TDM of Tiger?

barjan

MF'er
10 apr 2002
154
0
amersfoort
Luitjes,
Ik ben me aan het orienteren op een andere fiets. Daarbij komen de TDM en de Tiger in beeld. Lekker eigenwijs vorm gegeven :P . Ik zou graag jullie ervaring ook meenemen in mijn overweging, dus leef je uit. Ik moet er nog op gaan rijden, maar ben eerst eens rustig aan het rondkijken. Lees veel dat de Tiger wat krap zit (ben zelf ca. 1,90m) door de hoge voetsteunen, is da so?

groet,
Barjan.
 
Volgens mij is de enige manier om daar achter te komen ff een proefritje te maken :] .
 
Ik ben zelf een jaar geleden eens naar een Tiger wezen kijken. Ik heb toen op een Tiger mailing list eens gevraagd hoe de tiger zich nu verhoudt tot een TDM (toen nog een 850 natuurlijk).

Antwoord van de Tiger eigenaren:
- Je gaat de stabiliteit van de TDM in hele snelle bochten missen.
- Je gaat op zeker de super remmen van de TDM missen.
- Het blok van de Tiger is een stuk beter dan een TDM.
 
ik zou voor de TDM gaan, rijden super

de tiger schijnt last te hebben dat hij erg Top zwaar is + in langzame bochten niet fijn
 
ik zou voor een ECHTE offroad gaan. Daar kun je toch veel beter mee raggen. Zo'n Tiger of TDM is gewoon een wegmotor met mininoppen bandjes erop.
Nee, mijn motto is : echte noppen erop. Maar als je dan toch een allroad wil zou ik de Tiger nemen , ziet er een stuk beter uit , en zo'n driecilinder rijdt ook wel apart.
 
Njummie groen met tijgerstrepen!
Mooie motor!
Ja :9~ vind ik ook. Vorige week op een model 2000 gereden en met het zadel hoog valt de hoek van de knieen mee. Het blok is in ieder geval :} soepel laag en trekt lekker door met een mooie serenade bij't rood.
Morgen op de tdm rijden. Ben benieuwd.
 
Ja :9~ vind ik ook. Vorige week op een model 2000 gereden en met het zadel hoog valt de hoek van de knieen mee. Het blok is in ieder geval :} soepel laag en trekt lekker door met een mooie serenade bij't rood.
Morgen op de tdm rijden. Ben benieuwd.


de 900 of 850 ??? zit namelijk nogal een verschil in zowel qua looks als rijden (6 bak ipv 5, meer cc's enz)

ik zou voor de tdm gaan ziet er een stuk beter uit
 
Ik ben eruit.
Vandaag op een tdm900 gereden en dat is een prima motor. Echter kwam ik ook een gele Tiger tegen voor een leuke prijs. Als ze nu eens het Tiger blok in het TDM rijwiel zouden lepelen, dan heb je een perfecte fiets, maar mis je nog steeds het uiterlijk van de tiger, en dat is nou net...
Hoedanook, dit moet 'm worden (voorlopig nog ingescand klein fotootje) als me 't tenminste lukt.

tiger.JPG
 
Laatst bewerkt:
met name het gedeelte bij de voorpoot (vering enz) vind ik echt slecht afgewerkt

weet niet of alle modellen van de triumph tiger dit hebben maar de meeste wel
 
met name het gedeelte bij de voorpoot (vering enz) vind ik echt slecht afgewerkt

weet niet of alle modellen van de triumph tiger dit hebben maar de meeste wel
Tja, over smaak valt te twisten, maar leidt meestal nergens toe. Ga ik dus ook niet aan beginnen.
 
Van harte in ieder geval!

Dat verhaal van dat andere motorblok in een TDM ken ik uit eigen ervaring. TDM loopt beslist niet beroerd, maar als je dan op iets recenters (ZX9R, VFR800) stapt...

En het uiterlijk is echt wel belangrijk. Als je op een groepje motoren afloopt hoor je toch eigenlijk te denken "Ja, die van mij is het mooiste :9 ".
 
Want? Niet iedereen heeft het geld om het mooiste te kopen en/of wil ook nog andere dingen ermee doen dan er naar kijken ;)
Misschien moet je mooiste vervangen door leukste en dat hoeft zeker niet te betekenen de duurste die er is. Maar als je een motor naar je zin koopt, dan heb je dat gevoel toch altijd wel, al is het een week. Lekker gevoel trouwens. :)
 
Gefeliciteerd ermee. Alleen jammer dat je hiermee alleen op het asfalt kunt rijden en niet een keer door een bos heen kunt of over de crossbaan. Zou mijn keuze niet wezen. Vind vooral het lage voorspatbord niet mooi .. maar ja .. ik hoef der nie op te rijden. In ieder geval veel plezier ermee
 
Terug
Bovenaan Onderaan