TDM 1000 hij komt eraan!

culater

MF veteraan
23 mrt 2004
2.791
3
De TDM 1000 waar veel TDM rijders (m/v) al tijden reikhalzend naar hebben uitgekeken komt er eindelijk aan. Al voor de introductie van de 900 in 2001 heeft de TDM/TRX Club Nederland in het overleg met de R&D afdeling en de mensen van het Yamaha Designcafe aangegeven dat een 1000 cc ( met rond de 100 pk. en 100 nm ) toch wel erg gewenst was. Niet zozeer omdat de "oude" 850 nu zoveel tekort kwam, de rijeigenschappen staan nog steeds op een uitzonderlijk hoog nivo, maar meer om de voorsprong die de TDM al jaren heeft op de concurrentie ook vast te houden voor de toekomst.

Echter in Japan dacht men er anders over. Nu, nadat enkele jaren het 900 model de verkooplijsten sierde,heeft men toch blijkbaar ingezien dat de TDM 900 terrein ging verliezen aan de (motorisch sterkere) concurrentie.
Helaas, op het gebied van styling gaat de TDM nu, waar die met de eerdere TDM modellen juist de toon aangaf en vernieuwend en trendsettend was, nu juist de rol van imitator aannemen, want ik vind dat de TDM 1000 toch wel errug veel op de (veel lompere) concurrentie gaat lijken en dat e.e.a. ten koste gaat van de eigen TDM styling :?

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/112901/995d37a6babc66e8644f3639c7ae5efa (TDM 1000 in 2005 op de markt.JPG)​
 
Sorry, deze moet er natuurlijk wel bij
full
 
Helaas, op het gebied van styling gaat de TDM nu, waar die met de eerdere TDM modellen juist de toon aangaf en vernieuwend en trendsettend was, nu juist de rol van imitator aannemen, want ik vind dat de TDM 1000 toch wel errug veel op de (veel lompere) concurrentie gaat lijken en dat e.e.a. ten koste gaat van de eigen TDM styling :?

Vinnem eigenlijk zo wel mooier dan het huidige model... :P
Uitlaten lopen wel mooi zo en de rest ziet er ook beter uit... :) :)
 
Kijk nou.

Nou wordt het een nog interessantere fiets. Jammer alleen van die hoge uitlaten. Dat kost vooral veel bergruimte onder het zadel. Ben wel benieuwd naar dat blok.

Wat zou die gaan kosten :?
 
Waarom maken ze nou toch weer zo'n rijdende keukenstoel...ik wil een TRX 1000!
 
Yello Hello,

Geloof dat 90% van dit Topic een TDM of TRX heeft,
Toppie fietsen :]

FaDen

P.S. Zeg veurzitter waarom is het hier culater ?? ? ?
 
YES!!! ik zal gelijk gaan sparen... Damn wat zal die lekker klinken met een paar flinke brulpijpen!!!
Is het al maart?
 
Weer een fiets die slachtoffer is van de huidige mode-trend, nl met uitlaten die zo ver mogelijk bij het zwaartepunt van de motor liggen: onder het zadel! :(

Verder geen klachten, maar zou eigenlijk liever een Super Tenere zien met dit blok. En met 90 cm zithoogte, weinig kuip, veel veerweg, 21 inch voorwiel, weinig kilo's bla-etc ;)
 
Ben ook begonnen met TDM 850.. super fiets.

nu heb ik een dikkere, een 1150 met dubbele koplamp.ook goed hoor.

de richtingaanweizers daar moest ik wel van bijkomen.(is gelukt).
 
als deze een betere versnellingsbak heeft dan de 850 vind ik hem goed.
al heeft ie inteelt gehad met een bepaalde duuc en honda.
 
Wel grappig: het uiterlijk van een motor die nog niemand gezien heeft wordt hier al ge-evalueerd. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan