Tankcure gebruikt voor ontroesten maar wederom roest

Timmol

Rookie
24 apr 2019
2
0
Gisteren heb ik mijn tank geprobeerd te ontroesten met Tankcure ontroester en dit leek goed gelukt. De tank heb ik binnengelegd om te drogen (voor het aanbrengen van de coating) na het spoelen met water.

Na een paar uur ontstond er echter alweer nieuwe roestvorming. Nu vraag ik mij af hoe ik dit kan voorkomen bij mijn volgende poging?

Is een ruime tijd fohnen een goed idee? Ook zag ik wat mensen praten over spoelen met methanol, maar het werd mij hier onduidelijk of hier ook een waterspoeling aan vooraf dient te gaan...

Alvast bedankt voor alle hulp!
 
ja methanol is er om het water op te lossen. het wat wat achter blijft na het spoelen los je op met methanol en gooi je dan ook uit de tank. want er dan achter blijft is een heel kein beetje methanol en dat verdampt heel erg snel waardoor je kan doorwerken voordat er roest ontstaat. water laten verdampen in de tank geeft de ideale omstandigheden voor het creëren van roest. je creëert namelijk lucht met bijna 100% luchtvochtigheid.
 
@Timmol ja kan methanol laat geen residu achter dus je laat hem buiten lekker uitdampen nadat je hem hebt laten leeg lopen en als die droog is kun je meteen verder.
@4strokerules wist je dat er doodgewone spiritus ook methanol zit gemengd. en ja methanol is giftig maar in spiritus zit water (en aceton en ethanol en methanol) en dat wilde je nu net verwijderen. en met de juiste voorzorgsmaatregelen kan je prima werken met methanol. gewoon buiten werken en een paar keukenhandschoenen aan en je verstand gebruiken en je komt een heel eind zonder werkelijk gevaar te lopen. motorrijden is een stuk gevaarlijker.
 
sommigen gooien van die scherpe kiezeltjes in hun (droge) tank (die scherpe van de bouwmarkt of zo), daarmee gaan ze een tijdje schudden totdat alle vliegroest verdwenen is.
De boel blijft zo droog waardoor je langer de tijd hebt de behandeling af te maken.
 
Wat je krijgt na de Tankcure ontroester is vlliegroest. En die kun je gewoon laten zitten, dat heeft geen effect op de Tankcure. Elke handeling anders dan in de Tankcure behandeling beschreven staat zal het resultaat niet beter maken. Want dan stond dat wel in de beschrijving.
Tankcure heeft immers geen belang bij slechte resultaten, da's geen reclame!
 
Wat je krijgt na de Tankcure ontroester is vlliegroest. En die kun je gewoon laten zitten, dat heeft geen effect op de Tankcure. Elke handeling anders dan in de Tankcure behandeling beschreven staat zal het resultaat niet beter maken. Want dan stond dat wel in de beschrijving.
Tankcure heeft immers geen belang bij slechte resultaten, da's geen reclame!
Het is ook geen reclame dat het niet tegen ethanol kan, anders zou het met grote letters op hun site staan..

Ik heb een tank met tankcure behandelt en het liet los.. zou door de ethanol in de getankte benzine komen kreeg ik als repliek
 
Het is ook geen reclame dat het niet tegen ethanol kan, anders zou het met grote letters op hun site staan..

Ik heb een tank met tankcure behandelt en het liet los.. zou door de ethanol in de getankte benzine komen kreeg ik als repliek
Ik heb al jaren een tank in gebruik, sterker nog, twee tanks in gebruik, beide behandeld met TankCure. En beide probleemloos, geen last van loslaten. En ik tank gewoon wat er voorhanden is.

Ik zal dan wel geluk gehad hebben......
 
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Sterker nog: fabrikanten raden voor gebruik rust remover aan.
Ik wel. Is ook een prima manier om walshuid te verwijderen. Gewoon af laten roesten. Daarna moet je dat inderdaad wel de roestlaag verwijderen. Maar vliegroest is meest geen probleem, daar trekt de epoxy wel doorheen tot op het schone ijzer. Dat is net als stof in een verflaag. Het is niet zo fraai, maar het hoeft de duurzaamheid niet nadelig te beinvloeden.
"Vroeger" stooiden schilders zelfs zand in een natte verflaag op ondergronden die lastig te bereiken waren. Daar kreeg je "sterk werk" van!
 
Ik heb al jaren een tank in gebruik, sterker nog, twee tanks in gebruik, beide behandeld met TankCure. En beide probleemloos, geen last van loslaten. En ik tank gewoon wat er voorhanden is.

Ik zal dan wel geluk gehad hebben......

Ik heb ook al zeker 10 jaar Tankcure in mijn tank zitten. Tank ook overal normale benzine (Euro95). Ook nog geen problemen met de coating gelukkig. Heb de tank zelf gecoat volgens de gebruiksaanwijzing. Heb de "Tankreiniger" en "Tank ontroester" van Tankcure gebruikt en verder niets. Tank gedroogd met een haarfohn, en daarna het spul er in gekieperd. Spul moest geloof ik 5 dagen uitharden, daar heb ik me ook aan gehouden. En zoals ik al zei, tot op heden ziet het er nog keurig uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan