Tapeind vastzetten, waarmee?

_P_

Banned User
1 apr 2004
4.389
0
Limburg
Na het doorbreken van een M6 RVS-bout welke dienst deed als uitlaatbevestigingstapeind (tripple woordwaarde!) heb ik een paar authentieke Honda tapeindjes besteld, maar waarmee kan ik deze het beste vastzetten in m'n blok? Heb een busje rode loctite liggen, maar denk niet dat deze zo hittebestendig is.

Tips?
 
Na het doorbreken van een M6 RVS-bout welke dienst deed als uitlaatbevestigingstapeind (tripple woordwaarde!) heb ik een paar authentieke Honda tapeindjes besteld, maar waarmee kan ik deze het beste vastzetten in m'n blok? Heb een busje rode loctite liggen, maar denk niet dat deze zo hittebestendig is.

Tips?

Met de Loctite voor die specifieke toepassing kan het wel mooi vastgezet worden ;)

Heb hier "toevallig" zowat het hele gamma Loctite liggen O-)
Allemaal nieuw en ongeopend , voor een leuk prijsje kan ik je altijd wel een flesje opsturen :)
 
Als je me kan vertellen wat je juist wil borgen ( sealen ) dan kan ik je vertellen welk nummer je nodig hebt ;)

m.a.w moet het ooit nog te demonteren zijn of niet ??

ehm... bij voorkeur wel :P

tis om een motorblok van een duc weer in elkaar te schroeven (hoeft hopelijk niet meer open O-) ) en iets om de rest van de normale schroeven weer vast te zetten. Denk eigenlijk dat dat motorblok het belangrijkst is, die schroeven kan ik ook wel inmeuken met koperpasta.
 
ehm... bij voorkeur wel :P

tis om een motorblok van een duc weer in elkaar te schroeven (hoeft hopelijk niet meer open O-) ) en iets om de rest van de normale schroeven weer vast te zetten. Denk eigenlijk dat dat motorblok het belangrijkst is, die schroeven kan ik ook wel inmeuken met koperpasta.
koperpasta zorgt voor geen "versmelting" wwardoor het vast gaat zitten
locktite zorgt voor vastzitten...je haalt dingen door elkaar vic ;)
 
tis om een motorblok van een duc weer in elkaar te schroeven (hoeft hopelijk niet meer open O-) ) en iets om de rest van de normale schroeven weer vast te zetten. Denk eigenlijk dat dat motorblok het belangrijkst is, die schroeven kan ik ook wel inmeuken met koperpasta.

Wat ik hier kan uit opmaken is : voor jouw bedoelingen zijn de nrs 222 en 243 de juiste produkten ( 222 : bouten zullen niet lostrillen maar zijn gemakkelijk los te draaien met gereedschap 243 : idem als hierboven alleen dat dit produkt een medium sterkte heeft ( 222 = minimum sterkte ) )
Ohja , niet vergeten je bouten en dergelijke goed te reinigen en ontvetten ;) ( net effe gekeken en zowaar heb ik hier toch wel de aanbevolen Loctite-cleaner liggen zeker ;) O-) )

Correct me if I'm wrong :+
 
koperpasta zorgt voor geen "versmelting" wwardoor het vast gaat zitten
locktite zorgt voor vastzitten...je haalt dingen door elkaar vic ;)


ja.. ik snap er geen zak van jongen*


*vrij naar hans teeuwen


Wat ik hier kan uit opmaken is : voor jouw bedoelingen zijn de nrs 222 en 243 de juiste produkten ( 222 : bouten zullen niet lostrillen maar zijn gemakkelijk los te draaien met gereedschap 243 : idem als hierboven alleen dat dit produkt een medium sterkte heeft ( 222 = minimum sterkte ) )
Ohja , niet vergeten je bouten en dergelijke goed te reinigen en ontvetten ;) ( net effe gekeken en zowaar heb ik hier toch wel de aanbevolen Loctite-cleaner liggen zeker ;) O-) )

Correct me if I'm wrong :+


doet u maar een 243 dan, dan blijft het zeker vast zitten en los krijgen we het toch wel weer :P
Mail me maar je banknr enzo (incl BIC en IBAN svp, je woont toch in belgieland toch? :P ) dan maak ik het wel over. Hoeveel zijn verzendkosten?
 
FF iets heul anders dan een tapeind vastzetten: Een tapeind losmaken!
Werkt zo'n tapeind hetzelfde als schroef, dus linksom draaien is losdraaien? Of hebben deze dingen een gemene bijzonderheid?
 
FF iets heul anders dan een tapeind vastzetten: Een tapeind losmaken!
Werkt zo'n tapeind hetzelfde als schroef, dus linksom draaien is losdraaien? Of hebben deze dingen een gemene bijzonderheid?

kunt ze normaal gewoon linksom losdraaien :Y

gebruik bij voorkeur een tapeind uithaler. tapeind eerst ff inspuiten met kruipolie. Wil het echt niet los, stuk rondom het tapeind ff flink heet stoken. Moet natuurlijk wel kunnen.
 
Heb met hetzelfde probleem gezeten. Bij je uitlaat wordt het heter dan
200 graden en Loctite gaat maar tot 200 graden celcius.

Zelf heb ik nu Versachem Inferno Metal Repair (Inferno :9 ) gebruikt.
Gewoon om de zorgen dat het draadeind niet kan gaan trillen.
Dit spul is +1000 graden hitte bestendig. Het is geen echte draadborging,
maar het zit nog steed muurvast.
Kanttekening: Bij mij was het de bedoeling dat het draadeind NOOIT meer
loskomt. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan