Tankbeugel voor bijrijder

Dickiedik

MF'er
28 nov 2005
65
0
Oud-Beijerland
Vraagje:

Laatst las ik een artikel in een motorblad waarin werd geschreven over een beugel op een racer, voor de bijrijder. Zodat je zegmaar een circuit af kunt jakkeren zonder dat de bijrijder er in de eerste 50m afkukelt :] . Iemand bekent met zo'n ding??
Ik stel me een beugel voor die over je tank heen loopt, waar de bijrijder zegmaar normaal zijn of haar handen neer zet...

Ben benieuwd.... :]
 
Als je bijrijder erafduvelt heeft hij of zij zitten slapen... Daar helpt geen beugel aan. D'r zit namelijk al een hele grote beugel over de tank. Bestuurder wordt die ook wel genoemd. Als ze die al niet vast kunnen pakken, wordt het met een beugel op de tank al helemaal niks.
 
Als je bijrijder erafduvelt heeft hij of zij zitten slapen... Daar helpt geen beugel aan. D'r zit namelijk al een hele grote beugel over de tank. Bestuurder wordt die ook wel genoemd. Als ze die al niet vast kunnen pakken, wordt het met een beugel op de tank al helemaal niks.
Sjonge jonge, wat kort door de bocht weer :z

Er was toch op motorfreaks een keer een verslag van mensen die achterop mochten bij een racer? Twee handvaten op de tank waren zodat de rijder geen last had van een trekkende en duwende passagier, want anders lukt dat racen nooit met zo een anker op je rug :+
 
Dus dit jaar bij de TT, tankbeugels? Om de ultieme pose-motor te maken, monteren die handel. Want met alleen sponsorstickers, een herriepijp en velglintjes ben je er niet? :9
 
Zo'n tankgrip kost tussen de 350(alleen in de grondverf) en 500 euro(carbon uitvoering).
In het belgenblad motoren en toerisme stond in nummer 4 van 2001 (pagina 19) een test van zoiets.

Als je wilt kan ik je het stukje inscannen en opsturen via email.

Als ik hier plaats moet ik het zo klein maken dat het niet meer te lezen is.
 
kzoek zelf voor me r6 nog van die beugels voor aan de achterkant... waar diegene zich aan vast kan houden... waar o waar..
 
kzoek zelf voor me r6 nog van die beugels voor aan de achterkant... waar diegene zich aan vast kan houden... waar o waar..
Imho kun je je die moeite besparen... Als er een beetje stevig gereden wordt, zijn die beugels absoluut niet toereikend om je als bijrijder aan vast te houden. Op mijn CBR zitten ze wel, maar passagiers hebben gewoon hun armen om mijn middel en steunen op de tank of pakken mij beet.
 
Zo'n tankgrip kost tussen de 350(alleen in de grondverf) en 500 euro(carbon uitvoering).
In het belgenblad motoren en toerisme stond in nummer 4 van 2001 (pagina 19) een test van zoiets.

Als je wilt kan ik je het stukje inscannen en opsturen via email.

Als ik hier plaats moet ik het zo klein maken dat het niet meer te lezen is.

Zou helemaal super zijn!! Ik kan het op hun site niet vinden namelijk...
M'n email staat in mn profiel, dank je!!! :]
 
IMG_4203.jpg


Deze stond in het op het wk superbikes 2004. (achter de pitlane tussen al die mobile homes en standjes)
 
dat lijkt er al meer op.. kan me namelijk niet indenke dat die beugels echt sterk zijn als ze alleen aan je tank zitte.. heb dan t gevoel dat je tank uitelkaar gerukt wordt als je vol optrekt en er hangt een persoon van 100kg aan :X
 
Vraagje:

Laatst las ik een artikel in een motorblad waarin werd geschreven over een beugel op een racer, voor de bijrijder. Zodat je zegmaar een circuit af kunt jakkeren zonder dat de bijrijder er in de eerste 50m afkukelt :] . Iemand bekent met zo'n ding??
Ik stel me een beugel voor die over je tank heen loopt, waar de bijrijder zegmaar normaal zijn of haar handen neer zet...

Ben benieuwd.... :]
je kunt je passagier ook achterstevoren op je moto laten zitten, dan neemt ie gewoon de grepen vast die zich boven je achterlicht bevinden.
 
Wel , ik heb op mijn gsxr die tankgrips gemonteerd gehad en heb er nooiit problemen mee gehad en heb er er seriaus mee aan het gas gedraaid en die dingen geven geen krimp...

Heb nu een nieuwer type gsxr gekocht en vind die dingen ondertussen echt wel zo onmisbaar als ik met passagier wil rijden dat ik mij al een 2de set heb aangeschaft...
 
img0685gp6.jpg


121 eurie

kijk eens bij de yzf r club !!!

topic algemeen

2fast4you heeft dat ding ook aangeschaft ;)

s6 iig
 
He die is van mij. :Y :Y :Y

Is vooral voor de bestuurder erg prettig, maar de druk op de polsen van de bijrijder neemt er niet door af. Het is voor de oplettende bijrijder vooral prettig met remmenen optrekken.
 
Ik heb naar de TT deze geprobeerd

pitposse_1956_39735976


Een riem met handgrepen eraan. Gekocht bij huisman motoren in Leiden. Passagier was er erg blij mee en had goed houvast.
 
http://www.tankgrip.com/

http://www.tankgrip.be/tankgrip/pics/tankpic 4.htm

Sensatie

Stap als passagier in de huid van de bestuurder. Beleef de volledige sensatie van het motorrijden.
Ga mee in de bochten. Voel het optrekken en het stoppen.
Comfort

De passagier neemt deel aan het rijden met volle comfort.
Minder last van rug en armen. Meer gestroomlijnde en natuurlijke houding op de motor. Bang zijn hoeft niet meer. Met de Tankgrip heeft de passagier zelf een zekere en veilige greep op de motor.
Polsen staan in het verlengde van de armen: geen pijnlijke polsen meer!


Veiligheid

De passagier botst niet langer met zijn helm tegen de bestuurder.
Uitstekende en veilige grip tijdens acceleratie en stoppen.
De bewegingsvrijheid van de bestuurder wordt niet beperkt!
Grip hendels staan in de langs richting. Bij een ongeval kan de passagier gemakkelijk lossen en wordt de bestuurder niet gehinderd.
Snel en eenvoudig te monteren

Snel en eenvoudig te monteren

10 seconden. Schuif de schelp onder het zadel. Klik op de benzinedop en de Tankgrip is startklaar

Design

De tankgrip wordt één met de motor.
De schelp is voorzien van anti kraslaag. Geen beschadiging van de benzinetank.
De perfecte lijn van de sportmotor blijft behouden.
Wie?

Voor elke motor kan een tankgrip geconstrueerd worden. Vraag het maar aan Randy Mamola die voor zijn eigen motor een systeem heeft om de passagier de “Mamola” bochtensensatie te bezorgen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan