TDM 850 - endurobanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik Fl

Rookie
5 nov 2012
5
0
Laakdal, België
Ik ben op zoek naar "noppen"-banden voor een Yamaha TDM 850 (bj 2000). Ik plan namelijk een reisje naar Mongolië waar ik zowiezo banden met een zwaar profiel zal nodig hebben :) .

1. Volgens mij lijken de Continental TKC-80 en de Metzler Karoo traveller een goede keuze. Heeft er iemand ervaring met deze ?

2. Volgens het boekje van de Yamaha-constructeur zijn de maten 110/80-18 en 150/70-17 voorzien voor de TDM 850. Na het checken van verschillende websites, kom ik er niet uit of deze maten bestaan voor de Continenetal TKC-80 en de Metzler Karoo (vooral de 18 inch van het voorwiel !). Sommige sites geven aan dat deze bestaan, andere dan weer niet ?
Weet iemand hier het fijne van ?

3. Weet iemand hoeveel je mag afwijken van de voorziene bandenmaat ?

4. Is het noodzakelijk om zowel voor als achterband van het zelfde merk/type te leggen ?

Thanks, Erik
 
Ik ben zojuist van de Metzeler Karoo afgestapt.

Heerlijke band, maar slijt erg snel (na 5000 kilometer geen offroad meer, na 8000 kilometer op-op.)

Continental TKC80 lijken het langer volt e houden. Deze komen er nu bij mij op.
 
Zijn er wel, worden misschien niet in alle landen aangeboden. Pdf van de conti website: klik.

Heb je genoeg ruimte onder het voorspatbord voor de noppen / noppen met modder? Of gaat het spatbord eraf in Mongolië?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan