Tanktas bevestiging

vdwaldennis

MF'er
23 apr 2009
163
0
Deventer
Hallo allemaal
Wie kan me helpen met het volgende:

Ik ga een weekendje weg naar Duitsland met de motor. Om iets meer mee te kunnen nemen, dan alleen mijn rugzak heb ik een tanktas gekocht. Dat is deze: http://www.louis.nl/webshop/meerinf...refix=EZ&SID=11854630&SToken=4239F5808CC8FAF1
Hier kan je ook enkele foto's zien.

Er zitten magneetjes in zodat hij op de tank blijft zitten. Het advies was om gewoon de bijgeleverde riemen te gebruiken.
Hoe moet ik deze bevestigen? De handleiding is in het Duits, en daar ben ik geen kei in.

Ik heb een Honda cbr600f2.
Iemand met goede tips, of een soortgelijke tanktas in het bezit?
 
Hallo allemaal
Wie kan me helpen met het volgende:

Ik ga een weekendje weg naar Duitsland met de motor. Om iets meer mee te kunnen nemen, dan alleen mijn rugzak heb ik een tanktas gekocht. Dat is deze: http://www.louis.nl/webshop/meerinf...refix=EZ&SID=11854630&SToken=4239F5808CC8FAF1
Hier kan je ook enkele foto's zien.

Er zitten magneetjes in zodat hij op de tank blijft zitten. Het advies was om gewoon de bijgeleverde riemen te gebruiken.
Hoe moet ik deze bevestigen? De handleiding is in het Duits, en daar ben ik geen kei in.

Ik heb een Honda cbr600f2.
Iemand met goede tips, of een soortgelijke tanktas in het bezit?

Waarschijnlijk om je balhoofd,als ie goed zit met de magneten,geen riemen gebruiken(dit is meestal het geval)
 
Ik doe meestal 1 bandje om het balhoofd voor de zekerheid, maar als hij goed vlak ligt met de magneten. Nou dan waait hij niet vlug weg.
Wel ff checken voor monteren of op de tank geen zand zit en onderkant van je tanktas op vuil.
Want dan komen de krassen op de tank.

Oh ja, leg hem niet te strak over je tankdop, dat kan beluchtings problemen geven.
( vacuum in je tank )
 
Laatst bewerkt:
thanks. Dus de andere vier bevestingsriemen niet echt nodig, maar alleen de balhoofdriem.
Zo wel: hoe maak ik die overige vier vast? Ze zijn vrij lang, zie ook op de foto's van die gele motor.
Ze lijken onder die zwarte kap door worden getrokken, maar bij mij is daar geen ruimte voor.
 
Nog een tip van een neurotische collega motorrijder, plak wat doorzichtig plastic op je tank voor je de tas monteert. Geen krassen en na je trip haal je het plakplastic er gewoon probleemloos weer af.

Goede tip!!

( handdoek oid werkt ook )

Magneten hebben de eigenschap ( goh ) om metaal(vijlsel) aan te trekken, als je dan de tas er af trekt heb je de tank vol met krassen... Ik spreek uit ervaring.

Wat betreft dat bandje, IK rij al een jaar met die tas ( elke dag ) en hij is bij mij nog nooit losgeschoten zonder bandje.


P.S.

Paar weken terug voor de gein de tas op de auto van m'n vriendin gelegd, allemaal mensen helemaal in paniek "je tas ligt nog op het dak!!" haha! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan