TDM 850 hoog verbruik

Hans89

Rookie
23 apr 2011
7.457
4.085
Capelle aan den IJssel
Afgelopen maanden begonnen mijn carburateurs regelmatig te lekken en bleven regelmatig hangen met als gevolg dat de motor wel eens verzoop tijdens het rijden en slecht wilde starten. Deze dinsdag heb ik de carburateurs gereviseerd, schoon gemaakt en gesynchroniseerd en dat was wel nodig aangezien een aantal pakkingen verpulverd waren (bouwjaar 1991). Stationair en volgas loopt de motor nu prima, maar bij een lagere constante snelheid hapert de motor, bijv in de stad is het niet echt comfortabel rijden. Ik heb het vermoeden dat de motor veel te rijk loopt, aangezien ik nu met 160 km al op reserve moet en ik normaal zo'n 210 km haal '( Ik probeer vanuit kostenoverweging en interesse zoveel als mogelijk zelf te sleutelen en probeer nu te achterhalen waar ik naar moet gaan zoeken als ik terug ben van vakantie. Ik ben een amateur wat sleutelen betreft, maar kom met prutsen, een Haynes handboek en hulp van Rien van de Motorkelder een heel eind :P
- Ik heb alles nagelopen aan de hand van een Haynes handboek, maar kan geen afwijkingen vinden in het aansluiten of slangetjes die verkeerd zitten.
- De carburateurs zijn gecontroleerd door Rien van de Motorkelder op slijtage en dat was allemaal in orde, dus geen versleten gasnaalden of buizen. Na het in elkaar zetten van de carburateurs heeft Rien deze gecontroleerd en dat was goed gebeurd.
- Ik zie nergens lekkage van benzine of ruik ook geen benzine, wat wel het geval was voor de revisie.
- Probleem is ontstaan na revisie, maar kan de oorzaak ook buiten de carburateurs liggen? Lijkt mij niet, aangezien de motor voor de revisie ook al slecht had moeten lopen.
- Oliepijl is niks aan veranderd, dus de benzine komt gelukkig niet in het blok terecht.
- Geluid uit de uitlaten is niet toegenomen.
- Toerental is wel lager dan voorheen, bij 130 nu ongeveer 4800 toeren ipv 5500.
- Start zonder problemen, hoef de choke niet open te zetten, misschien een probleem daar in?
Hoor jullie reacties wel, waar ik naar moet kijken.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is het vlotterniveau? Ook gecontroleerd?

Het toerental van 5500 tpm naar 4800tpm bij dezelfde snelheid kan niet, tenzij je de tandwielverhouding hebt aangepast of je snelheidsmeter gaar is.
 
Zo te horen is de hoogste versnelling nu ook gevonden :-X

Als je zegt dat je motor start zonder choke moet het haast wel aan de choke plunjers liggen. Een gecarbureerde motor hoort koud niet zonder choke te starten
 
Terug
Bovenaan Onderaan