tas advies gevraagd

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
6.415
1.051
Borger-Odoorn
Jaaa de vakantiekriebels beginnen met deze zonnestralen!
Daarom mijn vraag, die in de winter even is blijven liggen:
Ik rijd sinds oktober een Suzuki GSX 650 en heb daarbij vorig jaar een tassenset Blaze gekocht van SW motech. We gaan nl. jaarlijks met de motor met vakantie maar ik wil voor die paar week per jaar geen foeilelijk kofferrek maar ik wil ook niet meer prutsen met slappe tassen die ondanks 23 riempjes toch steeds weer bijna op je demper hangen.
Super blij mee, is hele mooie set! Maar ja, ik wil dus wel het nodige mee kunnen nemen (ik ben een vrouw tenslotte *O* )
Ik zoek dus nog een tas die
- goed past bij de zijtassen (ik bedoel qua formaat, want de tassen komen zeker niet lager dan de buddy, eerder een cm hoger)
- voldoende ruimte biedt, toch wel formaat fatsoenlijke weekendtas. Al hoeven er geen 14 paar schoenen mee.
- die heel gemakkelijk te bevestigen en te verwijderen is. Dus liefst niet allerlei riempjes die weer onder de buddy door moeten want da's weer zo lastig met die zijtassen.

Wie heeft voor mij de gouden tip?
 
Laatst bewerkt:
bagagerol naar keuze. met boven of zij sluiting. van 20 tot 90L :+
 
kijk eens naar de Kriega us dry packs :}

Zelf ook gekloot met verschillende tassen en bagagerollen. Heb nu een tijdje de drypack US-30 en 2x US-10 en wil nooit meer anders.

Qua aanschaf zijn ze wat prijzig, maar het scheelt een hoop ergernis.
 
kijk eens naar de Kriega us dry packs :}

Zelf ook gekloot met verschillende tassen en bagagerollen. Heb nu een tijdje de drypack US-30 en 2x US-10 en wil nooit meer anders.

Qua aanschaf zijn ze wat prijzig, maar het scheelt een hoop ergernis.

:Y :^

Heb sinds augustus een Kriega tas en wil niet meer zonder. Wat een fijne tassen zijn dat :}
 
Laatst bewerkt:
We hoeven niet te twijfelen dat je een vrouw bent O-)
Je wilt geen koffers, geen bandjes en geen rol en met de eisen van formaat voldoet een quick lock tanktas (14 tot 21ltr) ook al niet.
Enige wat dan overblijft is een wonder want alles wat geen rek heeft of een quick lock systeem moet je toch met bandjes vastzetten.
 
N auto! Of n aanhanger achter de GSX! :]


Ik doe mn oude tanktas nog wel eens achterop, welgeteld twee riempjes onder het zadel door en n ingekort elastiek om de handgreep heen wikkelen en dat rijd prima.
 
Nee hoor, ik kan er best een heel epistel over schrijven maar lijkt me niet zo nodig. Ik heb al aangegeven dat ik beslist geen koffers wil; belangrijkste reden is dat ik het maar een paar week per jaar gebruik. Een topkoffer vind ik gruwelijk lelijk, en ik wil niet de rest van het jaar met (top-)kofferrekken blijven rijden. Bovendien wil ik een tas die ik er zó af kan pakken en mee kan nemen naar mijn hotelkamer. Met een topkoffer wordt dat een beetje lastig, dan moet je er weer een andere tas inproppen en da's ook niets.
Bovendien mag je niet al te veel gewicht in een topkoffer stoppen, dus dan heb je niets aan een wat groter volume.

Mijn man heeft een GIVI silver bag die je met een soort ingebouwde spin vastzet. Echt mooi, maar die is niet meer leverbaar. Wel in gewone uitvoering met riempjes maar dat vind ik nu juist zo'n geklooi.
 
bagagerol naar keuze. met boven of zij sluiting. van 20 tot 90L :+
:^ vast met twee spanbanden, klaar.

Ik doe er altijd een flinke weekendtas in, die kan je dan uit de rol halen en in je tent leggen. Zo heb je verschillende vakken en wordt die rol niet een grote zooi.
 
Kijk eens naar het merk Ventura, die hebben m.i. wat je zoekt.
 
Nee hoor, ik kan er best een heel epistel over schrijven maar lijkt me niet zo nodig. Ik heb al aangegeven dat ik beslist geen koffers wil; belangrijkste reden is dat ik het maar een paar week per jaar gebruik. Een topkoffer vind ik gruwelijk lelijk, en ik wil niet de rest van het jaar met (top-)kofferrekken blijven rijden. Bovendien wil ik een tas die ik er zó af kan pakken en mee kan nemen naar mijn hotelkamer. Met een topkoffer wordt dat een beetje lastig, dan moet je er weer een andere tas inproppen en da's ook niets.
Bovendien mag je niet al te veel gewicht in een topkoffer stoppen, dus dan heb je niets aan een wat groter volume.

Mijn man heeft een GIVI silver bag die je met een soort ingebouwde spin vastzet. Echt mooi, maar die is niet meer leverbaar. Wel in gewone uitvoering met riempjes maar dat vind ik nu juist zo'n geklooi.

Ik vind n topkoffer ook niks, maar heb met wat zoeken en beugel gevonden die welgeteld met 2 bouten vast zit...(een derde boutgat ga ik er nog in proberen te maken!) dus de beugel wisselen is echt een klusje van nog geen 10 minuten!

Daarnaast haal ik in 1 vloeiende beweging de koffer van het rek als ik eenmaal op locatie ben, dat rek achterop, nja stort het je echt neem je gereedschap mee en haal je die eraf op locatie. Maar een topkoffer is misschien niet mooi maar wel donders handig!! :]
 
dan heb ik het waarschijnlijk met de verkeerde insteek gelezen. :)



maar om even over de tassen terug te komen.
Kriega...

kijk en beoordeel of dit is wat je zoekt:

voor de plaatjes:
kriega us-30 - Google zoeken

voor de filmpjes:






past op alle motoren, haal je de tas eraf, zie je alleen een paar lusjes uitsteken. Gebruik je de tas niet, draai ik de lusjes onder mijn buddie en zie je er niets meer van. zo rij ik het hele jaar door, omdat ik te lui ben om de lusjes eraf te halen... ideaal dus :+
 
full


Niet wat je zoekt waarschijnlijk omdat je al zijtassen hebt, maar ik wil het toch even laten zien.
Vrijdag aangeschaft, er is ook nog een maatje groter. Ik ga hem gebruiken met vakanties in combinatie met een kleine tanktas.
 
[afbeelding]

Niet wat je zoekt waarschijnlijk omdat je al zijtassen hebt, maar ik wil het toch even laten zien.
Vrijdag aangeschaft, er is ook nog een maatje groter. Ik ga hem gebruiken met vakanties in combinatie met een kleine tanktas.

Merk / type / link van die tas? Die vind ik wel interessant eigenlijk..
 
Maar weet je wat een sw motech quicklock is? Een niet lelijk rek wat je er in 2 seconde op en af zet. En de bodemplaat heb je ook met een kwartiertje eraf/op. Dus wel het gemak van een bjoetiekees maar niet het lelijke rek... en als je op vakantie een koffer lelijker vind dan een tas/rol... mmm vrouw he ;)
 
Jofama, zweden.
90 euro. Maatje groter is 100 euro.

Wel gewoon gekocht bij een motorzaak. Ben niet zo van afkijken en dan lekker bestellen op Internet.

Op zich mooi ding, maar idd gaat niet passen met die zijtassen.

NB ik doe het andersom: heb de zijtassen op internet uitgezocht en toen besteld bij mijn vaste motorzaak. Kreeg ik het ook nog voor een leuke prijs!
 
Op zich mooi ding, maar idd gaat niet passen met die zijtassen.

NB ik doe het andersom: heb de zijtassen op internet uitgezocht en toen besteld bij mijn vaste motorzaak. Kreeg ik het ook nog voor een leuke prijs!

Al gekeken naar de Kriega tassen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan