culater
MF veteraan
- 23 mrt 2004
- 2.791
- 3
De TDM 1000 waar veel TDM rijders (m/v) al tijden reikhalzend naar hebben uitgekeken komt er eindelijk aan. Al voor de introductie van de 900 in 2001 heeft de TDM/TRX Club Nederland in het overleg met de R&D afdeling en de mensen van het Yamaha Designcafe aangegeven dat een 1000 cc ( met rond de 100 pk. en 100 nm ) toch wel erg gewenst was. Niet zozeer omdat de "oude" 850 nu zoveel tekort kwam, de rijeigenschappen staan nog steeds op een uitzonderlijk hoog nivo, maar meer om de voorsprong die de TDM al jaren heeft op de concurrentie ook vast te houden voor de toekomst.
Echter in Japan dacht men er anders over. Nu, nadat enkele jaren het 900 model de verkooplijsten sierde,heeft men toch blijkbaar ingezien dat de TDM 900 terrein ging verliezen aan de (motorisch sterkere) concurrentie.
Helaas, op het gebied van styling gaat de TDM nu, waar die met de eerdere TDM modellen juist de toon aangaf en vernieuwend en trendsettend was, nu juist de rol van imitator aannemen, want ik vind dat de TDM 1000 toch wel errug veel op de (veel lompere) concurrentie gaat lijken en dat e.e.a. ten koste gaat van de eigen TDM styling
Echter in Japan dacht men er anders over. Nu, nadat enkele jaren het 900 model de verkooplijsten sierde,heeft men toch blijkbaar ingezien dat de TDM 900 terrein ging verliezen aan de (motorisch sterkere) concurrentie.
Helaas, op het gebied van styling gaat de TDM nu, waar die met de eerdere TDM modellen juist de toon aangaf en vernieuwend en trendsettend was, nu juist de rol van imitator aannemen, want ik vind dat de TDM 1000 toch wel errug veel op de (veel lompere) concurrentie gaat lijken en dat e.e.a. ten koste gaat van de eigen TDM styling
Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/112901/995d37a6babc66e8644f3639c7ae5efa (TDM 1000 in 2005 op de markt.JPG)