tankinhoud virago 535

Andreas

Rookie
3 nov 2004
2
0
Amsterdam
Ik heb een virago 535 uit 1997 omgebouwd met een (standaard) yamaha ombouwset (lijkt nu beetje op sportster). oa nieuwe tank (die overigens iets groter is dan de standaard tank). Nu kan ik er ongeveer 120 km mee rijden voordat ie op reserve moet en dan moet er zo'n 6 liter in. Ik hoor dat er ongeveer 12,5 liter in zou kunnen (zowel tank als frame). Lijkt me weinig. Is dit normaal. Wie heeft idee
 
Veel is het inderdaad niet, maar 12,5 liter is zeker niet ongewoon als tankinhoud.
 
Als er 12,5 liter in gaat ben ik tevreden, maar nu lijkt het alsof er maar 6 in gaat. (tenzij er nog 6,5 in de reserve zit maar dat lijkt me niet).
 
Er bestaan virago's 535 in 2 versies elk met verschillende tankinhoud.
De ene heeft een echte tank onder het zadel (vul opening onder zadel) met een inhoud van 8.5 liter, en daarbij een dummy druppeltank waar enkel het luchtfilter in zit.
de andere versie heeft een tank onder het zadel en een echte "gewone" tank (die in verbinding staat met dees ondre het zadel), met vulopening bovenaan op de klassieke plaats dus, deze hebben samen ongeveer 12.5 liter inhoud.

Zelf heb ik nog een 535 (1987) gehad met enkel een zadeltank, en daar was pakweg 120km mee te rijden voor 7 liter.
 
hai andreas
ikzelf heb de virago uit 1987 met de tank onder het zadel, rijd er plm. 130km mee, dan ga ik tanken, kan ik nog op reserve rijden maar heb al eens stilgestaan dus dat ga ik niet nog eens uitproberen.
elke keer als ik heb getankt zet ik de teller op nul en dan weet ik wanneer ik de volgende keer bijna moet tanken, wel zo handig als je een rit maakt.


gr. susanne :]
 
Yo,
Ik heb een virago van 95 tank-inhoud 13 liter waarvan 2.5 reserve. Normale Tank en onder het zadel (opzij) een kleine die in verbinding staat met de andere. Ik rij +/- 170 km voor ik hem op reserve moet zetten en dan heb ik nog 2.5 liter te gaan.... Groeten Carl uit Antwerpen
 
ik heb er ook een uit '88, das dus ook de versie met alleen tank onder het zadel. ik rij er ongeveer 90km mee en dan moet ie al op reserve (hmmm zo zuinig issie dus ook niet als ik dat hier zo lees)

Maar je kunt er een extra tank bij laten zetten, dat zou dan 9 liter zijn (op de plek van je dummie) zitten natuurlijk wel weer de nodige kosten aan, geloof dat de tank alleen al 250 ofzo kost, moet ie nog gespoten (als iemand me daar een indicatie van prijs op kan geven dan zou ik al heel blij zijn) en gemonteerd worden. Maja is wel weer 9 liter extra :9
 
Ik heb een nieuwere uit '94, en ik kan er bijna 200 km mee rijden voordat ik moet tanken (zuinige = truttige rijstijl he). Zit inclusief resereve, zo'n 13,5 liter in.
 
... de versie met alleen tank onder het zadel. ik rij er ongeveer 90km mee en dan moet ie al op reserve ...
Hoh, das echt weinig, de mijne had over zijn laatste 4000 km een gemiddeld verbruik van 6.02 l/100, en dat is al veel. Maar hij liep op zijn laatste benen en ik wilde geen kosten meer doen om alles fijn te regelen. Normaal moet je bij een rustige rijstijl (met het verkeer mee) en bij een max kruissnelheid van 90km/u (meer kan best maar daar issem nie voor gemaakt) een 5l/100km = 1:20 behalen.
Check es je bougies ... nieuwe erin, of bij de oude de contactpunten kuisen (en afstellen: 0.75mm), luchtfilter uitkuisen, banden op iets hogere spanning (te lage spanning = teveel weerstand en dat kan al gerust 10% meerverbruik geven), ook zadeltassen, windschermen en slappe motorkleding geven enorm veel luchtweerstand. Ook de lucht/benzine verhouding bijregelen buitenop de carburateur kan wonderen doen (prima te doen zonder meetapparatuur maar das wel een geduldwerkje). Beste manier echter oim je verbuik te drukken is je snelheid drukken. De mijne deed bij doordeweeks gebruik met een max snelheid van 100km/u: 6l/100km 1:16, maar bij rustig toeren aan 70 over kleine weggetjes, zakte dat tot 4.5l/100 = 1:22 ....
Probeer maar eens ...
 
Laatst bewerkt:
thx voor de tips, alleen ben ik niet zo heel erg handig (lees NIET handig). ik heb geen zadeltassen en windscherm, en geloof dat mijn kleding (oke het is textiel) strak genoeg zit. Verder issie nog niet zo heel erg lang geleden helemaal opgeknapt (van zwaar verwaarloozde motor naar rijdende motor gebracht.) Ik geloof dat alles van luchtfilters en bougies toen wel vervangen is (zelfs gasmembraanschuiven en weet ik veel wat nog meer..... )

bandenspannig zal ik eens naar kijken.

(sorry topicstarter voor vervuiling van je topic, maar misschien heb je er zelf ook nog wat aan : })
 
Skoepje, dat moet beter kunnen. je moet de 110 kunnen halen voor reserve, 90 is te weinig. Zou anderzijds wel kunnen indien je er enkel korte stadsritjes mee doet, met veel starten en stoppen en snel optrekken ...
 
Ook de lucht/benzine verhouding bijregelen buitenop de carburateur kan wonderen doen (prima te doen zonder meetapparatuur maar das wel een geduldwerkje). Beste manier echter oim je verbuik te drukken is je snelheid drukken. Probeer maar eens ...
Vertel eens hoe doet men dat juist het beste...?

Groeten Carl
 
Skoepje, dat moet beter kunnen. je moet de 110 kunnen halen voor reserve, 90 is te weinig. Zou anderzijds wel kunnen indien je er enkel korte stadsritjes mee doet, met veel starten en stoppen en snel optrekken ...

meestal ritjes van een km of 70 op meerendeel 80km wegen. Heb een tijdje stadsverkeer gereden, en toen reed ie idd minder, maar wat ik zei is gebaseerd op mijn eerste paar maanden en toen was het voornamelijk wat doelloos rondrijden (wat kan dat heerlijk zijn!!!!)
 
Maar wie weet nou hoeveel je met zo'n tank als TS moet kunnen rijden TOTDAT ie op reserve over moet? TS haalt 120km tot reserve, maar lijkt weinig; behalve als anderen kunnen bevestigen dat je dan nog zo'n 120km op reserve hebt....
 
Hallo,

Ik ben ook in het bezit van een virago 535 en weet nog niet hoeveel ik kan rijden voordat ik moet gaan tanken...

Maar heb wel een vraagje: onder de 2de tank onder het zadel zit een benzine kraantje nu is dat plaatje wat erop zit verroest en kan ik dus niet meer zien welke stand hij staat; kan iemand mij vertellen wat stand is als het pijltje naar boven wijst, naar links wijst en naar beneden wijst??

Al vast bedankt

Groet theun
 
Maar heb wel een vraagje: onder de 2de tank onder het zadel zit een benzine kraantje nu is dat plaatje wat erop zit verroest en kan ik dus niet meer zien welke stand hij staat; kan iemand mij vertellen wat stand is als het pijltje naar boven wijst, naar links wijst en naar beneden wijst??
Ziy daar een metertje..? Oeps nog nooit gezien maar ga daar morgen eens achter zoeken. Die van mij is er ene van 95 en als ik het vind geef ik wel een gil. Om uit te testen hoeveel je juist kan rijden met volle tank een tip. Neem een jerrycan met bv 2 a 3 liter extra mee. Rij tot hij zonder naft valt en je weet het. Naft uity jerrycan erin en je kan naar een tankstation....

Groetjes Carl :}
 
Yamaha XV535
Lees deze es, helemaal achteraan.
...
kijk met verbazing naar de uiterste snelheid van de xv 535
120, max. 130????
heb zelf al 160 gereden, doe dit heel weinig maar alleen als ie goed warm is en dan nog maar een kort stuk(weet dat ze er niet op zijn gebouwd).

over het algemeen rijdt ik rustig tot aangegeven snelheid.

klopt het van de max. snelheid ervaren jullie dit ook.
 
Mijn max snelheid weet ik nog niet, heb er nog niet harder dan 145 mee gereden. Kon nog gerust harder maar marde dan dat is onaangenaam rijden met de wind en ik rij voor het plezier niet voor de snelhied. Ze zijn trouwens ook niet voor snelhied gemaakt en btw heb vandaag net een boete aangekregen dat ik te snel heb gereden.... Het kost ook veel te veel aan boetes... 8-)
Ps ik zoek een sponser om mijn boete te betalen O-)

Groetjes Carl :}
 
kijk met verbazing naar de uiterste snelheid van de xv 535
120, max. 130????
heb zelf al 160 gereden,

jaja ... een maat van mij (20kilo lichter en 20 cm korter, haalde met mijn ex-virago535 ook 150. Zelf geraakte ik niet boven de 130. Had ik mij plat op de tank gelegd, beentjes dichtduwen, en ellebogen intrekken dan haalde ik ook wel wat meer, maare da rijdt nie zo lekker hé .... max 130 in normale zitpositie, en max 110 als langdurig kruissnelheid ... meer moet je er niet van verlangen, zoja, koop dan een 750 of 1100 zelfs
 
ik heb als gem. snelheid op de snelweg 130 ongeveer, maar hij heeft met mij erop 145 makkelijk gehaald. veel harder durfde ik zelf niet, begon wat drukker te worden en ik heb nog niet zo heel lang mijn rijbewijs. Van mij hoeft het ook niet veel harder
 
Hallo,

Ik ben ook in het bezit van een virago 535 en weet nog niet hoeveel ik kan rijden voordat ik moet gaan tanken...

Maar heb wel een vraagje: onder de 2de tank onder het zadel zit een benzine kraantje nu is dat plaatje wat erop zit verroest en kan ik dus niet meer zien welke stand hij staat; kan iemand mij vertellen wat stand is als het pijltje naar boven wijst, naar links wijst en naar beneden wijst??

Al vast bedankt

Groet theun

Wat staat er nu op dat verroeste plaatje van mijn kraantje? Zou iemand er een foto van zijn kraantje kunnen maken en plaatsen in deze topic?

Groet Theun
 
Ok, maar dan moet je niet echt verwonderd zijn dat je maar 100km met een tank haalt ....


zou ook niet verwonderd zijn als ik vaak snelweg reed O-)

Maar hou me over het algemeen netjes aan de max snelheid, en kom zelden op de snelweg, binnendoor is veel leuker. Meestal dus binnen de bebouwde kom of 80 weggetjes achteraf lekker rijden.

maja maakt niet uit, denk dat ik hem tegen de zomer ga proberen te verkopen, dus als iemand nog een virago zoekt?!



Enne ik heb geen foto van een benzine kraantje, maar is het niet zo dat (dacht ik) omlaag dicht is, (merk je snel genoeg, want dan sta je ineens stil) de volgende is open en dan de laatste stap is reserve. Moet je alleen ff testen wat benzine kraan dicht is. (zo werkte het bij mijn puchje vroeger, neem aan dat het op een motor niet heel erg anders zal zijn toch?!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan