TDM900/varadero!?

TDM900

Die hard MF'er
28 dec 2003
384
0
Amsterdam
aloha ppl
ben aan het twijfelen tussen een varadero en een TDM.. vind de TDM mooier, maar de offroad eigenschappen van de vara schijnen beter te zijn.. wat raden jullie aan? betrouwbaarheid, verbruik etc.. bekend bij iemand?
thx
 
aloha ppl
ben aan het twijfelen tussen een varadero en een TDM.. vind de TDM mooier, maar de offroad eigenschappen van de vara schijnen beter te zijn.. wat raden jullie aan? betrouwbaarheid, verbruik etc.. bekend bij iemand?
thx

Offroad met een Varadero? :? Met m'n TDM neem ik al niet meer als een onverhard paadje en de Vara is nog wel een stukkie zwaarder...

Kijk hier maar eens: http://www.motormaniacs.nl/frames.html
 
Zonder twijfel de TDM900......de Varadero heeft nogal hoog verbruik vermoed ik (zijn sportieve broer de Firestorm had toch drankprobleem :X )
Den TDM verbruitk iets van een 5,5l/100km met een sportieve stijl....minimum is 4,2l/100km (wettelijke snelheden op autostrade). Maximum was iets van een 6,5l, maar das dan continu serieus gassen of met duo en volledige kofferset aan 160km/h.....

Mijn TDM900 is na 50.000km toch wel heel betrouwbaar gebleken :)
Balhoofdlager is na 47.000km vervangen, maar dit is op zich niet abnormaal omdat ik al regelmatig al eens onverhard rij en nu en dan eens een wheelie trek O-)

Ivm het onverhard rijden, dat valt op zich best mee....dit onverhard helemaal naar boven gereden, zo'n 15km, en terug omdat het boven ten einde liep (volgens kaart was het niet zo |( . Helaas een steen in het carter gekregen, dus een carterbescherming is wel een must :9
BTW, dit was wel met duo dat ik dit onverhard gereden heb ;)
Heb ook al het serieuzere offroad werk gedaan, helaas geen foto's van B|

Les_Chapelles_01.JPG


TDM_op_onverhard_04.JPG
 
Zonder twijfel de TDM900......de Varadero heeft nogal hoog verbruik vermoed ik (zijn sportieve broer de Firestorm had toch drankprobleem :X )
Den TDM verbruitk iets van een 5,5l/100km met een sportieve stijl....minimum is 4,2l/100km (wettelijke snelheden op autostrade). Maximum was iets van een 6,5l, maar das dan continu serieus gassen of met duo en volledige kofferset aan 160km/h.....

Mijn TDM900 is na 50.000km toch wel heel betrouwbaar gebleken :)
Balhoofdlager is na 47.000km vervangen, maar dit is op zich niet abnormaal omdat ik al regelmatig al eens onverhard rij en nu en dan eens een wheelie trek O-)

Ivm het onverhard rijden, dat valt op zich best mee....dit onverhard helemaal naar boven gereden, zo'n 15km, en terug omdat het boven ten einde liep (volgens kaart was het niet zo |( . Helaas een steen in het carter gekregen, dus een carterbescherming is wel een must :9
BTW, dit was wel met duo dat ik dit onverhard gereden heb ;)
Heb ook al het serieuzere offroad werk gedaan, helaas geen foto's van B|

(Afbeelding)

(Afbeelding)


weet je zeker dat je het over een tdm900 hebt? heb je die 50 000 km er snel opgekregen. (of is het een 850)

over het drankprobleem. Volgens motormaniacs is de varadero zuiniger dan de TDM
 
Jaja, het is een 900 , heb nogal veel rondgereden :]
Kijk maar naar de foto...toch duidelijk een 900 ??


De Varadero zuiniger dan een 900 :?
Woon-werk verkeer verbruikt mijn TDM nog minder dan 5,5l/100km.....minder kan toch bijna niet meer ?? :?

Das toch dezelfde motor als een VTR1000 en die is toch algemeen gekend als grote drinker?? (gemiddeld zo'n 8l/100km) ??

Maar het kan é, ik zeg zeker niet dat de Varadero een slechte motor is.....ik zeg dat een TDM900 gewoon weg een heel goeie motor is :9 . Goeie wegligging, zuinig, betrouwbaar, krachtig genoeg....gewoonweg lekkere motor....

Via mijn site kun je heel wat foto's van ik en mijn TDM vinden....daar zie je wel hoe lekker hij rijdt O-) (vooral kijken onder reizen - Alpen2003)
 
Jaja, het is een 900 , heb nogal veel rondgereden :]
Kijk maar naar de foto...toch duidelijk een 900 ??


De Varadero zuiniger dan een 900 :?
Woon-werk verkeer verbruikt mijn TDM nog minder dan 5,5l/100km.....minder kan toch bijna niet meer ?? :?

Das toch dezelfde motor als een VTR1000 en die is toch algemeen gekend als grote drinker?? (gemiddeld zo'n 8l/100km) ??

Maar het kan é, ik zeg zeker niet dat de Varadero een slechte motor is.....ik zeg dat een TDM900 gewoon weg een heel goeie motor is :9 . Goeie wegligging, zuinig, betrouwbaar, krachtig genoeg....gewoonweg lekkere motor....

Via mijn site kun je heel wat foto's van ik en mijn TDM vinden....daar zie je wel hoe lekker hij rijdt O-) (vooral kijken onder reizen - Alpen2003)


:} dat is knap! (ik meen dat die 900 nog niet lang op de markt is en dan al 50000 :} :} : })

wat het verbruik, ik heb vaker gehoord dat de varadero wel wat lust. vandaar dat ik eens wat gegevens ben gaan zoeken. Ik ken geen van die fietsen, maar ik vind ze wel interessant, vandaar.

(ik lees dus verder met interesse mee)
 
Ik rijd een 2003 Varadero en verbruik is ca. 16,5 km op 1 liter, en ik rijdt echt niet zuinig ik zie graag m'n voorwiel omhoog komen. Het verbruik is een gemiddelde met een kleine 20.000 km sinds maart. Daarbij moet je rekening houden dat ik 90 % met duo rijdt, allerlei soorten rijgedrag, praktisch altijd met topkoffer en vaak met zijkoffers. Met 200 op de autobaan, maar ook rustig door de bergen. ook in de winter rijdt ik door (alleen niet als het echt glad is). Op mijjn vorige Varadero was het verbruik (bij mij) wel meer 13.5km op 1 liter. Maar je hebt niet voor niets een 25 liter tank :P

Dus hoe bedoel je de Varadero lust wel een slokje ??? Er zijn heeeeeeel veel motoren die meer verbruiken. })

Verder geen enkel probleem gehad gedurende die 20.000 km, een bospaadje of bergpaadje kan je rustig nemen met de Varadero, echter rul zand en dat soort spul kan ik uit eigen ervaring zeggen niet doen. Hij is simpelweg te zwaar, met alle vloeistoffen erin 275 kg dan jezelf ernog even bij tellen. Dus houdt daar rekening mee als je een smal paadje ingaat wat doodloopt :X

Ik heb het een keer geprobeerd op een strand........het zand zit werkelijk overal en je komt er maar net aan uit. Maar je hoeft mij niet te geloven als ik je zeg dat het super rijdt, ga maar eens rijden op een Varadero en op een TDM. Als je goed bij de grond kan komen weet ik al welke het wordt.
 
De TDM is een ander soort fiets als de Varadero.
Beide rijden om te ervaren wat je zoekt in zo'n motor is een must...

Varadero heeft als concurrenten:
- Suzuki Vstrom
- Aprilia Caponord (eventueel de Rallye versie)
- BMW 1100 en 1150 GS
- KTM
- Vanaf april volgend jaar ook een Kawasaki 1000 (blok van de Vstrom, kopie)

TDM heeft als concurrenten:
- Cagiva Gran Canyon
- Ducati Multistrada
- Cagiva Navigator

Keuze genoeg dus...

PS:
Mijn Navigator is te koop....
Die komt uit veel testen als fijnste, beste naar boven, mocht je voor een TDM gaan.
 
Er is nogal een gewichtsverschil tussen beide motoren. TDM heeft een drooggewicht van 190 kg en de huidige Varadero weegt 235 kg.

Ikzelf heb een 2001 model Varadero (drooggewicht van 220 kg)/ Verbruik val me mee. 1 op 16. Maar ik rij er wel veel woon-werk mee. Op vakantie een verbruik van 1 op 14. Ik vind het een zeer fijne motor. Waanzinnig koppel :}
 
TDM, Varadero, beide mooie motoren. Varadero lijkt mij toch net weer iets geschikter voor het toeren met duo. In 2004 is de Varadero ook met ABS beschikbaar.
Weet niet wat je budget is maar in maart 2004 is er ook de nieuwe BMW R1200GS. Drooggewicht ogeveer 195-200 kg, koppel +/- 110nm; vermogen +/- 100pk en met cardan itt TDM en Varadero.
succes :]
 
De BMW is sowieso mijn favoriet, maar die kan ikniet betalen.. budget ligt rond de 12000 waardoor de varadero met ABS net 1500 euro te duur is;
wordt nu wel wat lastiger, maar bedankt voor de tips!!
 
Voor dat geld heb je ook een V-Strom MET kofferset op het moment. Suzuki heeft een aabieding. Is ook een all-road motorfiets. Heb ik op de Rai (slechts) 20 min op gereden, maar die minuten bevielen goed. Is ook wat lichter als een Varadero.
 
Wat ik wel bemerk is dat de aanbieding van de V strom steeds leuker worden, eerst kreeg je al een smak korting nu krijg je er ook al een set koffers bij. Zou Nimag iets te veel hebben ingekocht ??
 
gewoon voor de TDM kiezen echt een superfiets kwa aanblik en prestatie de VARADERO heeft het gezicht van een tank hij mist alleen de loop en met een duo
presteert de TDM ook perfect :9
 
gewoon voor de TDM kiezen echt een superfiets kwa aanblik en prestatie de VARADERO heeft het gezicht van een tank hij mist alleen de loop en met een duo
presteert de TDM ook perfect :9


TDM is een sportievere motor. Varadero heeft een meer allroad karakter.

Advies geven is alleen mogelijk als je weet wat de persoon in kwestie als voorkeur heeft.

Je kan een TDM niet met een Varadero vergelijken.

Persoonlijk vind ik de TDM lelijk. En de nieuwe Fazer 600 heeft er ook al wat van weg. Vind ik dus ook niet zo mooi. Ook het geluid vind ik niet mooi. Dan liever een Varadero met of zonder loop en een leuke set uitlaten. En het 2004 model heeft ook nog eens ABS.

Als het om prestaties gaat kom je bij de Cagiva Navigator uit. Dat ding is akelig snel en stuurt ook nog een super.
Maar als het om een allroad gaat komt de Vstrom, CapoNord eerder in aanmerking om vergeleken te worden met een Varadero.
 
Voor dat geld heb je ook een V-Strom MET kofferset op het moment. Suzuki heeft een aabieding. Is ook een all-road motorfiets. Heb ik op de Rai (slechts) 20 min op gereden, maar die minuten bevielen goed. Is ook wat lichter als een Varadero.


Wordt mischien mijn volgende motor. Is vergeleken met de andere "allroads" relatief goedkoop. En niet zo lomp groot voor mijn 1meter70.
Als ik 10cm groter was zou het een Rallye versie van de Caponord worden. Maar nu kiep ik daar mee om, en verlagen is lullig omdat ie juist verhoogd is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan