TDM Carburateur loopt over.

prop-er

4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
2 aug 2010
3.043
6.667
Gouda
Hiephoi.

Yamaha TDM 1998 25k.

Motor heeft altijd goed gedraaid.
Preventief klepspeling gecheckt.
Healthtech quickshifter toegevoegd.
Brandstofpomp (vacuumtype) preventief vervangen door een Aliexpress exemplaar.
Iridium bougies geplaatst.
Stelschroeven vervangen door langere exemplaren

Motor staat op de zijstandaard, tank er naast.
Het idee was om synchroon te stellen en CO te checken.

Motor wil niet aanslaan.
Na enige tijd ligt er een plas benzine onder de motor. De linkercarb staat tot aan de rand van de inlaat vol met benzine.
Benzine weggezogen, bougie verwijderd, cilinder leeg geblazen.

Originele stelschroeven teruggeplaatst, op identieke stand als dat ze zaten. (2 3/4 uit)
Carbs verwijderd en gereinigd. Carbs waren nog brandschoon van binnen. Niet lang geleden uitgebreide revisie gehad, inclusief nieuwe vlotternaalden.
Vlotternaalden met loep bekeken, 100% in orde, seats zijn ook schoon.

Krijg nu de motor met iets hoger stationair en wat choke aan de praat. Choke kan er af. Motor blijft lopen.
Zodra ik het gas aanraak slaat de motor af. Ook met wat choke. Ook met hoger stationair toerental.

Motor even laten staan, opnieuw carb tot aan de rand vol met benzine.

En nu weet ik het even niet meer.
Originele brandstofpomp maar eens terugplaatsen?
Benzinekraan checken?

Groet,

Vincent
 
Doe die pomp eens omzeilen?
Als je tank half vol zit heb je geen pomp nodig, die pompt alleen maar als het niveau beneden het vlotterniveau komt.
Stroomt hij dan niet meer over dan pompt de pomp te hard, in ieder geval harder dan je vlotter aankan.

Edit: en je vacuumslang even afsluiten.
 
Oude brandstofpomp teruggeplaatst: gelijk lopen.

Nog eens goed gekeken, op de nieuwe brandstofpomp zitten de aansluitingen anders. Ik heb dus twee slangen verwisseld, waardoor de benzine ongehinderd de vacuumslang kon inlopen....
 
Dan zoog hij de benzine rechtstreeks door het slangetje het inlaatspruitstuk in.
Vervolgens loopt dat over en stroomt het via de carb er weer uit?

Denk dat je mazzel hebt dat hij niet vast is geslagen in de cilinder.

Ik zou sowieso mijn olie vervangen maar dat is aan jou.
 
Ja, daar twijfel ik nog aan. Olie is natuurlijk net nieuw. Ik was er steeds erg snel bij, ik denk dat de paar druppels benzine in de olie vanzelf wel weer vervliegen.
 

:+
QED


Maar zonder gein, er wordt goed spul gemaakt in China en er wordt enorme meuk gemaakt in China. Bij Aliexpress ligt de nadruk erg op "goedkoop". Dus wat @kwastert zegt "if it aint broke, dont fix it"
 
Terug
Bovenaan Onderaan