Tankstop CBR 600 F4i

WarChucky

MF'er
22 apr 2003
58
0
Antwerpen
Yo de manne, ik zit met een probleempje. Ik krijg de tankstop van mijn cbr 600 f4i niet open. Heb de moto net een week en weet nie hoe dat komt.
Ik steek de sleutel erin. draai en hoor de stop openklikken. Maar hierna krijg ik hem niet volledig open.

hulp aub ;(
 
Yo de manne, ik zit met een probleempje. Ik krijg de tankstop van mijn cbr 600 f4i niet open. Heb de moto net een week en weet nie hoe dat komt.
Ik steek de sleutel erin. draai en hoor de stop openklikken. Maar hierna krijg ik hem niet volledig open.

hulp aub ;(
Tankstop = tankdop neem ik aan? Maar je zegt dat je hem niet volledig open krijgt. Wordt 'ie misschien ergens door tegen gehouden?
 
ja indd, de tankDOP :)
en nee, niets houd hem tegen. Heb em eens 1 keer opengekregen, sindsdien niet meer, en ik doe niets anders.
 
Hab ik ook wel eens last van.
voorzichtig een beetje met je sleutel spelen wil misschien wel helpen, sleutel is een beetje afgesleten waarschijnlijk, met me reservesleutel heb ik tenminste nergens last van, dus wellicht is dat bij jou ook het geval
 
Hab ik ook wel eens last van.
voorzichtig een beetje met je sleutel spelen wil misschien wel helpen, sleutel is een beetje afgesleten waarschijnlijk, met me reservesleutel heb ik tenminste nergens last van, dus wellicht is dat bij jou ook het geval
Hmm mja maar hij zegt dat 'ie het doppie wel gedeeltelijk open krijgt, dus dan kan het aan het slotje niet liggen lijkt mij...
 
ik lees dat je hem pas net hebt.
heb je geen garantie :? o particulier gekocht :P
tot hoe ver krijg je hem open een kwart of op de helft
 
particulier gekocht.

en ik krijg het maar 2 millimeter open, dus dat zal druppelen worden, hehe.

Dop induwen als ik sleutel draai kan ik eens proberen.
 
pen in het mechaniek zal wel krom zijn ofzo.

hoe zit je tankdop vast? paar inbussen rondom van boven? losschroeven dan maar, en kijken. anders wordt het forceren.
 
pen in het mechaniek zal wel krom zijn ofzo.

hoe zit je tankdop vast? paar inbussen rondom van boven? losschroeven dan maar, en kijken. anders wordt het forceren.

dat wou ik net voorstellen rondom zitten inbusboutjes die gewoon even losdraaien dan heb je het heel handeltje los en kun je wellicht van onder even goed kijken waar het mis gaat.

en dan kun je natuurlijk ook met siliconen aan de gang zonder problemen.

mijn dop hoef ik niet in te duwen om te openen gewoon sleutel kwart slag draaien en naar je toe trekken.
 
btw, wat tank je eigenlijk in CBR 600 F '01 ?
Ik tankte in mijn vorige fiets 98. Maar ik hoor tegenstrijdige dingen
Als het maar benzine is, 95 of 98 zal niet heel veel uitmaken. 98 heeft, zover ik weet een betere/snellere verbranding vanwege het hogere octaangehalte. Maar in principe maakt het niet uit of je er Euro 95 of Euro 98 in gooit. Het meeste verschil zal je merken op je bankrekening _O-
 
ach die 2,- op een volle tank maakt me geen klap uit
dan kan je net zo goed ook geen plezierritjes meer gaan rijden om benzine/geld te besparen
 
Als het maar benzine is, 95 of 98 zal niet heel veel uitmaken. 98 heeft, zover ik weet een betere/snellere verbranding vanwege het hogere octaangehalte. Maar in principe maakt het niet uit of je er Euro 95 of Euro 98 in gooit. Het meeste verschil zal je merken op je bankrekening _O-

Octaangetal beinvloed de klopvastheid van de brandstof. Maar daar is vast een hele hoop over te vinden in het technische forum...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan