Tankdop gaat moeilijk open

Mighty Mauz

Die hard MF'er
28 jul 2004
254
0
Milano
Sinds deze winter krijg ik de tankdop soms moeilijk open bij het tanken. Ik moet dan een beetje wrikken en pielen met mijn sleutel. Alsof de sleutel te diep in het slot zit ofzo en het ligt niet aan mijn sleutel, want met de reservesleutel is het hetzelfde verhaal. Al een keer gehad dat ik er meerdere minuten voor nodig had om 'm open te krijgen. Dan voel ik me toch knap lullig bij het tankstation!
Als ik 'm open heb, dan zuigt de tank volgens mij nog wel de nodige lucht aan. Ik weet niet of er dat nog iets mee te maken heeft.
 
Het kan best zijn dat je tank-ontluchting verstopt zit. Je tankdop zit zo in elkaar dat er wel lucht naar binnen kan, maar geen water. Als de luchttoevoer verstopt zit, is het een kwestie van tijd dat je tank vacuum zuigt.

Dat heb ik dus enige jaren geleden gehad. Na een kwartier rijden was er zo'n onderdruk dat er geen benzine naar de cabarateurs ging. Even stoppen langs de kant van de weg, tankdop open en ik kon weer verder.

Als je dus merkt dat er lucht naar binnen stroomt bij het openen, zou dat kunnen kloppen met het verhaal van het vacuum zuigen.
 
ik heb er een tijdje geleden ook last van gehad, beetje WD40 in het slot en het was verholpen.

de gene die WD40 heeft uitgevonden heeft wat mij betreft een kratje bier verdiend :Y .... da spul werkt bijna altijd als er iets stroef loopt.... :Y
 
Ik heb zelf gehad dat de tankdop iets uit het midden vd tank was komen te zitten.
Aangezien de motor net een jaar oud was terug gegaan naar dealer.
Deze heeft de imbusboutjes losgedraaid en de dop weer juist gesteld. Hierna ging hij weer veel soepeler open.
D8 in eerste instantie ook dat het aan de sleutels o.i.d.zou liggen.

Succes
 
Ik heb er wat WD40 ingedaan. Ben benieuwd of het nou beter gaat. Deze keer had ik geen problemen met openen en ook hapte die nou niet naar lucht, maar dat zal wel zijn omdat ie alweer een aantal dagen stil staat
 
Ik heb er wat WD40 ingedaan. Ben benieuwd of het nou beter gaat. Deze keer had ik geen problemen met openen en ook hapte die nou niet naar lucht, maar dat zal wel zijn omdat ie alweer een aantal dagen stil staat

Beetje siliconenspray op de onderkant van de dop spuiten als deze open is. Dus op het "haakje"en op de rubberring. Beetje heen en weer draaien met je sleuteltje als je spuit.

Zo doe ik het elke 6 maanden. :)
 
Als je tank lucht aanzuigt als je de dop open maakt,
dan is inderdaad de tankbeluchting verstopt.

In veel gevallen loopt deze beluchting door de tankdop,
naar een slangetje dat vervolgens onder de motor uitkomt.

Controleer die slang.
Om de tankdop schoon te maken:
tankdop verwijderen,
tankdop opendraaien,
alle onderdelen schoonmaken,
weer netjes inelkaar zetten,
tankdop weer monteren.
 
Ik heb er ooit gewoon kruipolie in gedaan, maar dat heeft niet geholpen. Maar na een beetje WD40 is alles volgens mij weer helemaal prima. Hij zuigt ook geen lucht meer aan. Dank u heren! Dat WD40 is echt wereldspul!
 
Terug
Bovenaan Onderaan