Tanktas

Wolfman

MF veteraan
4 mrt 2003
4.254
13
Ridderkerk
Wie heeft er ervaringen met een tanktas. Ik zoek er een die ik hetliefst ook als rugzak kan gebruiken. En natuurlijk mag mijn tank niet beschadigen door de tas. Ook vind ik het belangrijk dat hij er snel op en af te halen is zonder dat er een onderdek achterblijft.
Je ziet ik stel best wel eisen aan zo'n tas. Vandaar mijn vraag: Welke kan dit allemaal en waar is hij te koop en wat kost hij?
 
Ik heb zelf de goedekoopste van Hein Gericke. Deze is niet als rugzak te gebruiken maar verder een zeer goede tanktas!
 
heb er eentje van louis.de daar zit een draagriem bij die je aan de tas kan klikken.
verder doe ik er altijd een antislip matje onder tegen beschadigen en wegglijden eventueel (iets van 5 euro de rol bij blokker ofzow)
 
Denk er ook om dat de onderkant van de tanktas schoon is. Dus geen zandkorrels of andere rommel. Dat is mij gebeurt afgelopen zomer. Lekker naar het strand geweest, tanktas weer terug op de motor. Bij thuiskomst niet al te handig de tas er weer af getrokken, ja hoor, flink wat krasjes erbij.

Die van mij komt ook bij Hein Gericke weg, prima ding verder. Kan behoorlijk wat spul in.
 
heb er 1 van timberwolf, met magneten, bestaat uit verschillende delen en zijvakjes en ook te gebruiken als rugzak. ben er erg over te spreken. maar zag laatst een tanktas van buse liggen bij de motorzaak, heeft 1 deel extra maar is verder bijna identiek. Deze van buse heb ik ook voordat ik mijn eigen kocht van timberwolf voor een vakantie geleend van een vriend. Voordeel van de buse was dat je tussen de tank en magneten een doek kon plaatsen en toch op zijn plaats bleef zitten (wat de kans op krasjes verminderd). is ook handig als er een regenhoes bijzit


links de tas van buse (alle delen) en rechts timberwolf (alleen onderste deel erop)
full


meeste motorzaken hebben wel een collectie van tanktassen, prijzen zijn heel uitlopend, gewoon ff rondkijken bij verschillende zaken.
 
Ojee...ik bedenk me ineens iets. Ik neem vaak mijn laptop mee naar huis of andere datadragers zoals pendrive of gewoon een flopy. En aan de tanktas zitten sterke magneten.

Is mischien toch niet zo'n goed plan?

Ok volgende vraag.
Wie heeft een tanktas en vervoerd daar bovengenoemd spul mee en heeft daarmee geen problemen?
 
Wil je een tas voor je thunderace of voor je gpz?
Het maakt namelijk verschil of je tank van metaal is of dat er kunststof omheen zit. In het laatste geval zit je nl. altijd met een grondplaat met riempjes die je erop laat zitten omdat je anders 10 minuten bezig bent de tas te bevestigen of eraf te halen.
Ik heb zelf 2 tanktassen omdat ik een motor heb met metalen tank en een met kunststof er omheen. Voor die met kunsstof om de tank heb ik de allergoedkoopste tas van louis.de (destijds in de aanbieding voor nog geen 10 euro). Ding gebruik ik alleen als het echt nodig is omdat het echt niet uitziet als die grondplaat nog op de motor zit. Voor de andere motor heb ik een tas met magneten zonder grondplaat. Is echt perfect (zolang je zorgt dat er geen vuil tussen tas en tank komt). Enige minpuntje is dat je hem niet als rugzak kunt gebruiken...
Succes ermee!
 
Eigenlijk wil ik hem op beide motoren gebruiken. Ik rij nu nog op beide motoren. (nee niet tegelijkertijd) Maar als er straks pekel ligt rij ik alleen nog op de Kawa.
 
Heb een oxford sport met magneten, super ding, reed vroeger altijd met rugzak, dit is comfortabler, en makelijker als je iets moet hebben of effe ergens stilstaat kun je er sneller bij, ik heb er een band bij en je maakt er heel snel en makelijk een rugzak van, een strakke losse regenhoes, is superdroog.

een los te ritsen vak voor waardevolle spullen, en kaartleesvak is ook makelijk, leg er mijn mobiel wel eens in als ik belangerijk telefoontje verwacht, je mist het dan wel maar kunt wel snel stoppen en effe terug bellen. Ik vindt het veel makelijker dan een rugzak en het schijnt ook veiliger bij een val partij.

In een rugzak kon ik vroeg wel iets meer meenemen.
Op het plaatje zit hij op mijn vfr

OEPS vergeten hier meer info http://www.oxfordproducts.nl/

41995
 
Laatst bewerkt:
Ojee...ik bedenk me ineens iets. Ik neem vaak mijn laptop mee naar huis of andere datadragers zoals pendrive of gewoon een flopy. En aan de tanktas zitten sterke magneten.

Is mischien toch niet zo'n goed plan?

Ok volgende vraag.
Wie heeft een tanktas en vervoerd daar bovengenoemd spul mee en heeft daarmee geen problemen?

heb er vanalles al mee vervoerd, maar wel rekening houden met de magneten. voordeel als de tas op de motor zit, dan zitten de magneten buiten de tas, dus dan heb je er geen last van, daarnaast zijn de magneten vaak niet super sterk , niet gevoelige spullen onderop leggen of ze extra inpakken (handdoeken bijv.)
meeste tanktassen passen wel op verschillende motoren, wordt soms wat moeilijker als de tankdop uitsteekt
 
Overigens, de beste tip tegen krassen op je tank:

Leg een vochtige uitgeknepen zeemlap op je tank voor je je tanktas erop zet. Doordat de zeemlap verder opdroogt zal hij niet schuiven, dit in tegenstelling tot een thee- of handdoek. Werkt echt perfect! En doordat hij zichzelf vastzet door het opdrogen zal er ook geen zand tussen komen tijdens het rijden. Helemaal mooi als je een gat erin knipt voor je tankdop, dan hoeft hij er niet eens af bij een tankstop.
 
Allemaal bedankt voor je tips.
Ik heb mijn keuze gemaakt.

Het is een Miles? geworden.
Hele fijne universele tas.
Dikke stevige ondertas die je als rugzak kan gebruiken. Dunne opzet tas die je ook enkel kan gebruiken. Als je dus alleen kleine en platte dingen zoals boeken mee wilt nemen. Klein tasje die je met klittenband en gesp aan de tanktas vast maakt. Waar dus je sleutels geld en dergelijke in kan. Je haalt het er zo af en met een riem kan je het als heuptasje gebruiken. Handig voor als ik mijn leren pak zonder zakken aan heb. Een onderplaat met magneten. Maar hij is ook te gebruiken als seatbag. Dus achter je op de duo zit. Er zitten ogen aan en riempjes bij.
Theoretisch een supertas! Nu kijken of hij in de praktijk ook zo goed bevalt.

Gekocht bij Motoport Rotterdam voor € 87. En super goed geholpen daar. Mocht de tas uitpakken en eerst op de motor passen.

ps. Ik heb de vrouw opdracht gegeven een nieuwe zeem te kopen. Haar zeem doet nu dienst als tankbeschermer........ :+
 
Laatst bewerkt:
Ja dat van die zeem ga ik dus ook doen, heb inmiddels al een krasje op mijn tank door een @$#$@$#$@%^#$@#&#^ steentje dat onder mijn tas was gevlogen ;(
 
Mijn tanktas heeft nog een riem die om het stuur moet, gebruiken jullie die ook? Ik de laatste tijd niet meer de magneten zijn sterk genoeg denk ik en vind het zo'n gedoe als je steeds die tas eraf en op moet doen en ook nog dat riempje om het stuur moet friemelen.
 
Ja die zit er bij mij ook op. Dat riempje moet om je balhoofd. Morgen ga ik de tanktas voor het eerst gebruiken. Ik denk dat ik het riempje er niet om doe. Zo te zien zit hij stevig genoeg.

Hier is hij als seatbag. Je kan het riempje hier goed zien

full
 
Misschien ten overvloede, pasjes met magneet strips zijn zeer gevoelig voor magnetische velden, oftewel niet in je tanktas bewaren als er magneten op de bodemplaat zitten........voor de rest, gebruik al jaren een tanktas, regenhoes erbij is niet echt nodig, en de riempjes voor om het balhoofd(als je een kuipfiets hebt) ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan