Te groot voor de lesmotor

Born2bewild

Die hard MF'er
5 jun 2006
282
1
Vandaag heb ik mijn eerste echte motorrijles gehad (de vorige keer was een intest). Ik heb op zich lekker gereden op de weg en lekker genoten. Toen we aankwamen op het parkeerplaatsje voor de speciale verrichtingen werd al gauw duidelijk dat mijn lesmotor een kawasaki er-5 te klein voor me was omdat ik de slalom niet onder de knie kreeg (kon de draai niet maken) |( B| . Ook de instructeur bevestigde dit. Hij vertelde me dat ik maar op zoek moest gaan naar een andere rijschool met grotere motoren omdat zij geen grotere motoren in hun bezit hebben. In ieder geval met een grotere afstand tussen de zitting en de voetsteunen.Ik wil dolgraag zo snel mogelijk weer rijden maar ik heb nu geen idee waar. Heeft iemand een idee? Ik woon in Tiel. Misschien in Arnhem of Nijmegen? Of toch in me eigen omgeving? Help!!!
 
Je kunt, als je hem al hebt, met je eigen motor lessen, heb ik eens gehoord...

Plaatje er op en in overleg met de instructeur lessen, risico op schade zal dan wel voor jezelf zijn....

Ik kom niet uit die buurt en heb al +/- 15 jaar mijn rijbewijs, ik heb dus geen flauw idee van rijscholen meer...

Suc6.

Grtzzz Simon. 8-)
 
Vandaag heb ik mijn eerste echte motorrijles gehad (de vorige keer was een intest). Ik heb op zich lekker gereden op de weg en lekker genoten. Toen we aankwamen op het parkeerplaatsje voor de speciale verrichtingen werd al gauw duidelijk dat mijn lesmotor een kawasaki er-5 te klein voor me was omdat ik de slalom niet onder de knie kreeg (kon de draai niet maken) |( B| . Ook de instructeur bevestigde dit. Hij vertelde me dat ik maar op zoek moest gaan naar een andere rijschool met grotere motoren omdat zij geen grotere motoren in hun bezit hebben. In ieder geval met een grotere afstand tussen de zitting en de voetsteunen.Ik wil dolgraag zo snel mogelijk weer rijden maar ik heb nu geen idee waar. Heeft iemand een idee? Ik woon in Tiel. Misschien in Arnhem of Nijmegen? Of toch in me eigen omgeving? Help!!!
He? wierd. Kan je dat even uitleggen,. (gewoon uit nieuwschierigheid)
 
Hoe groot ben je dan? En waarom kun je die draai niet maken? Maar als 'ie echt te klein is zul je op zoek moeten naar rijscholen die allroads gebruiken, de F650 word nog wel eens gebruikt om te lessen en is groter als een ER-5.
 
Ik ben 2 meter lang en als ik instuur kan mijn hand niet ver genoeg de draai maken. Komt zeg maar tegen mijn been. De instructeur had het ook over die allroads maar vind maar een rijschool met deze motoren... :?
 
Ik ben 2 meter lang en als ik instuur kan mijn hand niet ver genoeg de draai maken. Komt zeg maar tegen mijn been. De instructeur had het ook over die allroads maar vind maar een rijschool met deze motoren... :?


Even lang, zelfde lesmotor gehad. Wellicht wat meer met de heupen sturen :?
 
Ik ben 2 meter lang en als ik instuur kan mijn hand niet ver genoeg de draai maken. Komt zeg maar tegen mijn been. De instructeur had het ook over die allroads maar vind maar een rijschool met deze motoren... :?
verder naar achter op je zadel denk ik dan,..
En in alphen a/d rijn zit een rijschool die met bmw f650 lest,. maar die raad ik je af.
 
verder naar achter op je zadel denk ik dan,..
En in alphen a/d rijn zit een rijschool die met bmw f650 lest,. maar die raad ik je af.

Ja, of staand. Lijkt me niet meteen een goeie rijschool als het advies is een andere te zoeken met grotere motoren.
 
Nou ja. Ze zijn wel eerlijk in mijn ogen. Ik ben niet bepaald de kleinste. Ook niet qua gewicht. De instructeur zal er echt wel kijk op hebben. Maar ja ik wil verder en ik weet niet waar.
 
paul lam..nijmegen..
cb 600..f...of een cb 750 sevenfifty...

succes..

bellen kan altijd..
 
Nog meer suggesties? Dan kan ik ze morgen even allemaal even bellen.
 
Ik ben 2 meter lang en als ik instuur kan mijn hand niet ver genoeg de draai maken. Komt zeg maar tegen mijn been. De instructeur had het ook over die allroads maar vind maar een rijschool met deze motoren... :?
Ik ben ook 2 meter lang en heb 3 jaar geleden op een gs500 gelest.
Dit is een vergelijkbare motor als de er-5
Bij mij ging alles goed, wat is je postuur als ik mag vragen ?
Idd beetje meer met de heupen werken ;)

Gr John

Edit: is het voor 25 kw?
Anders zal er niet veel zijn die gebruiken vaak er-5 gs500 of cb500.
 
Nee het is niet voor 25kw maar zwaar. Net als mijn postuur. Voor de duidelijkheid om jullie een beeld te scheppen van mijn persoontje. Ik ben 2 meter lang, heb een zwaar postuur en schoenmaat 50. Oh ja en ik speel American football als linemen *O* Dit laatste was niet zo relevant qua motorrijden maar dan kunnen jullie een beetje een beeld scheppen hoe groot ik ben. :+ Het lijkt nu meer op een kenningsmakings topic hahahaha. Maar ik heb alles over om een rijschool te vinden waar ik verder kan.
 
verder naar achter op je zadel denk ik dan,..
En in alphen a/d rijn zit een rijschool die met bmw f650 lest,. maar die raad ik je af.
B| Oh, heb jij daar ook al zo'n fijne ervaring mee :X ? Join the club. :(

De F650 is trouwens niet echt een lekkere motor om BVtjes mee te doen, het ding heeft nogal een nukkig karakter op lage snelheden, en dat is dan erg lastig.
 
Volgens mij is het niet zo gek dat je in de 1e les de speciale verrichtingen niet onder de knie krijgt :X
Maar OK, de instructeur zal het weten; je moet ergens vanuit gaan.
 
Bij mijn lesmotor kwam mijn been ook tussen het stuur en de tank, waardoor ik minder scherp kon sturen. Om scherper te kunnen sturen mocht ik bij wijze van uitzondering mijn been los van de tank houden, zodat het stuur er wel tussen kon. Dit werkte prima, maar maakte alleen de acht extra moeilijk:

Eerst linkerbeen van de tank en naar links sturen, dan in het midden van de acht linkerbeen tegen tank, sturen, rechterbeen van de tank af en dan bij uit rijden het rechterbeen er weer tegenaan en het linkerbeen los...... of zoiets.
 
Bel wat rijscholen in de buurt op en vraag wat voor motoren ze hebben. Er is er vast wel ergens eentje met een allroad zoals de BMW F650, een TransAlp o.i.d.
 
Nee het is niet voor 25kw maar zwaar. Net als mijn postuur. Voor de duidelijkheid om jullie een beeld te scheppen van mijn persoontje. Ik ben 2 meter lang, heb een zwaar postuur en schoenmaat 50. Oh ja en ik speel American football als linemen *O* Dit laatste was niet zo relevant qua motorrijden maar dan kunnen jullie een beetje een beeld scheppen hoe groot ik ben. :+ Het lijkt nu meer op een kenningsmakings topic hahahaha.

Kennismaking, lijkt eerder op een contactadvertentie _O-


Maar je bent dus best lang jah, al een idee wat voor motor je wilt hebben als je je rijbewijs hebt ?
 
GVR, ben jij het?
bfg.gif
 
Ik ben 1,90m en les bij Theo Peters in Arnhem. Zij lessen met HD Sportsters 883, waar ik prima mee kan sturen. Deze is wel ongebegrensd, degene die ze gebruiken >25kW zijn iets kleiner meen ik.

Je zou natuurlijk altijd eens kunnen bellen en proefzitten (denk ik).
 
Bij mijn lesmotor kwam mijn been ook tussen het stuur en de tank, waardoor ik minder scherp kon sturen. Om scherper te kunnen sturen mocht ik bij wijze van uitzondering mijn been los van de tank houden, zodat het stuur er wel tussen kon. Dit werkte prima, maar maakte alleen de acht extra moeilijk:

Eerst linkerbeen van de tank en naar links sturen, dan in het midden van de acht linkerbeen tegen tank, sturen, rechterbeen van de tank af en dan bij uit rijden het rechterbeen er weer tegenaan en het linkerbeen los...... of zoiets.

Zo heb ik het ook gedaan gewoon je knie uitsteken. Ik ben 196 en reed op een 250 cc honda nighthawk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan