TDM 900 A 2011. Waarschuwing tank bijna leeg.

Sietse22

Rookie
9 okt 2018
5
0
Dag allemaal. Gisteren reed ik met mijn net aangeschafte motor op de snelweg en opeens was mijn tank leeg. Geen waarschuwing....geen lampje dat gaat knipperen o.i.d. In het boekje staat dat dat moet gebeuren onder de 3 liter maar helaas. Volgens de dealer heeft mijn motor geen waarschuwing behalve dat het laatste streepje het moment is om te tanken. Klopt het boekje of......Wie weet hoe het zit?!? Dank!
 
Mijn tank was dus helemaal leeg en dit was wat op t display te zien was.
 

Bijlagen

  • 6675ED63-A4BE-4900-8B1E-3472EB135BB8.jpeg
    6675ED63-A4BE-4900-8B1E-3472EB135BB8.jpeg
    75,4 KB · Weergaven: 25
  • F3C9E3D5-7513-4D03-9017-0856B1021F00.jpeg
    F3C9E3D5-7513-4D03-9017-0856B1021F00.jpeg
    22,2 KB · Weergaven: 23
Bij elk voertuig ga je na aankoop eerst tanken, period
 
Volgens de handleiding gaat het benzine pompje links naast de streepjes knipperen.
Maar in de servicemanual is daar geen aparte sensor voor.
Mijn auto heeft een benzine nivovlotter met variablel weerstand en een ntc voor het laag nivolampje.
Dan zou de storing in je diplay met elektronica zitten.
 
Laatst bewerkt:
Maar als je het laatste streepje zo ziet in je display dan ga je toch tanken? Ik wel ;).
Maar gooi hem eens vol en dan in de gaten houden bij hoeveel km er een streepje af gaat en als hij bijna leeg is kijken wat hij doet (reserve litertje mee).
Als je manual klopt zou hij moeten gaan knipperen, maar wellicht heb je het gewoon gemist?

Straks heb je er een Multistrada 1200 kwaliteit fuel sensor in, zoek daar maar eens op '(
 
Volgens de handleiding gaat het benzine pompje links naast de streepjes knipperen.
Maar in de servicemanual is daar geen aparte sensor voor.
Mijn auto heeft een benzine nivovlotter met variablel weerstand en een ntc voor het laag nivolampje.
Dan zou de storing in je diplay met elektronica zitten.
Dank Sjaak voor je reactie. Ik ga eens kijken wat voor een sensor er in zit. Groet
 
Maar als je het laatste streepje zo ziet in je display dan ga je toch tanken? Ik wel ;).
Maar gooi hem eens vol en dan in de gaten houden bij hoeveel km er een streepje af gaat en als hij bijna leeg is kijken wat hij doet (reserve litertje mee).
Als je manual klopt zou hij moeten gaan knipperen, maar wellicht heb je het gewoon gemist?

Straks heb je er een Multistrada 1200 kwaliteit fuel sensor in, zoek daar maar eens op '(
Beste SR-71 dank voor je reactie. Yes heb m nu voor de 2de keer helemaal vol gegooid en ga t weer in de gaten houden. Het gekke is dat t laatste streepje ook blijft staan. Zelfs bij een lege tank. Dan zou t laatste streepje weg moeten zijn.
Bij mijn oude ging er een lampje branden en was tijdens de rit erg gefocust op een waarschuwing.
Ik ben benieuwd! Groet
 
Terug
Bovenaan Onderaan