Te arm mengsel! Oplossing..?? HELP

Loemoemba1

Rookie
10 jul 2021
26
2
Hallo allen,

Ik heb sinds vorig jaar 2 open uitlaten. Mooi geluid maar de klappen die eruit komen zijn absurd. Opzich zijn ze niet megahard maar vooral heel erg vaak. ik hoef maar een klein beetje van het gas af te gaan (Snelheid maakt niet uit) en hij begint echt te knallen als een gek. Ik heb zelf al eens geprobeerd om het mengsel rijker te krijgen, maar het lukt met niet om die knallen minder te krijgen.

- Is er iemand die weet hoe ik van die knallen af kom? (en dan ook echt er van af).
- Weet iemand waar ik dit kan laten doen?
- Zijn er mensen op dit forum die dit kunnen en toevallig in Drenthe wonen in de regio van Hoogeveen? Ik betaal je graag uiteraard!

Ik merk dat ik het rijden minder plezierig doe, dit komt omdat ik door woonwijken heen knal (letterlijk). Het geluid (zonder de knallen) is overigens TOP!
 
dat knallen komt door een te arm mengsel.
dat ontbrand dan niet goed in de cilinder, maar wel in de uitlaat.
met de open uitlaten is er een rijker mengsel nodig dan met de vorige uitlaat.
je kunt proberen om de mengselschroeven wat verder open te draaien.
als dat niet helpt, dan kun je een iets grotere stationair sproeier proberen.
Als je met een open uitlaat het gas dicht draait, dan komt er geen of nauwelijks lucht mee naar binnen, maar het is een ZUIGER motor, dus die probeert te zuigen, en zuigt vaak door allerlei kanaaltjes nog wat benzine mee naar binnen, dus eigenlijk een veel te RIJK mengsel....
Doordat de uitlaat geen weerstand heeft, kan er ook lucht naar binnen stromen, en de onverbrandde benzine die dan in de HETE uitlaat komt, krijgt ergens een ideaal mengsel, en zal dan ontbranden , dus knallen...dat is meestal de reden dat open uitlaten knallen
 
Mooie theorie maar klopt niet. geen enkele uitlaat biedt voldoende weerstand tegen aanzuigen van lucht.

de praktijk wijst uit dat het rijker zetten van het stat. mengsel bijna altijd de knallen doet verdwijnen bij uitbollen met gas dicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan