tank zandstralen of afbijt voor het spuitwerk

Let wel dat je de tank wel heeeeel goed moet schoonmaken na het stralen.

Let er ook op dat de zanstraler (is geen zand) niet met te grof middel spuit.

Op mijn werk hebben ze sraalapparaten maar daar kan helaas alleen zwaar industrieel materiaal in, het overige gaat gewoon kapot in die machine.
 
Let wel dat je de tank wel heeeeel goed moet schoonmaken na het stralen.

Let er ook op dat de zanstraler (is geen zand) niet met te grof middel spuit.

Op mijn werk hebben ze sraalapparaten maar daar kan helaas alleen zwaar industrieel materiaal in, het overige gaat gewoon kapot in die machine.


Uiteraard moet degene die straalt, wel weten wattie doet ja, anders zit je er zo doorheen :X
 
Als de originele lak er nog op zit, zou ik die gewoon ff opschuren en daar lekker de nieuwe lak overheen spuiten.

Heel de tank in de afbijt zetten.... lekkere dag taak :P tis maar waar je zin in hebt!
 
Als de oude lak niet beschadigd is: even de glans breken met een scotchbritematje, ontvetten en de nieuwe lak eroverheen spuiten.

Als de oude lak beschadigd is, deze beschadigingen glad schuren (NAT! 1600), filler erop, drogen laten, filler nat gladschuren (weer 1600 nat), ontvetten en spuiten...

Afbijt is voor amateurs, stralen voor restaurateurs....
 
Volgens mij stonden bij dit topic meerdere ractie's van 09/10, o.a. betreft glasstralen (glas parelen) Of ben ik nu de weg verloren :? :? :?


Ik zie niks dat is gewijzigd of zo, ook geen storing geweest.

Niet toevallig het andere topic (over het stralen van een tank met het straalspul voor een gevel :X ) ?
 
Als de oude lak niet beschadigd is: even de glans breken met een scotchbritematje, ontvetten en de nieuwe lak eroverheen spuiten.

Als de oude lak beschadigd is, deze beschadigingen glad schuren (NAT! 1600), filler erop, drogen laten, filler nat gladschuren (weer 1600 nat), ontvetten en spuiten...

Afbijt is voor amateurs, stralen voor restaurateurs....
lees dit topic even door voordat je ongenuanceerde reacties plaatst
 
Geeft niks hoor.

Ik was er eergister ook door in de war, vandaar dat ik er meteen even aan dacht.


Oke, ik ga meteen maar ff door omdat ik een binnenschieter heb.

Als de tank gepareld of gestraald is moet deze zo snel mogenlijk in de grondverf, de zogenaamde vliegroest door vochtig weer e.d, heb je binnen zeer korte tijd op het gestraalde oppervlak. :W
 
lees dit topic even door voordat je ongenuanceerde reacties plaatst
Beste Halflive,

ik zie niet wat er aan mijn reactie ongenuanceerd zou moeten zijn. Ja, het plaatselijke knutseltopic heb ik tot in den treure gelezen en ik sta verbaasd van de knulligheid, onwetendheid en onzin die ik daar moet lezen.

Ik zie gewoon het nut niet van stralen, tenzij de tank 1 bonk roest is, wat ik uit het topic niet kan opmaken. Afbijt is ook niet nodig, als de lak nog redelijk is. Waarom zou je in godsnaam een perfecte grondlaag verwijderen, om er dan amateuristisch overheen te gaan spuiten?

En ja, 1600 is behoorlijk fijn schuurpapier. Nog hoger en je bent eerder aan het polijsten dan het schuren......


P.S. Zit al 20 jaar in het (auto)schadeherstel en weet echt wel, hoe je met een verfpistool moet omgaan....
 
Let wel dat je de tank wel heeeeel goed moet schoonmaken na het stralen.

Let er ook op dat de zanstraler (is geen zand) niet met te grof middel spuit.

Op mijn werk hebben ze sraalapparaten maar daar kan helaas alleen zwaar industrieel materiaal in, het overige gaat gewoon kapot in die machine.

kun jij dan misschien een paar achterveertjes voor me stralen ? Die zitten in van die meuk die er bij gewoon stralen niet afgaat....
 
Vmax-Idioot schreef genuanceerd;:Ik zie gewoon het nut niet van stralen, tenzij de tank 1 bonk roest is, wat ik uit het topic niet kan opmaken. Afbijt is ook niet nodig, als de lak nog redelijk is. Waarom zou je in godsnaam een perfecte grondlaag verwijderen, om er dan amateuristisch overheen te gaan spuiten?

En ja, 1600 is behoorlijk fijn schuurpapier. Nog hoger en je bent eerder aan het polijsten dan het schuren......

Zandstralen is naar mijn mening ook echt pas nodig als de tank één bonk roest is, en dan nog is het de vraag of het loont. Als je een beetje pech hebt komt er te veel hitte vrij tijdens het stralen, en krijg je een tank terug in de vorm van een golfplaat.
Als de stickers mee zijn gespoten onder de blanke laklaag zou ik beginnen te schuren met nat 400. Zijn de grootste oneffenheden weg, kun je verder met 600 (ook nat). Als je zelf met een spuitbusje aan de slag gaat is het daarna wel goed genoeg imho. Gaat het naar de spuiter, dan zou ik het met 800 nat afwerken.
 
Zandstralen is naar mijn mening ook echt pas nodig als de tank één bonk roest is, en dan nog is het de vraag of het loont. Als je een beetje pech hebt komt er te veel hitte vrij tijdens het stralen, en krijg je een tank terug in de vorm van een golfplaat.
Als de stickers mee zijn gespoten onder de blanke laklaag zou ik beginnen te schuren met nat 400. Zijn de grootste oneffenheden weg, kun je verder met 600 (ook nat). Als je zelf met een spuitbusje aan de slag gaat is het daarna wel goed genoeg imho. Gaat het naar de spuiter, dan zou ik het met 800 nat afwerken.

Ben je niet bang dat je nog schuurkrassen onder de lak ziet, als je met 800 afschuurt?
Hoe gladder de onderlaag is, hoe gladder de toplaag wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan