Te groot voor de lesmotor

Dit ben ik op een cb500, ben zelf ook 1.98+..
vond het opzich wel aardig gaan, alleen stoppen bij stoplichten moet ik me benen zo manouvreren voordat ik em op de grond kan zetten..

full
 
Je kan het ook overdrijven hoor :Z zo bijzonder groot ben je nou ook weer niet :?
:^

ik kan me wel voorstellen dat het lastig is om die maat 50 onder dat schakelpookje te krijgen op zo´n kleine fiets. Daar had ik zelf ook nogal eens last van met m´n maat 47 en 2+ m. Je benen zitten dan al akelig opgevouwen, en dan moet je ook nog je tenen tussen steppie en pook door zien te steken. Maar ook dat went. Niet te snel opgeven!
 
ik zelf heb nu een gs 500 gekocht net een les motor alleen nog wat kleiner hehe... ondanks dat ik schoenmaat 47.5 heb en 1,83m ben bevald het prima en kan ik er goed op rijden...

ken mensen van mijn grote (vaak iets kleiner haha) en die zeuren dan dat ze er niet op kunnen rijden... dan vraag ik me af of dat aan de motor licht... ik rij op alles, met lessen heb ik al op 4 verschillende motoren moeten rijden dat gelijk stond aan bijna iedere les een andere. 8tje is een 8tje en dat kan opzich met iedere motor ook met iemand achterop ik kan het weten haha :] ben wel van mening dat het met een chopper moeilijker gaat dan met een cb500 of zo

edit: dit is niet om iemand aan tevallen hoor, maar dit is mijn ervaring en ik ben ook niet echt bepaald klein met me lange armen/benen en grote voeten.
 
blij dat ik nog niet aan de 2 meter zit *O* lijkt mij niet echt iets...
mij ook niet, blijf er netjes een paar cm onder 8-)

maar half nederland is 1.83 plus, ik vraag me af waarom je jezelf onder de 'groten' schaart....


en nee... 1,97 op een gs500 is niet lekker, maar niet rijden zuigt nog harder :)
 
blij dat ik nog niet aan de 2 meter zit *O* lijkt mij niet echt iets...
Is niks mis mee hoor, ´t zijn meestal de kleintjes die er een probleem van maken... Ik zou in ieder geval niet willen ruilen. Je kunt nooit meer iets zien bij concerten, iedereen die een beetje groter is staat precies op je kalende kruin te kijken... Allemaal zaken waar ik niet zo snel last van heb. :9

[me]the frog vergeet alleen even dat hij door zijn lengte wel al op zijn 30e een herniaoperatie heeft gehad...[/me]
 
hmm... spijt me maar ik denk dat `t eerder `n excuus is, waar voor dan ook... ik ben 2 meter 4, schoenmaat 50 / 51, kilotje of 100 en ik heb op een er-5 vlekkeloos mijn avb geoefend en gehaald. moet zeggen dat de cbf600 die `k voor avd kreeg lekkerder reed maar voor je slalom hoeft `t niets uit te maken... weet niet hoe groot jij bent maar veel meer dan 2 meter 4 zal `t niet zijn denk `k :9

of ben ik nou zo`n goeie motorrijder O-) ;) ;)

[edit] lees nu de rest van `t topic... zie dat mijn reactie al `n keer of veel voorbijgekomen is... my bad! :]

en @ armando1234... 2 meter + ruled!! :Y je bent gewoon jaloers :9
 
Laatst bewerkt:
Lelijkerd....als dat nou zijn ervaring is, dan kan jij toch niet beweren dat hij overdrijft? Pieperd!
B| B| B|
Ervaring na 1 les :?
Je kan moeilijk verwachten dat een rijschool goldwings heeft om grote mensen te leren rijden toch.
Daarbij is i wel groot, maar echt niet extreem.
Dus gewoon ff door de zure appel heen bijten en niet zo zeuren :P
 
_O- dat wordt een leuke strijd hier :P

Ik met 2,03 en hier boven met 2,04 konden het zonder problemen, dus met 2 meter kan het ook zeker :Y

Misschien leek het de instructeur gewoon een onmogelijk geval en was ie er liever af :? :X
*D

8-) mij hoor je niet zeggen dat het ideaal is trouwens B| je knieën ga je wel voelen in het begin ;)


TS is trouwens al lang weer pleite, maar zo niet ben ik wel benieuwd naar zijn gewicht :X
 
De Er-5 was echt te klein voor me.En dat er mensen zijn die toch ondanks hun lengte het hebben gehaald op deze moto, daar neem ik me petje voor af. Voor mij was deze echt te klein. Niet alleen de instructeur zei het maar ook ik vond de kawa te klein. Maar ik heb het wel geprobeerd. En ik sta echt niet bekend als een opgever. ZEKER NIET ALS HET OM MIJN MOTORRIJBEWIJS GAAT. Maar ik wil er wel lol aan beleven en niet iedere keer op een te kleine fiets stappen waarop het bijna onmogelijk is om de speciale verrichtingen te doen. Het rijden op de weg ging prima. Het ging puur om de verrichtingen. @JammasterG en Ferrekau: Het is absoluut geen excuus en ik doe ook helemaal niet zielig. Ik vroeg gewoon advies aan jullie. En ik ga nu op een cb750 lessen want dat papiertje zal ik halen. En jullie kunnen denken wat jullie willen over mij maar ook jullie zijn ooit begonnen.
 
Mhaw. je draait zo'n Funduro letterlijk op een stoeptegel en vanaf 2300 rpm heb je een erg voorspelbaar lopend motortje. Kwestie van durven doorrijden en niet te langzaam gaan dunkt me.
Mijn ervaring is niet met een Funduro maar met een F650GS, ik weet voor de rest niet wat de verschillen en overeenkomsten tussen die twee zijn. Wel weet ik dat "durven doorrijden" en "niet te langzaam gaan" bij het achtje en de langzame slalom voor beginners wel eens lastig toepasbaar zijn. ;)
 
Hoe groot ben je dan? En waarom kun je die draai niet maken? Maar als 'ie echt te klein is zul je op zoek moeten naar rijscholen die allroads gebruiken, de F650 word nog wel eens gebruikt om te lessen en is groter als een ER-5.
Ik heb inderdaad gelest op een F650 GS. Niet dat ik nou lang ben, maar ik kan me voorstellen dat lange mensen hier goed op zitten....
 
Terug
Bovenaan Onderaan