner dan autoplaat alleen is de materiaalspanning veel hoger door de bolle vormen.
Uitlepellen wil ook vaak niet bij een motorfietstank vaak zit de brandstofpomp in de weg en zijn de tanks vaak ook nog dubbelwandig.

Brandstofpomp kun je demonteren en dubbelwandige tanks ben ik nog niet tegengekomen hoor....
 
Terug
Bovenaan Onderaan