Hiephoi.
Yamaha TDM 1998 25k.
Motor heeft altijd goed gedraaid.
Preventief klepspeling gecheckt.
Healthtech quickshifter toegevoegd.
Brandstofpomp (vacuumtype) preventief vervangen door een Aliexpress exemplaar.
Iridium bougies geplaatst.
Stelschroeven vervangen door langere exemplaren
Motor staat op de zijstandaard, tank er naast.
Het idee was om synchroon te stellen en CO te checken.
Motor wil niet aanslaan.
Na enige tijd ligt er een plas benzine onder de motor. De linkercarb staat tot aan de rand van de inlaat vol met benzine.
Benzine weggezogen, bougie verwijderd, cilinder leeg geblazen.
Originele stelschroeven teruggeplaatst, op identieke stand als dat ze zaten. (2 3/4 uit)
Carbs verwijderd en gereinigd. Carbs waren nog brandschoon van binnen. Niet lang geleden uitgebreide revisie gehad, inclusief nieuwe vlotternaalden.
Vlotternaalden met loep bekeken, 100% in orde, seats zijn ook schoon.
Krijg nu de motor met iets hoger stationair en wat choke aan de praat. Choke kan er af. Motor blijft lopen.
Zodra ik het gas aanraak slaat de motor af. Ook met wat choke. Ook met hoger stationair toerental.
Motor even laten staan, opnieuw carb tot aan de rand vol met benzine.
En nu weet ik het even niet meer.
Originele brandstofpomp maar eens terugplaatsen?
Benzinekraan checken?
Groet,
Vincent
Yamaha TDM 1998 25k.
Motor heeft altijd goed gedraaid.
Preventief klepspeling gecheckt.
Healthtech quickshifter toegevoegd.
Brandstofpomp (vacuumtype) preventief vervangen door een Aliexpress exemplaar.
Iridium bougies geplaatst.
Stelschroeven vervangen door langere exemplaren
Motor staat op de zijstandaard, tank er naast.
Het idee was om synchroon te stellen en CO te checken.
Motor wil niet aanslaan.
Na enige tijd ligt er een plas benzine onder de motor. De linkercarb staat tot aan de rand van de inlaat vol met benzine.
Benzine weggezogen, bougie verwijderd, cilinder leeg geblazen.
Originele stelschroeven teruggeplaatst, op identieke stand als dat ze zaten. (2 3/4 uit)
Carbs verwijderd en gereinigd. Carbs waren nog brandschoon van binnen. Niet lang geleden uitgebreide revisie gehad, inclusief nieuwe vlotternaalden.
Vlotternaalden met loep bekeken, 100% in orde, seats zijn ook schoon.
Krijg nu de motor met iets hoger stationair en wat choke aan de praat. Choke kan er af. Motor blijft lopen.
Zodra ik het gas aanraak slaat de motor af. Ook met wat choke. Ook met hoger stationair toerental.
Motor even laten staan, opnieuw carb tot aan de rand vol met benzine.
En nu weet ik het even niet meer.
Originele brandstofpomp maar eens terugplaatsen?
Benzinekraan checken?
Groet,
Vincent