Te erg.. Hoe krijg ik mijn buddy open? moto guzzi v50 nato

Goaner

Die hard MF'er
18 nov 2008
324
0
Hallo allemaal!

Afgelopen maandag heb ik een moto guzzi v50 nato gekocht. Het is mijn eerste motor en heb er tot nu toe veel plezier van.

Nu heb ik alleen een vraagje waarmee ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik krijg mijn buddy namelijk niet open, kan nergens een vergrendeling vinden. Ben ik nu echt zo scheel of zit hij goed verstopt?

alvast bedankt!

groetjes
 
succes

full
 
ik had hier laatst ongeveer dezelfde isseu gezien, ook met buddyseat. Uiteindelijk had hij/zij het bij de stuur of in die buurt gevonden, diegene keek dus verkeerd.
Ik weet ook niet meer wat voor fiets dat was.

Stap gewoon lekker een motorzaak binnen als je lekker aan het toeren bent, je vind hem wel.


Succes ermee
 
Zo te zien zit er geen slotje ofzo op maar zul je wellicht achter de zijkappen boutjes moeten lossen!

Systematisch denken. Kijk onder de zadelrand, zoek beugeltjes etc..


het moet vrij eenvoudig zijn naar het schijnt.. heb me al een breuk gezocht maar vind niets.

Had gehoopt dat iemand een klip en klaar antwoord had, scheelt een hoop zoekwerk, haha
 
Heb je geen manual? Daar staat het zeker in en heb je uberhaubt een bergruimte eronder je zadel? Anders kan het wel eens zijn dat je echt naar schroeven moet zoeken.
heb inderdaad geen manual, wel gezocht en gevonden, maar daar wordt met geen woord over een buddy gesproken.. (zal wel zo voor de hand liggend zijn kennelijk)
de vorige eigenaar maakte hem zo open, dus geen schroefjes.. krijg hem alleen niet te pakken dus kan het hem ook niete vragen..
 
Bij de V50 monza zat ter hoogte van de bovenste bevestiging van de linker-achterschokbreker een hendeltje verstopt aan de binnen/onderzijde van de framebuis; als je die naar voren drukte kon je het zadel voor beetpakken en omhoogklappen; zadel vergrendeld vanzelf weer als je 'm dicht doet; zit geen slot op vandaar het wat verstopte hendeltje
 
Bij de V50 monza zat ter hoogte van de bovenste bevestiging van de linker-achterschokbreker een hendeltje verstopt aan de binnen/onderzijde van de framebuis; als je die naar voren drukte kon je het zadel voor beetpakken en omhoogklappen; zadel vergrendeld vanzelf weer als je 'm dicht doet; zit geen slot op vandaar het wat verstopte hendeltje

ik heb een paar jaar met deze frikandel gereden in dienst.
als je lief voor hem bent komt alles goed. doe maar zoals hier boven beschreven
 
effe opgezocht in het werkplaatshandboek

http://www.guzzitube.com/m/st/v35-v50shopman.pdf (Web Hosting, Reseller Hosting & Domain Names from Heart Internet)

krijg je dit te zien:

full


je kijkt er alleen bij een nato snel overheen omdat de koffer ervoor zit

met dank aan 1 van de vele guzzi communities die het web rijk is:

http://www.guzzitube.com/new/ (Web Hosting, Reseller Hosting & Domain Names from Heart Internet)
 
Laatst bewerkt:
Dammn ... Op zo'n ding heb ik leren rijden (kun je nagaan hoe ik nú rijd) en wilde de "oplossing" gaan geven, maar is al niet meer nodig, geloof ik ;)

Die dingen zijn zélfs over de tankbanen heen te sturen met gang })
 
Haha, ik heb er ook op gereden, als zijnde "motorordonnans".
Je mocht en moest er alles mee, idd tankbanen oversteken, uitlaten over de grond schuren, terreinrijden en vele malen crashen :+ Er stonden nog genoeg reserve...

Volgens mij is het een v50blok met bak van 350 :? maar daar kan ik mij in vergissen, kon helaas niet helpen met het buddysit probleem.

Leuke fiets ,alleen al vanwege de herinneringen :')
 
Haha, ik heb er ook op gereden, als zijnde "motorordonnans".
Je mocht en moest er alles mee, idd tankbanen oversteken, uitlaten over de grond schuren, terreinrijden en vele malen crashen :+ Er stonden nog genoeg reserve...

Volgens mij is het een v50blok met bak van 350 :? maar daar kan ik mij in vergissen, kon helaas niet helpen met het buddysit probleem.

Leuke fiets ,alleen al vanwege de herinneringen :')

V50 blok; speciale bak (met kickstart, die je onder de bak door moest trappen) van de V35 komen de koppen en carburateurs; motor was met de doorgevoerde wijzigingen (lagere compressie e.d.) welliswaar niet snel maar kon wel op zo'n beetje iedere brandstof rijden die je erin kiepte (een standaard-guzzi uit die tijd heeft af fabriek 98 octaan of hoger nodig om een beetje fatsoenlijk te lopen)
en dat vond men samen met mechanische betrouwbaarheid voor een leger-voertuig belangrijker als topsnelheid en pk's

nadeel bij gebruik van een dergelijke fiets in het moderne verkeer is dattie als je op de snelweg een beetje met het verkeer meerijdt de motor behoorlijk zuipt in vergelijking met een standaard V50
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan