Tankinhoud Honda Shadow VT1100 1993

biker217

Die hard MF'er
14 aug 2009
410
60
alphen aan de rijn
Beste mensen,

Ik zoek de juiste tankinhoud van mijn Honda Shadow VT1100 uit 1993.
In werkplaatshandboeken en op internet kom ik diverse inhoud hoeveelheden tegen van de benzinetank. Variërend van 13 liter tot 19 liter.
Nergens kom ik de exacte inhoud tegen, dus inhoud en hoeveelheid reserve.
Het is de originele tank.
Wie kan dit voor mij opzoeken/uitleggen.
Alvast bedankt,
Nellie
WP_20160508_005.jpg
 
Als er zoveel verschillende waarden te vinden zijn... volgooien af aftappen. Dan weet je het exact ;)

Ik heb vanavond op de Triumph 0.25l meer getankt dan de opgegeven inhoud... reed hierbij ook 2km met streepjes op de display van de boordcomputer ipv nog resterende afstand :+ ... soms moet je even gokken of de volgende pomp binnen bereik valt _O-
 
Vaak kan er wel een halve liter meer in de tank dan opgegeven.

Ik denk dat 19 inclusief reserve is, en 13 liter exclusief reserve.
Maar ik denk dat je gelijk hebt want Honda houd vaak 5 liter aan reserve aan.

Niet originele werkplaatshandboeken zijn lang niet altijd betrouwbaar, en internet ook niet.
Ik zou de tank aftanken en de tank leegrijden met een gevulde jerrycan in één van de koffers.
Ik heb trouwens zo'n 4 keer zonder benzine gestaan met een Supermagna uit 1988. Ging maximaal 13 1/2 liter in de tank en er was geen tankmeter, alleen een kraantje.
Het is altijd goedgekomen _O-
Cafe/discotheek/paardenkweker had benzine toen ik er naar vroeg.
Op de autobaan de railing over en toevallig liep daar ergens de boer en hij had nog wel wat benzine.
Een keer bij een.motormaatje achterop richting een tankstation en daar een jerrycan kopen en aftanken.
En 1 keer tijdens een motorweekeind op de Duitse autobahn. Ik stond 200 meter voor de afslag naar het tankstation stil op de vluchtstrook en er kwamen een paar jongens teruglopen die me gingen drukken. Dat was eigenlijk nog de mooiste ervaring.
De eerste 2 keer was ik alleen, de laatste 2 keer met meerderen.

Het komt altijd goed...
 
Vaak kan er wel een halve liter meer in de tank dan opgegeven.

Ik denk dat 19 inclusief reserve is, en 13 liter exclusief reserve.
Maar ik denk dat je gelijk hebt want Honda houd vaak 5 liter aan reserve aan.

Niet originele werkplaatshandboeken zijn lang niet altijd betrouwbaar, en internet ook niet.
Ik zou de tank aftanken en de tank leegrijden met een gevulde jerrycan in één van de koffers.
Ik heb trouwens zo'n 4 keer zonder benzine gestaan met een Supermagna uit 1988. Ging maximaal 13 1/2 liter in de tank en er was geen tankmeter, alleen een kraantje.
Het is altijd goedgekomen _O-
Cafe/discotheek/paardenkweker had benzine toen ik er naar vroeg.
Op de autobaan de railing over en toevallig liep daar ergens de boer en hij had nog wel wat benzine.
Een keer bij een.motormaatje achterop richting een tankstation en daar een jerrycan kopen en aftanken.
En 1 keer tijdens een motorweekeind op de Duitse autobahn. Ik stond 200 meter voor de afslag naar het tankstation stil op de vluchtstrook en er kwamen een paar jongens teruglopen die me gingen drukken. Dat was eigenlijk nog de mooiste ervaring.
De eerste 2 keer was ik alleen, de laatste 2 keer met meerderen.

Het komt altijd goed...

Niet altijd.. als er rotzooi (water, roest) onderin de tank ligt en dit komt zo in je carburateurs terecht 🙄
 
Afhankelijk van de soort benzine, in Nederland altijd V-power of Ulitimate en in Duitsland altijd Super Plus (98 of 102), zit ik meestal gemiddeld op 6,5 liter.
Dus met een gemiddeld verbruik van 1 op 23/24 zit ik zeker niet verkeerd.
Heb zelf nog even verder gezocht, maar kom steeds meer 13 liter inhoud tegen, maar nergens de vermelding of dit inclusief of exclusief reserve is. Want ik kom ook 15 liter inhoud tegen dan zou je bijna denken dat je 13 liter standaard hebt en 2 liter reserve.
In dat geval zou 150 mijl moeiteloos haalbaar moeten zijn zonder de reserve aan te hoeven spreken.
 
2 liter reserve is wel verdomde weinig. Ik heb dit tenminste nog nooit gehoord, wat ik al zei 5 liter lijkt mij toch wel de standaard.
Mijn Honda Magna had dat en mijn Kawa uit 2008 heeft ook 5 Liter reserve.
En met een auto kun je ook altijd nog minimaal 100km rijden als het reservelampje aangaat.
 
Hier Honda Shadow VT1100 uit 1993 staat ook 13 liter.
Het lijkt mij logisch dat dit exclusief reserve is omdat het verstandig is de reserve niet te verbruiken (geen gewoonte van maken)

Dus op zich doe je het goed met jouw gewoonte te tanken bij 100 mijl, in deze met angst geregeerde maatschappij _O-


Edit: oeps, link doet het niet maar dat maakt ook niet uit.
 
2 liter reserve is wel verdomde weinig. Ik heb dit tenminste nog nooit gehoord, wat ik al zei 5 liter lijkt mij toch wel de standaard.
Mijn Honda Magna had dat en mijn Kawa uit 2008 heeft ook 5 Liter reserve.
En met een auto kun je ook altijd nog minimaal 100km rijden als het reservelampje aangaat.
M'n Triumph heeft ook maar 2L hoor ;) .... vind dat best veel op een 9.1L tank

M'n Vmax 1200 heeft 3L reserve op een 15L tank... dus omgerekend...lijkt de reserver bij beide rond de 20% te zitten... Triumph 22% en de vmax 20%
 
M'n Triumph heeft ook maar 2L hoor ;) .... vind dat best veel op een 9.1L tank

M'n Vmax 1200 heeft 3L reserve op een 15L tank... dus omgerekend...lijkt de reserver bij beide rond de 20% te zitten... Triumph 22% en de vmax 20%
Kben inderdaad helemaal wappiewappie :Z
Die tank van 13,5 liter had ook geen 5 liter reserve.
Geloof dat het 3 liter was. Met een beetje proppen kon er een halve liter bij maar dan moest je niet te lang in de zon blijven staan, daarna_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan