Tazman is van z'n fiets gereden

En dat is dus niet waar !!!
Als ik van rechts kom en maak een ongeluk doordat ik door rood rijd krijg ik enkel een bekeuring voor het door rood licht rijden.

Waarom...omdat verkeerslichten gezien worden als "hulpmiddel".

Uhmm, de volgorde van prioriteit is: Agent - Verkeerslichten en als laatste de normaal gangbare verkeersregels. Dus als de verkeerslichten gewoon functioneren, gelden die boven de verkeersregels (o.a. voorrangsregels).

Waarom zou je anders nog stoppen voor een rood licht. Als de ander tegen jou aanrijdt, zou hij schuldig zijn omdat jij van rechts kwam??

Volgens mij zit er één van ons goed fout, maar misschien dat iemand anders helderheid kan geven :)
 
Dit wordt de eerste keer dat ik een dame vraag waar ze woont om er vervolgens zo ver mogelijk uit de buurt te blijven O-) :+

Voor Taz, sterkte man.. en ik hoop echt dat die gozer zijn verantwoordelijkheid draagt...

Ik kom uit Made plaatsje boven Breda. Uit deze buurt blijven gaat niet ik woon er. Tis wel raak laatste tijd hier. '(
 
En dat is dus niet waar !!!
Als ik van rechts kom en maak een ongeluk doordat ik door rood rijd krijg ik enkel een bekeuring voor het door rood licht rijden.

Waarom...omdat verkeerslichten gezien worden als "hulpmiddel".

Nope, dat is niet waar. Wellicht dat het vroeger verkeerd geregeld was en dat daar de verhalen vandaan komen, maar tegenwoordig is het zo geregeld dat verkeerslichten alleen overruled worden door aanwijzingen (van een politieagent of verkeersregelaar).

Zou je natuurlijk inderdaad gezeik kunnen krijgen als de tegenpartij stelt dat hij ook groen had, dan wel dat de verkeerslichten niet aanstonden, maar gezien het aantal getuigen zal dat wel loslopen.

Tazman, sterkte met je lichamelijk herstel en hopelijk zit je weer snel op een motor!
 
Lastig natuurlijk, maar je zou eigenlijk z'n kenteken moeten noteren en dan bellen met DHL, zullen ze zeker niet blij met die "bestuurder" zijn, best kans dat 'ie op z'n noten krijgt. En met eventuele getuigen ook even contact met de politie opnemen O-)

Tja, daar dacht m'n adrenaline helaas even niet aan. :P
 
Zo veel geluk met het herstellen , en laat nog even foto´s zien als je je bike te zien krijgt. Verder heb je geluk gehad dat je zonder echt ernstige wonden er vanaf bent gekomen. Want met je hoofd een ruit eruit koppen is ook niet goed maar als je de zijkant van de auto te pakken had gehad was het misschien erger afgelopen.

beterschap

mzzl psycho
 
pfieuw jij hebt geluk man, stel je voor dat je hard opgetrokken was brrrrrr , enfin nu kan je tenminste uitkijken naar een anderefiets en zo en laat hem maar flink in zijn portomonee duiken de hufter :(
 
Toen ik in het ziekenhuis vroeg hoe het met m'n motor was kreeg ik als antwoord dat dat minder belangrijk was. Nou ja!
M'n motor is afgesleept.
bij stomme vragen krijg je stomme antwoorden :+

Ben blij voor je dat je er goed van af gekomen ben ;)
 
Sterkte met herstellen en de afhandeling van de schade .
Het valt me op dat er weer veel ongelukken gebeuren de laatste tijd , gelukkig zijn de meeste niet fataal anders werd het erg rustig op MF . T'is haast erger als het eerste mooie weekend in het voorjaar .
 
klote man

heel veel succes met het oplappen je bike

enne mijn motor is ook het eerste waar ik naar zou vragen ;)
 
Aha, hier dus...

full


Da's inderdaad een klotepunt, al rijdt men daar normaal gezien toch niet zo hard. Tenminste 7 jaar geleden, toen ik er nog woonde.
 
Uhmm, de volgorde van prioriteit is: Agent - Verkeerslichten en als laatste de normaal gangbare verkeersregels. Dus als de verkeerslichten gewoon functioneren, gelden die boven de verkeersregels (o.a. voorrangsregels).

Waarom zou je anders nog stoppen voor een rood licht. Als de ander tegen jou aanrijdt, zou hij schuldig zijn omdat jij van rechts kwam??

Volgens mij zit er één van ons goed fout, maar misschien dat iemand anders helderheid kan geven :)
Kan zijn dat dit inderdaad veranderd is, maar vroegah was het agent-voorrangsweg-verkeerslichten.

@TS: KNMV regelt het uitstekend. De schade-expert was er op de afgesproken dag (de volgende dag ;) ), het rapport werd snel in behandeling genomen en het geld stond met een paar weken op mijn rekening. Het kan natuurlijk anders zijn als de (verzekering van de) tegenpartij gaat dwarsliggen (tenzij je WA+casco, all-risk, verzekerd bent, dan krijg jij vast je geld terwijl zij het uitvechten).
 
Aha, hier dus...

(Afbeelding)

Da's inderdaad een klotepunt, al rijdt men daar normaal gezien toch niet zo hard. Tenminste 7 jaar geleden, toen ik er nog woonde.

yep, op die linker kruising. Ik kwam van links op de foto, auto kwam van boven (figuurlijk dan). ik ging rechtdoor, auto ging rechtdoor en we hebben elkaar midden op de kruising gekust.

Probleem is niet dat er te hard wordt gereden (al zal iemand die door rood rijdt dit niet met 20 doen B| ), maar de verkeerslichten op de singels.
Ik moet elke dag over de singels voor m;n werk en er staan heel veel verkeerslichten achter elkaar en alle verkeerslichten zijn zo slecht op elkaar afgesteld, dat ik mij de gedachte om snel door te rijden nog wel enigszins kan voorstellen. Maar dat had'ie beter niet kunnen doen, want ik praat zijn gedrag echt niet goed [heb ik geen moraalriddermodus voor nodig].
Valt mij op dat er van de steden hier in de buurt vooral in Breda heel veel door rood wordt gereden. Was ze op de spoedeisende hulp ook al opgevallen.
 
@TS: KNMV regelt het uitstekend. De schade-expert was er op de afgesproken dag (de volgende dag ;) ), het rapport werd snel in behandeling genomen en het geld stond met een paar weken op mijn rekening. Het kan natuurlijk anders zijn als de (verzekering van de) tegenpartij gaat dwarsliggen (tenzij je WA+casco, all-risk, verzekerd bent, dan krijg jij vast je geld terwijl zij het uitvechten).

Da's goed om te horen. Ik ga morgen kijken bij de berger en dan laat ik hem vrijdag afslepen naar de honda-dealer waar ik hem gekocht heb. Ben zo benieuwd hoe 'ie er aan toe is. En wat ik er voor terug krijg, daar ben ik wel bang voor.
 
yep, op die linker kruising. Ik kwam van links op de foto, auto kwam van boven (figuurlijk dan). ik ging rechtdoor, auto ging rechtdoor en we hebben elkaar midden op de kruising gekust.

Probleem is niet dat er te hard wordt gereden (al zal iemand die door rood rijdt dit niet met 20 doen B| ), maar de verkeerslichten op de singels.
Ik moet elke dag over de singels voor m;n werk en er staan heel veel verkeerslichten achter elkaar en alle verkeerslichten zijn zo slecht op elkaar afgesteld, dat ik mij de gedachte om snel door te rijden nog wel enigszins kan voorstellen. Maar dat had'ie beter niet kunnen doen, want ik praat zijn gedrag echt niet goed [heb ik geen moraalriddermodus voor nodig].
Valt mij op dat er van de steden hier in de buurt vooral in Breda heel veel door rood wordt gereden. Was ze op de spoedeisende hulp ook al opgevallen.

Vroegah (7 jaar geleden), schakelden al die stoplichten op tijd, volgens mij is dat nog steeds zo. Tis inderdaad irritant als je de hele tijd op niks staat te wachten.

Een 'groene golf' voor de singel zou niet verkeerd zijn. Dan heb je toch het gevoel dat het sneller gaat.
 
yep, op die linker kruising. Ik kwam van links op de foto, auto kwam van boven (figuurlijk dan). ik ging rechtdoor, auto ging rechtdoor en we hebben elkaar midden op de kruising gekust.

Probleem is niet dat er te hard wordt gereden (al zal iemand die door rood rijdt dit niet met 20 doen B| ), maar de verkeerslichten op de singels.
Ik moet elke dag over de singels voor m;n werk en er staan heel veel verkeerslichten achter elkaar en alle verkeerslichten zijn zo slecht op elkaar afgesteld, dat ik mij de gedachte om snel door te rijden nog wel enigszins kan voorstellen. Maar dat had'ie beter niet kunnen doen, want ik praat zijn gedrag echt niet goed [heb ik geen moraalriddermodus voor nodig].
Valt mij op dat er van de steden hier in de buurt vooral in Breda heel veel door rood wordt gereden. Was ze op de spoedeisende hulp ook al opgevallen.

Nou, ik ben taxichauffeur hier in Breda dus ik weet er alles van... De stoplichten staan over het algemeen zo afgesteld dat als je vrij baan hebt en netjes de maximum snelheid rijdt je elke keer NET groen mist bij het volgende stoplicht. Elke keer dus optrekken en weer afremmen. Als je iets harder gaat, haal je het wel. Maargoed, dat wil de gemeente natuurlijk niet uitlokken, neeeeeeee dat doen ze niet :P ;)

Slecht voor het milieu ook nog trouwens, al die auto's die elke keer moeten afremmen en weer optrekken voor NIKS. De noordelijke rondweg is daar ook een prachtvoorbeeld van trouwens...
 
ok hier ff een update:

Ik ben zojuist gebeld door de politieagent die dinsdagavond aanwezig was.
Die gast is echt vet de sjaak.

Politie heeft het zelf niet zien gebeuren, maar zagen de kruising volstromen met mensen en zijn toen in actie gekomen. Ze hebben 4 getuigen. Deze worden vandaag gehoord.
Er zijn 2 mensen die achter mij in de rij stonden (en die dus verklaren dat ik groen had). En, nog belangrijker voor mij, ze hebben ook de persoon die achter de auto stond die door rood is gereden. En er is nog iemand die aan de overkant van de kruising stond. Tegenpartij is al met bewijs geconfronteerd en deze heeft verklaard dat hij door oranje is gereden (logisch, hij zal niet verklaren dat hij door rood is gereden denk ik ( |( ).

Dat ziet er dus allemaal wel goed uit. *O* *O* *O*

Ik heb ook nog naar m'n motor gevraagd (kan het niet laten he). Da's waarschijnlijk minder. Agent dacht dat mijn voorvork verbogen is, want ze hebben hem bljikbaar echt van de kruising af moeten trekken in plaats van rijden.
 
balen voor je maar wel goed afgelopen.

wel een kLassieke fout trouwens ... wegsprinten bij groen er blindelings vanuit gaan dat andere weggebruikers zich netjes aan de regels houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan