tdm 850 - v-strom

V strom , ik heb erop gereden wat een lekker ding is dat.
Goede zit, goede wegligging en genoeg vermogen ook bij lage toeren.
Al moet ik zeggen dat ik de TDM er mooier uit vind zien.Maar toch rijd de v-stom lekkerder dan de TDM.
Anders maak op beide een proef ritje en maak dan je keus suc6 :)
 
welke zouden jullie kiezen??

voornaamste verschillen??

Ik heb op allebei es een proefritje gemaakt. V-Strom rijdt lekkerder en makkelijker, zit beter, nodigt meer uit tot scheuren. Is veul lelijker, maar dat zie je niet zo als je erop zit. Dus wat kan het je eigenlijk schelen. Wat ik storend vond aan de V-Strom was het geluid en gevoel bij 3-4000 toeren bij gasgeven. Als een krukaslager met speling. Dat schijnt "normaal" te zijn voor een V-Strom. Ik heb zelf een Cagiva Navigator gehad en die had dat niet( motorblok was daar ook afkomstig uit TL1000S net als V-Strom maar is intern wel wat verschillend door andere zuigers, nokkenassen etc.).

TDM (900 heb ik het over) is kleiner en lichter, gasreactie (ook injectie) is abrupter. Maakt het rijden wat moeilijker dan op de V-Strom. Zadel was nogal glad, beetje irritant met remmen. Remmen kan de TDM ook beter dan V-Strom. Kiezen vond ik moeilijk (is uiteindelijk ook iets anders geworden). TDM vond ik een beetje tegenvallen, V-Strom op motorgerammel na meevallen. Dus zou ik echt moeten kiezen dan de V-Strom.

Voor wat betreft de voornaamste verschillen. V-Strom is een zgn All-Road en TDM toch een echte straatmotor wat zich ook uit in het schoeisel, bandenmaten en remmen. Passagier zit beter achterop bij de V-Strom. V-Strom heeft meer vermogen maar dat wordt elektronisch afgewurgd in de 5e en 6e (Overdrive) versnelling zodat je niet boven 200km uitkomt. Suzuki is bang dat anders de banden klappen o.i.d.

Ik zou zeggen; proefrijden, proefrijden, proefrijden.
 
Niet boven de 200....? kep er echt 230 mee gereden. Of de teller afwijking is zo groot dat het voor geen meter klopt.

Maar als ji het zegt zal het wel, wel grappig :)
 
Niet boven de 200....? kep er echt 230 mee gereden. Of de teller afwijking is zo groot dat het voor geen meter klopt.

Maar als ji het zegt zal het wel, wel grappig :)

230 op de teller ken best ong. 200 echt wezen. Maar ik citeer vwb die snelheidsbeperking wat een aantal motorbladen daarover te melden hadden.
Kon en wilde het zelf tijdens de proefrit niet verifieren. Is ook verder niet zo bijster interessant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan