tanktas op een racer

28 mrt 2006
31
0
Hey weet iemand of een tanktas relaxd werkt op een buikschuiver?
Ik heb zelf een gsx-r600 srad en vroeg me af, aangezien ik binnenkort een grote rit ga maken, of zo'n tas nou werkt aangezien je best over je tank hangt en daar dan die tas moet zitten...
Als iemand hier ervaring mee heeft zowel positief als negatief laat maar horen!!
en laat gelijk effe weten om welk merk tanktas het gaat!

THX :] :]
 
Hey weet iemand of een tanktas relaxd werkt op een buikschuiver?
Ik heb zelf een gsx-r600 srad en vroeg me af, aangezien ik binnenkort een grote rit ga maken, of zo'n tas nou werkt aangezien je best over je tank hangt en daar dan die tas moet zitten...
Als iemand hier ervaring mee heeft zowel positief als negatief laat maar horen!!
en laat gelijk effe weten om welk merk tanktas het gaat!

THX :] :]
Voordeel: Het is een lekker steuntje/kussentje waar je af en toe lekker tegen aan kunt leunen.
nadeel: het vult het 'gat' wat achter je kuipruit zit, waardoor je (is mijn ervaring althans) wat meer in een turbulente rijwind zit. hoewel dit eigenlijk vooral geld bij de onaangenaam hoge snelheden ;)
 
Ik had ook altijd mijn twijfels over een tanktas, maar heb er eentje gekregen en moet eerlijk zeggen dat ik het ding nu vaker gebruik dan ik ooit had verwacht.
Ik heb er helemaal geen last van en zoals hierboven al gezegd, je kan er soms even lekker op leunen.

Volgende week naar portugal en dan gaat ie ook zeker weer mee :Y
 
Volgens mij was het de tanktas van de Lidl. Geen idee welk merk.
De motor is een Kawasaki ZXR750. Werkt helemaal prima, het is zo'n tanktas die je dmv een ritsje ook nog hoger kan maken, maar dan zie ik mijn tellers niet meer. Dat doe ik dus niet :P
 
Ik rij dagelijks naar het werk met een tanktas op mijn SRAD. Echt een uitkomst, blijft goed zitten.
Als je een eind gaat rijden kan je precies genoeg mee nemen voor 1 overnachting.
En ook veel veiliger dan een rugzak.

Het merk maakt volgens mij niet veel uit als er maar genoeg magneten inzitten om te plakken.
 
Ik rij dagelijks naar het werk met een tanktas op mijn SRAD. Echt een uitkomst, blijft goed zitten.
Als je een eind gaat rijden kan je precies genoeg mee nemen voor 1 overnachting.
En ook veel veiliger dan een rugzak.

Het merk maakt volgens mij niet veel uit als er maar genoeg magneten inzitten om te plakken.
:^
 
Ook een voordeel van een tanktas is dat je er lekker op kan liggen bij lange ritten (peage in F tijdens vakantie ofzo). Alleen niet in slaap vallen :X
 
Het gaat prima je moet hem alleen niet al te vol proppen. Dan moet je te rechtop zitten en das niet handig. ( zit niet lekker en dan vang je wel veel wind op de snelle weg :+

En idd liever een tanktas dan een rugzak..

Er zijn verschillende tassen, koop liever een wat bredere i.p.v. een hoge.

suc6 ermee :]
 
Ik heb toen de tanktas van de Lidl gekocht/gekregen en ik gebruik hem ook best vaak op mijn CBR600F.
Zoals hierboven genoemd heb ik wel een tikje meer turbulentie dan zonder tas maar het valt reuze mee.
Ik heb tot nu toe ook alleen maar de niet-opengeritste grootte gebruikt (dit was tot nu toe groot zat).
Wanneer ik ergens ben aangekomen kan ik vaak mijn helm kwijt in mijn tas (nu wel opengeritst).
Ik denk dat het veiliger is dan een rugzak aangezien je nu niet op je slot of iets anders hards wat in je tas zit zou kunnen vallen.
Wegkruipen achter je ruitje op de snelweg kan niet meer helemaal maar met een beetje leunen op je tas is weinig mis.
Het sturen is net alsof je geen tas bij je hebt.

De tas bij de Lidl was overigens maar 25euro dus een grote buil kan je er niet aan vallen. Ik ben er iig blij mee. *O*
 
voordeel:

geen rugzak die je rug en enk sloopt

nadelen

lastig bij tanken (meeste traditionele systemen)
als je door duitsland komt kun je neit meer goed achter het ruitje zitten
turbulentie

moet je maar afwegen :)

doe er wel een vaatdoek oid onder, anders krijg je krassen in de tank.
 
Als je niet te veel mee hoeft te nemen is een tanktas goed bruikbaar, maar als je zijn volle capaciteit gebruikt wordt het irritant. Mijn tas heeft een max. inhoud van 41L en dat is erg vervelend rijden.

Hoelang ben je onderweg met je Grote rit? Als je veel mee wilt nemen kunnen zadeltassen (zie:http://www.motozoom.nl/pics/fotoGroot/10025351_710_FR_05.jpg) ook een uitkomst zijn. Nadeel is dat ze iets onprettig zijn in de bocht, maar als je hele lange stukken over de snelweg moet rijden is het zeker het overwegen waard.
 
Er zijn verschillende tassen, koop liever een wat bredere i.p.v. een hoge.

suc6 ermee :]


:^

je hebt van die tasse in verschillende lagen (3 lagen boven elkaar of zoiets) das niets voor een buikschuiver.
Rij vaak met camera in tanktas en dat is goed te doen, ook met hoge snelheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan