TDM850 Oxford handvatverwarming

Iris91

MF'er
20 feb 2021
37
4
's-Hertogenbosch
Hi allen,

op mijn Yamaha TDM850 ('97) wil ik graag Oxford handvatverwarming installeren. Nu probeer ik te achterhalen welke daar het beste op past. De lengte van de verschillende types wordt gegeven, maar nergens staat aangegeven wat je nou echt moet meten. Een samenvattende tabel vond ik hier: Beste handvatverwarming motor - Klus motor . Als ik het rechte stuk van mijn handvat meet, kom ik op ca 120mm. Als ik het verhoogde deel aan de binnenkant mee-meet, kom ik op ca 135mm. Het lijkt me logisch om dit mee te meten, aangezien het allemaal één rubber is. Echter, dat suggereert dat de Oxford adventure zelfs aan de korte kant zou zijn. Ik vroeg mij af of iemand die Oxford handvatverwarming op z'n TDM850 heeft geïnstalleerd mij misschien kan vertellen welke in de praktijk het beste past?

Alvast bedankt!

PS hier is vast eerder een topic over geweest, maar ik kon het niet terugvinden. Mocht het antwoord al ergens staan, wijs er dan gerust naar :)

edit PS2: tips voor een combinatie met handvatkappen zijn zeker welkom :)
 
Laatst bewerkt:
Je zal de lengte van je oude rubbers en diameter stuur moeten opmeten en dan er 1 uitzoeken
die daar bijpast,ivm de stuurgewichten moet je een versie hebben met open uiteinden,ook mogen
de nieuwe handvatten niet langer zijn dan de originele rubbers want dan passen de stuuruiteinden niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Ik begrijp dat ik ze op moet meten. Zoals in mijn OP staat, heb ik dat ook gedaan. Ik heb echter mijn twijfels over welke lengte ik precies moet meten, omdat ik nogal aan de hoge kant uitkom. Daarom zou ik graag willen weten of iemand ze al geïnstalleerd heeft en weet welke in de praktijk het beste passen. Of misschien kan iemand me vertellen hoe die z'n originele handvatten heeft opgemeten en hoe dat overeenkwam met de beschikbare maten...?

edit. Ik heb nog maar eens gemeten en ook handvatten van een andere motor opgemeten. Ik concludeer dat die van de TDM850 aan de lange kant zijn, dus ik gok toch op de langste.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Ik begrijp dat ik ze op moet meten. Zoals in mijn OP staat, heb ik dat ook gedaan. Ik heb echter mijn twijfels over welke lengte ik precies moet meten, omdat ik nogal aan de hoge kant uitkom. Daarom zou ik graag willen weten of iemand ze al geïnstalleerd heeft en weet welke in de praktijk het beste passen. Of misschien kan iemand me vertellen hoe die z'n originele handvatten heeft opgemeten en hoe dat overeenkwam met de beschikbare maten...?

edit. Ik heb nog maar eens gemeten en ook handvatten van een andere motor opgemeten. Ik concludeer dat die van de TDM850 aan de lange kant zijn, dus ik gok toch op de langste.
Je kan toch gewoon de lengte van de oude rubbers meten incl de hoge randen,de nieuwe mogen niet langer zijn wel ietsje korter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan