tankpas

De Highlander

MF veteraan
5 sep 2001
2.460
1
Utrecht
Ik heb een leasebak+tankpas. Nou tank ik met de motor ook altijd op de pas. Vervangend vervoer=ja

Ik vind dat ik de kilometers die ik met de motor rijdt anders met een auto zou rijden, en mijn motor is zuiniger.

Ik heb er tot nu toe nog nooit wat over gehoord, en dus ook geen probleem.
Doen jullie het ook zo, en zo ja hebben jullie hier weleens problemen mee gekregen op je werk?
 
Hoef je dan geen kilometer registratie bij te houden?

Collega van mij moet altijd de kilometerstand opgeven als ie gaat tanken. Dus alles wordt geregistreerd.

Maar mooi dat het zo kan...... had ik maar een tankpas :+
 
Ik heb een leasebak+tankpas. Nou tank ik met de motor ook altijd op de pas. Vervangend vervoer=ja

Ik vind dat ik de kilometers die ik met de motor rijdt anders met een auto zou rijden, en mijn motor is zuiniger.

Ik heb er tot nu toe nog nooit wat over gehoord, en dus ook geen probleem.
Doen jullie het ook zo, en zo ja hebben jullie hier weleens problemen mee gekregen op je werk?

Briljant plan. Ga ik ook doen.
Antwoord op je vraag, Nee doe ( uhm deed }) ) ik niet zo. Nee dus, ook nooit problemen meegehad.
 
Ik heb wel een tankpas maar gebruik hem eigenlijk nooit voor de motor.
Volgens mij heb ik ook een max. aantal km per jaar wat ik mag rijden dus dan is dat weer niet bij te houden lijkt me.

Eens ff aan mijn baas vragen :) .
 
word in mijn geval lastig.....ik heb een pas waar ik alleen diesel mee kan tanken....

Alhoewel laatst las ik in de promotor een test van een motor met diesel die ze in het leger gaan gebruiken dus als de benzine me te duur word moet ik maar zo\'n ding kopen

gr,

Niek

ps.
 
Laatst bewerkt:
Heb het eens gevraagd aan de leasemaatschappij. Moest het van hun maar overleggen met m\'n baas. Tot op heden nog niet gedaan, maar betaal het wel gewoon uit m\'n eigen zak. Hoorde wel van een kameraad van me dat hij ook altijd z\'n motor gewoon vol gooide en dan als km stand 0 intoetste. Had ie nog nooit problemen mee gekregen. In principe hebben ze niets te zeuren, of je nou met de motor gaat of met de auto benzine kost het toch.
 
Ik mag onbeperkt rijden in mn auto, en voor woon/werk mag ik ook motor gebruiken op hun kosten...idd gewoon vervangend vervoer...maar denk niet dat ze het op prijs zullen stellen dat ik MFCD en al mn gekke uitstapjes ook op hun kosten zou tanken :P
 
Ik gooi mijn motor ook altijd vol met mijn tankpas. Ik heb van te voren gevraagd aan onze wagenpark beheerder of dit een probleem was. Hij vondt het wel best. Wanneer ik een gedeelte prive rijdt met \"hun\" benzine is het ook goed. Hij wilde alleen geen rekening zien van een tankbeurt op vrijdag avond en zondags weer. Kwestie van tankbeurten een beetje handig timen. :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn baas gaat reageren als ik benzine ga tanken. Ik rijd normaal diesel dus gaat ook beetje opvallen. Moet het toch eens gaan overleggen. Ik rijd veel te veel in de auto dus dat kost mijn baas ook erg veel geld. Ze leasen \'m voor 40.000 per jaar maar ik ga over de 80.000 heen. Als ik met de motor ga heb ik ook geen fl 30,- per dag aan parkeerkosten en minder last van die file. Tot nu toe betaal ik mijn benzine zelf als ik op de motor naar het werk ga. Toch maar eens gaan overleggen :) Aangezien ik mijn auto ook voor prive gebruik mag vol gooien zou het toch niet zo\'n probleem moeten zijn :?

Het zal de leasemaatschappij worst wezen wat jij met je pas doet.
 
Ik heb een maximum van f.200,- benzine per jaar (rij LPG) dus dat valt meteen op. (helaas)
 
Het is inderdaad erg verleidelijk. Maar ik ben bang dat mijn baas zoiets als diefstal gaat zien, en ik ga mijn baan/carriere niet op het spel zetten voor een ca. 1500 piek per jaar aan benzine. Overigens zijn mijn motorkilometers nauwelijks te vergelijken met de wel betaalde privé kilometers in de leasebak. Het komt zelden of nooit voor dat ik met de auto op een klaverblad of circuit aan het racen ben. De auto gebruik je hoofdzakelijk voor mobiliteit, en de motor gebruik ik voor vrijwel 100% funkilometers.
 
Ik kan ook gratis tanken maar wel alleen diesel, denk niet dat mijn motor daarop loopt. :) :)
 
Mijn oude baas vond het ook niet erg dat ik met de tankpas tankte, dus deed ik dat ook...ging er wel eens mee naar mijn werk namelijk, hehe
 
ook ik rij diesel, heb wel een voor nood de pas gebruikt voor de motor, maand later stonden ze met het lijstje aan me buro.. ahahaha.. :P
 
Ik tank inderdaad met de tankpas, zowel de leasebak als de motor. Ik tank zelf regelmatig de auto van mijn vrouw vol met de tankpas. Mijn baas vindt het goed en het scheelt een hoop aan kosten;-)
 
Ik tank ook wel vaker de motor vol met de tankpas maar je moet er een beetje voorzichtig mee zijn... Ze houden namelijk bij de leasemaatschappij de kilometers bij (je moet bij het tanken de kilometerstand invoeren). Tank je nu vaker met de motor dan gaat de zogenaamde zuinigheid van je auto met stappen achteruit. Ik heb daar dus al een brief van thuis gehad dat ik te onzuinig reed. Ik kan het me wel voorstellen omdat m\'n wagen al standaard 1 op 8 rijdt (op gas). Moraal...
af en toe tanken kan geen kwaad. te vaak dan krijg je gegarandeerd reactie..

grtz,
 
Terug
Bovenaan Onderaan