Tazman is van z'n fiets gereden

Is de Singel een voorrangsweg?

Als getuigen niet hebben gezien dat hij daadwerkelijk door rood reed (en jij door groen) en hij gaat elden dat hij ook groen had heb je een probleempje...

Ik ga er van uit dat de tegenpartij netjes handelt :) , maar tegenwoordig kan je nergens zeker van zijn.

Verder veel succes met opknappen. Je eigen schade is te overzien :) , motor komt nog wel.
De tramsingel daar is idd een voorrangsweg. Kan nog vervelend worden als niemand gezien heeft dat hij door rood reed :(

Ik hoop 't niet Tazman, zou klote zijn! Succes met je spierpijn vandaag, want dat zul je wel hebben gok ik ;) Je hebt mazzel gehad!! Voor 't zelfde geld lag je eronder en dan ben je verder van huis.
 
Verdomd das weer klote, beterschap

En, ze kunnen in het ziekenhuis wel zeggen dat je motor minder belangrijk is. Als je merkt dat alle onderdelen (van je lichaam) er na het ongeluk nog op zitten en de ongemakken wel gaan genezen wil je toch weten hoe het met je fietsje gaat.

Heeft iemand een Google Earth plaatje van de ongeluksplaats? Ik snap de situatie niet helemaal.
 
getver zeg :S daar word je minder blij van. je bent er nog relatief goed afgekomen. ik ben t met je eens dat t onwijs rot is van je motor maar de politie had wel gelijk, dat is van minder belang dat je er zelf goed vanaf komt. en idd kleding kan een hoop doen!
heel veel sterkte met je lichaam en de afhandeling.
 
Hallo allemaal,

Wat begon als een mooie avond is voor mij helaas verkeerd afgelopen.

Ik had niet zoveel tijd vanavond maar wilde toch even rijden. Heb dus wat rondjes gereden.

De terugweg is minder geod verlopen. Tazman was 2 straten van huis verwijderd. Op de kruising van de Lunetstraat en de singel in Breda (bij de brandweerkazerne) ben ik van m'n motor afgereden.

Ik sta (natuurlijk vooraan) te wachten om de singel te kruisen en krijg groen. Ik steek de kruising over en er komt nog een auto van links echt vet door rood rijden. Ik zie hem aankomen, maar het is te laat. Ik heb mijn lieve cbrretje in zijn zijkant geparkeerd. Z'n bestuurdersdeur lag er half uit en met m'n helm heb ik z'n zijruit weggekopt.

Kut kut kut.

Kruising stroomde meteen vol en tot mijn grote geluk stond er ook politie voor een verkeerslicht te wachten. Die zagen de kruising volstromen en zijn meteen aan komen rijden. Daardoor heb ik in elk geval getuigen genoeg. Ik ben vervolgens met een ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Wat ik nog heb kunnen zien is dat m'n motor door de klap 180 graden gedraaid is en ik voel ook duidelijk aan m'n lichaam dat ik de auto met m'n linkerkant geraakt heb. Ik vrees alleen het ergste voor mijn motortje. ;( ;( ;(

Omdat de ambu er snel was en ik meteen ben weggebracht heb ik geen tijd gehad om goed te kijken en foto's te maken.

Heb het ziekenhuis ingebracht, wat testjes gedaan, wat fotootjes gemaakt van m'n nek en ik ben weer vrijgelaten. Ik heb een gekneusde rib, pijn aan m'n knie en nek. Politie is nog langsgeweest en die bellen nog terug. Soms doen ze dus toch wel goede dingen :9

Toen ik in het ziekenhuis vroeg hoe het met m'n motor was kreeg ik als antwoord dat dat minder belangrijk was. Nou ja!
M'n motor is afgesleept.

Het positieve is in elk geval dat mijn pak en helm hun werk wel gedaan hebben. Het wordt wel tijd voor 'n nieuwe helm en broek...

Verder heb ik complimenten gekregen van politie, ambulance en ziekenhuis voor mijn goede kleding (was volledig in leer). Vooral mijn losse rugprotector vonden ze wel interessant om mee te spelen.

Greetz
Damn... sommige mensen mogen echt geen rijbewijs hebben... succes met het herstel en de afwikkeling!
 
als het dan toch moet gebeuren kom je er goed vanaf. jij bent oke (is meestal niet zo als je een object raakt), die andere was duidelijk fout dus je kunt alle kosten op hem verhalen, je hebt veel getuigen en de politie was ter plaatse.

geluk bij een ongeluk

beterschap
 
Zonde van je motor maar gelukkig ben je er zelf goed af gekom. Dat is toch het belangrijkst. :)

Vooral mijn losse rugprotector vonden ze wel interessant om mee te spelen.
Ik rij sinds kort ook met zo'n protector.
Geeft me niet alleen een beter gevoel maar het is toch een stuk extra bescherming. :Y
 
Aah man wat is dat hier in deze omgeving. Jij ook al in een ongeluk. Gebeuren laatste tijd veel dingen in mijn buurt.

Gelukkig ben je nog heel en kan je het na vertellen. *O* *O*

Beterschap en sterkte met je bike.

Dit wordt de eerste keer dat ik een dame vraag waar ze woont om er vervolgens zo ver mogelijk uit de buurt te blijven O-) :+

Voor Taz, sterkte man.. en ik hoop echt dat die gozer zijn verantwoordelijkheid draagt...
 
Veel sterkte. Ik snap wel dat als je er lichamelijk goed vanaf gekomen bent (of in elk geval lijkt te zijn) dat je je druk maakt over je motor, maar uiteindelijk zijn motoren te vervangen....lichaamsdelen niet '(

De vrouw van een collega van mij is vorig jaar dankzij zo'n roodrijder om het leven gekomen...en dan was zij nog met de auto. Ik zeg niet dat je dit voor had kunnen zijn, maar helaas moet je er altijd vanuit gaan dat iemand door rood ramt.

Heel veel beterschap in elk geval.
 
De tramsingel daar is idd een voorrangsweg. Kan nog vervelend worden als niemand gezien heeft dat hij door rood reed :(

Het maakt toch allemaal niet uit of het een voorrangsweg is of niet, er staan immers stoplichten. Alleen als die niet werken, dan treden de voorrangsregels in werking.

Dus met stoplichten heb je altijd getuigen nodig als de ander moeilijk gaat doen. Maar omdat het zo druk was, neem ik aan dat die er waren.

Succes met de afhandeling in ieder geval...
 
Mij zou die motor denk ik ook minder boeien. En alleen blij zijn dat het niet erger was afgelopen. Je had er ook voor kunnen rijden en dat was denk ik nog minder leuk geweest als jij van de zeikant geramt was.


Of ben ik nu een moraalridder.... :X :X _O-
 
Het maakt toch allemaal niet uit of het een voorrangsweg is of niet, er staan immers stoplichten. Alleen als die niet werken, dan treden de voorrangsregels in werking.
En dat is dus niet waar !!!
Als ik van rechts kom en maak een ongeluk doordat ik door rood rijd krijg ik enkel een bekeuring voor het door rood licht rijden.

Waarom...omdat verkeerslichten gezien worden als "hulpmiddel".
 
Godver, ik maak het ook regelmatig mee dat er zo'n klootzak dik door rood rijdt. Eergister op de N209 nog een kloothommel in een grote DHL vrachtwagen, goed dat ik hem aan zag komen toen ik nog even naar links keek tijdens het optrekken. Volgens mij heb ik minstens 500 meter naast hem gereden om hem allerlei enge ziektes toe te wensen door z'n open raampje.
 
Hallo allemaal,

Wat begon als een mooie avond is voor mij helaas verkeerd afgelopen.

Ik had niet zoveel tijd vanavond maar wilde toch even rijden. Heb dus wat rondjes gereden.

De terugweg is minder geod verlopen. Tazman was 2 straten van huis verwijderd. Op de kruising van de Lunetstraat en de singel in Breda (bij de brandweerkazerne) ben ik van m'n motor afgereden.

Ik sta (natuurlijk vooraan) te wachten om de singel te kruisen en krijg groen. Ik steek de kruising over en er komt nog een auto van links echt vet door rood rijden. Ik zie hem aankomen, maar het is te laat. Ik heb mijn lieve cbrretje in zijn zijkant geparkeerd. Z'n bestuurdersdeur lag er half uit en met m'n helm heb ik z'n zijruit weggekopt.

Kut kut kut.

Kruising stroomde meteen vol en tot mijn grote geluk stond er ook politie voor een verkeerslicht te wachten. Die zagen de kruising volstromen en zijn meteen aan komen rijden. Daardoor heb ik in elk geval getuigen genoeg. Ik ben vervolgens met een ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Wat ik nog heb kunnen zien is dat m'n motor door de klap 180 graden gedraaid is en ik voel ook duidelijk aan m'n lichaam dat ik de auto met m'n linkerkant geraakt heb. Ik vrees alleen het ergste voor mijn motortje. ;( ;( ;(

Omdat de ambu er snel was en ik meteen ben weggebracht heb ik geen tijd gehad om goed te kijken en foto's te maken.

Heb het ziekenhuis ingebracht, wat testjes gedaan, wat fotootjes gemaakt van m'n nek en ik ben weer vrijgelaten. Ik heb een gekneusde rib, pijn aan m'n knie en nek. Politie is nog langsgeweest en die bellen nog terug. Soms doen ze dus toch wel goede dingen :9

Toen ik in het ziekenhuis vroeg hoe het met m'n motor was kreeg ik als antwoord dat dat minder belangrijk was. Nou ja!
M'n motor is afgesleept.

Het positieve is in elk geval dat mijn pak en helm hun werk wel gedaan hebben. Het wordt wel tijd voor 'n nieuwe helm en broek...

Verder heb ik complimenten gekregen van politie, ambulance en ziekenhuis voor mijn goede kleding (was volledig in leer). Vooral mijn losse rugprotector vonden ze wel interessant om mee te spelen.

Greetz
Klote man, rij ook regelmatig daar...zo zie je maar weer dat er altijd van die eikels zijn die nog net even door rood moeten rijden en dan dit veroorzaken B| Suc6 met het herstel en met je motor...
 
geen leuke dingen om mee te maken

Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen. Succes met de afhandeling van de schade enzo
 
Godver, ik maak het ook regelmatig mee dat er zo'n klootzak dik door rood rijdt. Eergister op de N209 nog een kloothommel in een grote DHL vrachtwagen, goed dat ik hem aan zag komen toen ik nog even naar links keek tijdens het optrekken. Volgens mij heb ik minstens 500 meter naast hem gereden om hem allerlei enge ziektes toe te wensen door z'n open raampje.
Ik ben ooit (ingewikkelde situatie) door een rood-rijder schuin van achteren aangereden en heb toen veel te danken gehad aan mijn kudde bescherm-engeltjes.

In jouw situatie, met zo'n grote truck, ook levensgevaarlijk :( :(
[me]BeemerBeest zou heel graag zien dat hier meer op wordt gecontroleerd in plaats van dat gemiereneuk over een paar kilometer te hard (extreme situaties daargelaten natuurlijk).
[/me]


Situaties als hier beschreven vind ik aanmerkelijk gevaarlijker en mogen van mij veel harder worden aangepakt. :Y :Y

Lastig natuurlijk, maar je zou eigenlijk z'n kenteken moeten noteren en dan bellen met DHL, zullen ze zeker niet blij met die "bestuurder" zijn, best kans dat 'ie op z'n noten krijgt. En met eventuele getuigen ook even contact met de politie opnemen O-)
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ben de nacht goed doorgekomen en heb voornamelijk last van m'n gekneusde rib en spierpijn. Dat ik een beetje mank loopt trekt wel weg. Ik heb nog geen nieuwe gebreken kunnen ontdekken.

Ik reed zelf niet hard en trok net op (en nog wel rustig omdat er na de kruising meteen een scherpe bocht ligt). Het verkeerslicht voor linksaf was al groen (ongeveer 5 seconden) dus als de eerste auto op die rijstrook eerder was opgetrokken, dan was hij daar vol ingereden en had een auto de klap opgevangen.

Van de nasleep heb ik weinig meegekregen, omdat de ambulance er snel was en ik meteen afgevoerd ben. Ik weet wel dat de politie meteen getuigen heeft opgenomen en dat de vrouw die mij geholpen heeft tegen mij gezegd heeft dat ze voor mij wilde getuigen. Verder kan ik mij nog herinneren dat iemand tegen de automobilist op redelijk dwingende toon "he, uitstappen jij!" riep.

Heeft iemand trouwens ervaring met de schadeafhandeling bij KNMV verzekeringen?
 
Godver, ik maak het ook regelmatig mee dat er zo'n klootzak dik door rood rijdt. Eergister op de N209 nog een kloothommel in een grote DHL vrachtwagen, goed dat ik hem aan zag komen toen ik nog even naar links keek tijdens het optrekken. Volgens mij heb ik minstens 500 meter naast hem gereden om hem allerlei enge ziektes toe te wensen door z'n open raampje.

Door rood rijden is door iedereen misdadig (gelijk voor schrijven) maar als het door een beroepschauffer is dan moet je je afvragen of je daar niet extra hard voor moet optreden, het is tenslotte hun vak ze zouden (nog) beter moeten weten.
 
Hey Tazman,

Klote voor je man!

Veel sterkte met de schade afhandeling, gelukkig heb je er niks blijvends aan overgehouden :Y
 
pfff ben je nog redelijk goed vanaf gekomen dan, had vanochtend bijna hetzelfde ook zo'n mongool in een BMW die nog ff met een teringgang door rood knalde :X
tis dat ik remde anders had ie me vol aan de zijkant gepakt
kutvolk die gasten
 
Terug
Bovenaan Onderaan