Tap eindtje chillinder afgebroken

en als ik er een nieuwe in wil zetten kan deze gewoon de zelfde diameter houden? of moet ik er een iets grotere indraaien? (btw: Honda cbr 600 f '92)( weet niet of dat nog iets speciaals is.)
 
Roodgloeiend stoken en het er met een goede griptang (= Visgrip) uit draaien. Heen en weer draaien en niet proberen om het er in één keer uit te draaien als het stroef gaat. Daarna een nieuwe van dezelfde maat er in.
 
nou ik heb een afgebroken tap eindje, de vorige eigenaar heeft de uitlaat TE strak er op gedraait. En nu wil ik dat tap eindje er uithalen. ik ben hem nu aan het warn stoken en heb met een dremo app. er al een sleuf in gemaakt waarna me schroevendraaier het begaf. ik ga nu met de "griptang" en op. laat het zo wel weten. bedankt voor de hulp.
 
nou ik heb een afgebroken tap eindje, de vorige eigenaar heeft de uitlaat TE strak er op gedraait. En nu wil ik dat tap eindje er uithalen. ik ben hem nu aan het warn stoken en heb met een dremo app. er al een sleuf in gemaakt waarna me schroevendraaier het begaf. ik ga nu met de "griptang" en op. laat het zo wel weten. bedankt voor de hulp.

Gebruik dan ook wel ECHT een griptang he! Met een combitang/waterpomp tang sloop je geheid de boel... |( .De enige echte manier is inderdaad om er een moer op te (laten) lassen. Dit heb ik meerdere keren gedaan en altijd succes vol!
 
oke ik heb het geprobeerd ( waterpomp:$). tis nog heel en ik laat het zo. Ik ga er morgen mee verder ( ik denk uitboren / of ik ga het verwarmen met een verfbrander. Griptang.. hoe ziet dat eruit ? :P )
 
Dit is nou een griptang. Deze klemt zich zeer stevig vast en blijft dan ook vast zitten, zodat je dus geen knijpkracht meer hoeft uit te oefenen. Waarschijnlijk draai je dan het tapeindje zo los, zo niet LASSEN en >>> NIET <<< boren. Dit kan je zoveel narigheid opleveren. Griptang altijd van een A merk kopen (gedore). Deze kost ongeveer 20 euro en gaat je leven lang mee.

Succes!

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/103599/8a73529e99b41fc5b63454682c6f0c0e (griptang.jpg)​
 
Visuele ondersteuning:

full
 
je gaat toch wel lassen hoop ik,en niet met een electrischeverfafbrander |( enzo dat stompie opwarmen :X een acetyleenbrander moet je dan nemen bij gebrek aan een minimig ,hoef je ook je accu niet aftekoppelen en nog meer stekkers van je electronica spul })
 
hehe dat is pas lol *D . maar ehm ik ben hem "vrolijk" aan het uitboren. Het Boren gaat nog goed. Het enigste "naare" idee is dat het aluminium blok zachter is als dat klote tabje! :( Maar het "gat" dat ik geboord heb is kaarsrecht en niet te diep geboord, dus dat gaat wel goed komen.

Greetz 8-)
 
Dit is nou een griptang. Deze klemt zich zeer stevig vast en blijft dan ook vast zitten, zodat je dus geen knijpkracht meer hoeft uit te oefenen. Waarschijnlijk draai je dan het tapeindje zo los, zo niet LASSEN en >>> NIET <<< boren. Dit kan je zoveel narigheid opleveren. Griptang altijd van een A merk kopen (gedore). Deze kost ongeveer 20 euro en gaat je leven lang mee.

Succes!

Die kan je ook makkelijk als stepje gebruiken als je orginele afgebroken is :X
 
hierzo uit mijn argief,een afgebroken uitlaatpoort tapeindje die niks meer uitstak bij een xs1100 uit 81,had er een soort vleugel moertjevorm op gelast en heb um met een vernaggelde :P 5eurobak griptang er vervolgens met enige moeite piepend uit kunnen draaien :}
full
 
hehe dat is pas lol *D . maar ehm ik ben hem "vrolijk" aan het uitboren. Het Boren gaat nog goed. Het enigste "naare" idee is dat het aluminium blok zachter is als dat klote tabje! :( Maar het "gat" dat ik geboord heb is kaarsrecht en niet te diep geboord, dus dat gaat wel goed komen.

Greetz 8-)

Enneh wat ga je nou doen met dat mooie gaatje?
Heb je linkse tappen ofzo?
 
Even rustig aan, jongens. Ik repareer zulke problemen elke dag en het is veel makkelijker dan jullie denken. Slijp de bout gelijk met de cilinder. Centreer de bout, boor de bout met een 3 mm boor voor, gebruik dan de speciale timesert boor van wurth, plaats een bus en met een klein beetje moeite heb je weer je 6 of 8 mm draad terug. Succes. En als het te moeilijk lijkt, rij naar dongen en ik fix het voor jullie.
 
weetje wel wat die helicoil handel kost? :Z daar koop je compleet een ander blok voor


Wurth Assortment Kits > Time Sert SAE




$450.25
PEL-WUR9639619



Assortment Contents: Inserts - Sizes: 1/4 x 28, 5/16 x 24, 3/8 x 24, 7/16 x 20 and 1/2 x 20. Quantity for each Insert size is 5. Includes driver oil. Includes drill, tap, bore & driver for each size. Total of 45 pieces.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan