Tanken met de tankpas van je leasebak?

Skoezie

MF veteraan
21 mei 2001
7.367
1
Assen
Zijn er hier mensen die dat doen? Heb namelijk een leasebak van de baas met bijpassende tankpas, maar heb eigenlijk nog niet het lef gehad om de pas te gebruiken wanneer ik met de motor bij het tankstation sta. In principe moaakt het geen zak uit. Je betaalt voor die auto, ik tenminste wel, en als je dezelfde kilometers met de auto maakt moet er ook benzine in. Wie weet het antwoord?

Update: Intussen ook al een mailtje naar de leasemaatschappij gestuurd, dus we wachten af.

Update 2:Maat van me doet niet anders en heeft nog nooit klachten gehad. Doet bij het aantal kilometers gewoon 0

_________________
Motorrijbewijs sinds 11 mei 2001. Ben druk op zoek naar m'n eerste fiets... Rij nu tijdelijk op een http://www.bikepics.com/honda/cmx250/86/ (Honda Rebel 250). Vrrrrrrrrrrrooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeem!!!

[ Dit Bericht is bewerkt door: Skoezie op 2001-07-06 15:44 ]
 
euh, hallo witte-boorden-crimineel :+

moet je niet de kilometerstand van je lease wagen opgeven?
En is het dan niet vreemd dat ie een beetje te laag is voor al die benzine die je getanked hebt?

_________________
http://www.2wf.com/html/bikes/latesttest/yzf600r/yzf600r.shtml (Yamaha YZF600R Thundercat) | getuned door Mobu | 105 PK | al is je motor nog zo snel, de radar...

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-07-06 15:43 ]
 
Op mijn tankpas zit een benzinemaximum van f.200,- per jaar. Ik rij Gas dus gaat de leasemaatschappij het benzineverbruik inperken.
 
Da's erg afhankelijk van je baas. Ze kunnen precies nagaan wat jij allemaal met die pas uitvoerd. Ze krijgen mooie overzichtjes van jouw tankgedrag van de leasemaatschappij. Ze weten ook hoeveel je auto normaal verbruikt. Als jij erg afwijkt kunnen ze natuurlijk vragen gaan stellen. Als je een diesel rijdt dan valt het natuurlijk heel erg op.

Misschien controleren ze het wel helemaal niet maar daar zou ik niet op gokken.

Lijkt me verstandig om er over te praten met je werk. Wellicht dat ze er positief tegenover staan?


Ik heb het met mijn benzine auto ook wel eens gedaan. Maar dat was een enkele keer per jaar.


[ Dit Bericht is bewerkt door: zut op 2001-07-06 15:50 ]
 
euh, hallo witte-boorden-crimineel :+

moet je niet de kilometerstand van je lease wagen opgeven?
En is het dan niet vreemd dat ie een beetje te laag is voor al die benzine die je getanked hebt?
Het bedrijf weet toch niet hoe zuinig je bak rijdt, dus in beperkte mate kan je het wel doen.
 
ik houd niet zo van dat smokkel werk, categorie pennen jatten etc.

Als je dan toch de boel belazerd, doe dat dan 1 keer en goed...

Voor de paar tientjes ga ik niet liegen tegen mijn baas :)

idd gewoon ff vragen!

_________________
http://www.2wf.com/html/bikes/latesttest/yzf600r/yzf600r.shtml (Yamaha YZF600R Thundercat) | getuned door Mobu | 105 PK | hardrijden = 70% bermstaren :(

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-07-06 15:53 ]
 
als je de hoeveelheid bekijkt dan is het wel een beetje gek ? of niet ?

bijv 25 piek voor een tankbeurt
 
Als ik zin heb om te tanken ga ik tanken. Ook al ben ik 5 minuten er voor nog heen geweest aan de andere kant van het dorp.
 
Ik ben ook niet zo aso dat ik het zomaar doe...

Maar ik heb het gevraagd aan mijn (ex)baas, en het was geen probleem, als ik het maar niet te gek maakte, hehe!

Supers...
 
als je de hoeveelheid bekijkt dan is het wel een beetje gek ? of niet ?

bijv 25 piek voor een tankbeurt
Gewoon vriend(in) in je auto zetten jij op de motor allebei aftanken in 1 keer afrekenen..

Wel zorgen dat je autotank niet helemaal leeg is. (55 l in een 40 l tank staat ook zo raar)

En Bert op jaar basisi kan deze hobby best een aardige duit opleveren...
 
Doe het ook wel eens...

Nog geen klachten gehad. Shell easypay is helemaal ideaal, even met de sleutehanger ervoorlangs, tanken, en klaar is kees.

Je hoeft niet eens af te stappen! *D
 
Als je een lease-bak rijdt (ik spreek uit ervaring) dan is het wel zo dat men prezies weet wat jij gebruikt aan brandstof en of dat afwijkt van het gemiddelde verbruik van soortgelijke auto's binnen de vloor van de leas-maatschappij. Gokken op stiekem zou ik niet doen.

Vraag je baas of het af en toe kan (waarschijnlijk geen probleem voor woon-werk). Maar voor de lease-maatschappij zal blijven gelden dat het brandstofgebruik gekoppeld is aan de betreffende lease-auto, want daar is de leaseprijs op gebaseerd.

 
Ik heb ook een leasebak, ook een tankpas dus. Af en toe tank ik ook met die pas, maar ik redeneer dan eigenlijk dat ik diezelfde kilometers met m'n auto had kunnen rijden. En uiteindelijk betaalt de baas ook voor de kilometers. Maar toch beperk ik het wel, en ik heb er nog nooit iets van gehoord, maarja ik rijdt dan ook meer dan 100000km per jaar dus misschien valt het ook wel nie op.. :)
 
Ik heb ook een leasebak, ook een tankpas dus. Af en toe tank ik ook met die pas, maar ik redeneer dan eigenlijk dat ik diezelfde kilometers met m'n auto had kunnen rijden. En uiteindelijk betaalt de baas ook voor de kilometers.

Dat bedoel ik maar te zeggen. Er moet toch getankt worden, of dat nu met de wagen of de motor is.
 
Je kan ook bij het tankstation vragen of dat ze elke keer dat je met de auto gaat tanken er een 5 gulden bij tellen en die dan opschrijven. Als je dan met de motor gaat tanken dan gebruik je die knaken daar gewoon voor. Je moet dat dan wel goed afspreken met het tankstation. Ik doe dit ook regelmatig. Baas betaalt maar hoor, voor hem is het goedkoper als voor ons
 
Terug
Bovenaan Onderaan