Te hard rijden door koekblikkers

Lunatic

MF veteraan
12 apr 2005
11.746
0
Lelystad
Oké ik rijd nu al een tijdje motor en kom vaak tot de conlusie dat ik regelmatig te snel aan het rijden ben.

Meestal rijd ik te snel omdat ik dat bewust doe en het gewoon lekker vind om lekker door te rijden. Maar er zijn ook wel eens dagen dat ik denk: ik ga mij vandaag aan de regels houden en netjes en rustig naar huis toe rijden. Helaas lukt mij dat bijna nooit, en ik denk dat ik er achter ben waarom dat gebeurd. Ik vraag mij af of jullie dezelfde ervaring hebbben als ik.

Het gebeurd voornamelijk als het wat drukker is op de weg. Tot aan de snelweg gaat het allemaal redelijk goed en hou ik mij netjes aan de maximale snelheid, en dan gaat het mis de snelweg.

Ik rijd netjes met het verkeer mee, toch wel vaak op de linkerbaan, aangezien rechts wel erg traag gaat (langzamer dan 110), en dan in een keer gaat de auto voor mij op een onmogelijke plek naar rechts. Ik vraag mij af waarom hij dat doet, aangezien hij zo weer terug moet naar links omdat hij sneller gaat dan de rechter baan. Ik wacht netjes tot hij weer terug kan, maar zodra hij terug is naar links, duikt ie net zo snel weer naar rechts.

Ik heb het idee dat hij aan de kant gaat voor mij zodat ik er langs kan. Dit doe ik dan maar, geef iets gas bij en ga voor hem rijden. Nu ik voor hem rij wil ik hem natuurlijk niet hinderen en zorg dat ik sneller of net zo snel als hem blijf rijden.

De auto die nu voor mij zit doet exact hetzelfde als de auto die achter mij zit, hij gaat aan de kant zodat ik er langs kan. Maar ik wil er eigenlijk helemaal niet langs. Toch geef ik maar weer wat gas bij en zit nu ook voor die auto. Ondertussen rijdt ik nu al constant wat sneller dan de maximale snelheid.

De volgende auto gaat alweer aan de kant, enz. enz. enz. enz. En voor je het weet ben je 160 aan het rijden.

Dus, eigenlijk is het de schuld van de koekblikkers dat ik te snel ga op de snelweg. Of zie ik het helemaal verkeerd :?
 
Je zit er tekort achter als ze denken dat je er langs wil. Of je hangt te lang links en die auto's willen netjes rechts rijden om plaats te maken voor eventueel inhalend verkeer.

Ik heb er iig geen last van... maar ja, ik rij altijd te hard :P
 
Hahahaha.
Ja sorry agent maar ik ben een heer in het verkeer en als ik niet wat harder rij voel ik mij bezwaard en rij ik met een schuldgevoel rond wat de veiligheid niet ten goede komt.
U zou mij eigenlijk moeten prijzen.
Dat kan meneer, 260 euro alstublieft.
 
Oké ik rijd nu al een tijdje motor en kom vaak tot de conlusie dat ik regelmatig te snel aan het rijden ben.

Meestal rijd ik te snel omdat ik dat bewust doe en het gewoon lekker vind om lekker door te rijden. Maar er zijn ook wel eens dagen dat ik denk: ik ga mij vandaag aan de regels houden en netjes en rustig naar huis toe rijden. Helaas lukt mij dat bijna nooit, en ik denk dat ik er achter ben waarom dat gebeurd. Ik vraag mij af of jullie dezelfde ervaring hebbben als ik.

Het gebeurd voornamelijk als het wat drukker is op de weg. Tot aan de snelweg gaat het allemaal redelijk goed en hou ik mij netjes aan de maximale snelheid, en dan gaat het mis de snelweg.

Ik rijd netjes met het verkeer mee, toch wel vaak op de linkerbaan, aangezien rechts wel erg traag gaat (langzamer dan 110), en dan in een keer gaat de auto voor mij op een onmogelijke plek naar rechts. Ik vraag mij af waarom hij dat doet, aangezien hij zo weer terug moet naar links omdat hij sneller gaat dan de rechter baan. Ik wacht netjes tot hij weer terug kan, maar zodra hij terug is naar links, duikt ie net zo snel weer naar rechts.

Ik heb het idee dat hij aan de kant gaat voor mij zodat ik er langs kan. Dit doe ik dan maar, geef iets gas bij en ga voor hem rijden. Nu ik voor hem rij wil ik hem natuurlijk niet hinderen en zorg dat ik sneller of net zo snel als hem blijf rijden.

De auto die nu voor mij zit doet exact hetzelfde als de auto die achter mij zit, hij gaat aan de kant zodat ik er langs kan. Maar ik wil er eigenlijk helemaal niet langs. Toch geef ik maar weer wat gas bij en zit nu ook voor die auto. Ondertussen rijdt ik nu al constant wat sneller dan de maximale snelheid.

De volgende auto gaat alweer aan de kant, enz. enz. enz. enz. En voor je het weet ben je 160 aan het rijden.

Dus, eigenlijk is het de schuld van de koekblikkers dat ik te snel ga op de snelweg. Of zie ik het helemaal verkeerd :?


Moet eigenlijk bekennen dat ik hetzelfde probleem heb...!
 
Bekend, wat maar weer eens bewijst dat men wel degelijk in de spiegels kijkt.

Waar ik dus alleen maar kwader van wordt als men links blijft plakken als ik in m'n koekblik zit. :(
 
Bekend, wat maar weer eens bewijst dat men wel degelijk in de spiegels kijkt.

Waar ik dus alleen maar kwader van wordt als men links blijft plakken als ik in m'n koekblik zit. :(

Dat is idd zwaar klote, al helmaal omdat je met de motor zo iemand heel makkelijk even rechts voorbij gaat. Met de auto gaat dat wat minder makkelijk.

Het valt mij ook heel erg op dat op het stuk waar ik meestal rij, de auto flink rekening houden met motorrijders. Het is alleen heel irritant als je gewoon wat rustig wilt rijden. Het lukt mij gewoon bijna nooit.
 
Ik heb ook de ervaring dat automobilisten vrij vlot naar rechts gaan als ik erachter hang met de motor

:}

En ook dat als ik met de auto ben dat het dan wat lager duurt voordat men es naar rechts gaat, gdvd-se koekblikkers!!!!
 
WWHHHHHaaaaaa,wat een onzin verhaal,ik rij al 30jaar motor en heb daar nog nooit last van gehad,als je hard wil rijden rij je gewoon links en als je wat zachter wil ga je naar rechts en wil
je dan weer wat harder haal je er gewoon weer een paar in.
 
:? :? :? :? :? :? :? :?


Ik wil jou automobilisten voor me hebben *D

Ik moet er verd#*me altijd rechts langs |(

Maar ik rijd standaart te hard dus ken je probleem niet :+
 
Hahahaha.
Ja sorry agent maar ik ben een heer in het verkeer en als ik niet wat harder rij voel ik mij bezwaard en rij ik met een schuldgevoel rond wat de veiligheid niet ten goede komt.
U zou mij eigenlijk moeten prijzen.
Dat kan meneer, 260 euro alstublieft.


wilt u pinnen of chippen en een bonnetje erbij :+
 

Ik herken die gedachtengang precies _O- :Y Ik vind het ook altijd zo lullig om niet even stevig door te rijden als iemand vrij veel moeite doet om mij erlangs te laten. Pas als ik een redelijke voorsprong heb zak ik weer terug naar het gewenste toertempo.
Heb niet echt dat ik dit nou altijd heb trouwens, maar herken het dus zeker :Y

Overigens rijd ik ook uit principe een tijdje te hard als ik een linkerbaanklever heb ingehaald. Normaal vind ik een ruime 130 wel een prima toersnelheid. Maar heb ik net zo'n klever ingehaald dan rijd ik nog een tijdje een stuk harder, zodat de persoon in kwestie denkt ik dat ik eigenlijk de hele tijd al zeer stevig door wilde rijden, maar dat nou juist door haar/hem niet kon!
Hoop dan altijd dat de persoon in kwestie vervolgens verteerd wordt door schuldgevoel O-)
 
Laatst bewerkt:
Die #$%^auto's! Die rijden altijd te hard!

Of niet hard genoeg!

Of ze remmen te plotseling!

Of ze letten niet op!

Tsss, het lijken wel mensen in die dingen ;)
 
Man man ik zou willen dat de koekerds zo voor mij aan de kant gingen! Nu moet ik iedere keer zo hard rijden om de verloren tijd in te halen als ze eindelijk wel naar rechts gaan!
 
Ik maak dit verschijnsel ook regelmatig mee, met de motor en de oto.

Als je gewoon achter ze aan blijft rijden, dus ook mee naar rechts gaat, dan hebben ze vanzelf wel door dat je er niet per sé voorbij wilt.

Ik ga sowieso altijd naar rechts als er verkeer achter me rijdt, maar natuurlijk alleen als de afstand tussen de volgende oto lang genoeg is.
 
Waar ik juist zo'n last van heb is dat ik naar rechts ga voor een ander die dicht achter me zit. Vervolgens gaat die persoon met een miniscuul snelheidsverschil me voorbij en kan ik in de ankers voor de vrachtwagen voor me omdat lulletje op de linker baan niet door rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan