Tank zuigt vacuüm

p0ske

MF veteraan
16 mei 2004
1.469
5
Ulft
Ik zit met een kleine uitdaging:X De tank van mijn Moto Morini Corsaro Veloce 1200 zuigt zichzelf vacuüm. Ik weet dat een klein beetje normaal is, maar het gaat niet om een klein beetje. Ik heb er al een tijdje last van, maar met korte ritten had ik me gewoon aangewend om dan maar zelf vaker even de tankdop te openen.

Afgelopen weekend weg geweest naar het zwarte woud, en toen werd het wel echt irritant.

Ik hoop dat er iemand hier is die me uit kan leggen hoe het zou moeten werken. De gebruikte tankdop is een universele van Zadi die ook op veel andere motoren gebruikt is (Ducati, Aprilia, Moto Guzzi, etc).

Vaak is dit een probleem van een beknelde/dichte slang, maar dat is bij mij niet het geval.

De tankdop heeft een aansluiting voor de overloop die prima werkt. De slang die aan zou moeten sluiten voor de overdruk/onderdruk zit niet verstopt, en zou aan moeten sluiten op het ventiel in de tankdop (denk ik). Maar dat lijkt helemaal niet zo te zijn. Sterker nog, dat ventiel lijkt helemaal geen verbinding te hebben met de tank.:o

Ik heb het idee dat er eigenlijk een extra gat in de tank zou moeten zitten die aansluit op het ventiel in de tankdop. Maar dan had dat gat er toch al moeten zitten?8)7

Foto 1 is de tank zonder dop.
Foto 2 is de tank met alleen de rubber pakking
Foto 3 is het huis van de tankdop
Foto 4 is de tankdop met ventiel
 

Bijlagen

  • tempImageXbcRgv.png
    tempImageXbcRgv.png
    882,4 KB · Weergaven: 69
  • tempImageeHOvCn.png
    tempImageeHOvCn.png
    816,6 KB · Weergaven: 66
  • tempImage6RdKhw.png
    tempImage6RdKhw.png
    381,2 KB · Weergaven: 68
  • tempImageGoNzhD.png
    tempImageGoNzhD.png
    397,2 KB · Weergaven: 66

waynus

MF veteraan
21 okt 2013
1.080
740
Nee dat begrijp je niet goed.
Nee dat 'lekt' niet.

Ik hoor graag jouw voorstel.
Zorg dan wel eerst dat je het principe begrijpt.
Random link voor wat leesvoer:

Voor de tiende keer: kanalen moeten doorverbonden zijn.
Maar als je niet wil...
 

p0ske

MF veteraan
16 mei 2004
1.469
5
Ulft
Heb een andere tank op de kop kunnen tikken. Er zat een kras op de huidige tank, en door het vacuum probleem is de lak bovenop gebarsten. Dus het was of tank spuiten en vacuum probleem oplossen, of een andere tank regelen. Dat laatste is gelukt.

En wat schetst mijn verbazing…. Een extra gat8)78)78)7 06876BDE-766D-425E-A349-63A1455116F9.jpeg
 

p0ske

MF veteraan
16 mei 2004
1.469
5
Ulft
Het systeem is duidelijk.
Ikzelf heb overloop / ontluchting aan elkaar gesloten dmv een darmpje in de tank.
Openingen in de flens afgesloten.
Risico bestaat bij het originele systeem dat een slangenklem loslaat in de tank waardoor de hele tank leeg loopt.

Overloop gebruik ik niet meer.
Ontluchting gebeurd via tankdop.
Dus... Stukje van de rubber wegnemen.

Het overige van de setup zou ik bij de TS ongemoeid laten.
Enkel het ontluchtingsgat in de tank verbinden met de opening onderaan de tankdop.
Dus nogmaals... Stukje rubber wegnemen zodra er een kanaaltje tussen zit.
Helaas, die kan je fysiek niet met elkaar in contact brengen.
 
Bovenaan Onderaan