Tankslot zit vast

RISL

MF veteraan
11 mrt 2012
1.332
598
Afgelopen zomer een Virago gekregen die al 13 jaar buiten stil staat, waarvan ze laatste 4 jaar zonder hoes.

Zit natuurlijk wat roest op. Grootste probleem nu is dat het slot van de tank vast zit. Heb met hulp van WD40 al wel de sleutel erin gekregen, maar draaien lukt niet.

Bij mijn Virago bobber kun je de tankdop ook een beetje induwen, zodat die 'schuifjes makkelijker naar binnen komen als je de sleutel omdraait.

Bij de roestige Virago gaat dat niet. Iemand wellicht een tip om het slot gangbaar te krijgen?

20221221_151355.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zal Imal proberen inderdaad, bedankt!

Blok is los, in de tank klotst vloeistof, en idee of dit nog benzine genoemd kan worden. Warm stoken probeer ik tot het laatst te bewaren. Benzinekraantje zit ook vast in dichte stand, dus even aftappen is niet eenvoudig.
 
Inmiddels ruimschoots Imal gebruikt en met een zware rubber hamer tikken uitgedeeld.
Tankdop zit helaas nog steeds vast.

Het benzinekraantje beweegt wel goed nu
maar blijkt helaas ook te lekken in open stand.
Tank zal er dus af moeten en met ontroester hoop ik de tankdop los te krijgen.
 
kan je eventueel de tank ook op zijn kop leggen en deels vullen met roestoplosser/kruipolie/...
heb al mee gemaakt dat niet het slot maar de vergrendeliong zelf vast zit.
Inderdaad,en als die een paar jaar buiten heeft gestaan kan er via het sleutelgat water in gekomen zijn.
Dat binnenwerk bestaat waarschijnlijk volledig uit zamac,en kan kan echt volledig vast rotten.
 
Ja, ik zal eerst eens proberen het slot uit te boren en hem met een schroevendraaier te openen.
Ik heb maar 1 sleutel en heb geen zin om die te breken en dan ook nog een ander contactslot te moeten regelen.
Kom er binnen kort op terug, nu eerst voor werk naar buitenland.
 
Ja, ik ben al een stuk verder dan dit, motor is los, bougies zijn redelijk, oliepeil en filter zijn voldoende voor nu. Binnenkort even olie rond gooien op de startmotor en dan eens kijken of hij start.
Maar dit is gewoon een irritant dingetje dat ik hoopte snel op te lossen.

Door diverse redenen kan ik er nauwelijks tijd aan besteden. Ik wil er eigenlijk wel mee gaan rijden, maar ik heb de laatste twee jaar ook nauwelijks kunnen rijden op mijn andere motoren, dus eentje extra voegt weinig toe. Ik kreeg in de week nadat ik hem had een bod van iemand dat ik eigenlijk had moeten accepteren, maar ja, dat is achteraf. Ik denk dat hij eventueel een stuk makkelijker verkoopt als hij start.
 
Terug
Bovenaan Onderaan